Toon posts:

Mijn externe harddisk maakt muziek..HELP!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net geregistreerd, en al meteen een troubleshootvraag:-(

In november heb ik een externe harddisk gekocht (Philips 500gb-SPE3051CC).
Heb goed gebruik kunnen maken van deze opslag, en er tot nu toe veel plezier van gehad.

Tot nu toe dus...sinds vandaag speelt hij zodra je hem aanzet een melodieetje.
Het is een reeks korte verschillende 3-traps tonen.Die net voor het einde van de melodie verandering in lange (en lage) tonen. Lekker vaag dus! Vooral omdat ik daar niks in de gebruiksaanwijzing over kan terugvinden.

De harddisk maakt ook geen usb-connectie meer, dus ik neem aan dat het gaat om 1 of andere errorcode die hij probeert duidelijk te maken. Iemand die enig idee heeft waar ik meer informatie kan vinden?

Morgenavond zal ik langs de Kijkshop (daar komt de HD vandaan) gaan om hem te retourneren, maar zit natuurlijk met het feit dat er data opstaat die ik graag wil bewaren (ik weet het..backup, maar dat is juist 1 van de dingen waar ik de HD voor gebruikte).

Hier kan je de fantastische muziek beluisteren(lees: ik heb de tonen/errorcode opgenomen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 23:49 . Reden: Geen Fantische maar Fantastische;-) ]

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 22:30
Geluid doet me denken aan een oud dos spelletje :9
Ik zou er terug mee naar de winkel gaan!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja winkel ... of toch eerst openmaken en op een ide/sat koppelen om te kijken of je de data kan redden

hoewel .. dat klinkt wel een beetje als de kop ...

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 09-01-2008 22:17 ]

Iperf

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
* benoni bladert Philips website

Tja, beetje al te veel simplicity op die support pagina's om nog sense te hebben :P

Misschien komen de piepjes van het USB bridge bordje in de behuizing. Ik heb niet gehoord van harde schijven met een alarmpje erop, vzviw. melden HD's problemen via het SMART protocol.
De externe disks die ik hier heb gehad waarvan de bridge defect was geraakt kon ik openschroeven, en de HD in de computer plaatsen. Maar zoiets moet je natuurlijk altijd vooraf overleggen omdat de garantie anders vervalt. Ik zou het inderdaad eens voorleggen aan de Kijkshop, wie weet kunnen ze een mogelijkheid bieden waarbij je oude harde schijf wordt teruggeplaatst, of heel misschien vinden ze het goed als je deze er vooraf uit haalt. Dat laatste kan ik persoonlijk alleen gedaan krijgen bij leveranciers die mij goed kennen, en daarbij moet je natuurlijk wel zeker weten dat het alleen aan de bridge ligt, dus je zult dan de schijf eerst zelf moeten testen voor je de behuizing RMA stuurt.

Verwijderd

Misschien komt de mechanische lees/schijfkop tegen die platen aan...

Edit: nou dan beweegt je schijf wel erg langzaam..

Ik heb het een paar keer geluisterd en het is echt echt heeel raar... Klinkt het echt hard of moet je je oor er tegenaan drukken voordat je het goed hoort?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 23:00 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja mischien is het opzettelijk, je had vroegah toch ook programma's om muziek te maken met je floppy drive enzo

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor alle reply's tot dusver, ik dacht ook meteen aan de mechanise schijfkop. Maar het is dus elke keer bij het aanzetten van de schijf, het opgenomen geluid is elke keer exact hetzelfde.
Dus zelfs die ene lange toon is op precies hetzelfde moment. Mocht het wel een errorcode zijn vind ik het maar raar dat die zo lang is!

Daarna geen geluid meer, je hoort wel de schijf draaien maar dus geen usb-connectiviteit.

@Shrimp
Het klinkt idd echt raar, nog nooit zoiets meegemaakt:S Het is vrij zacht maar wel duidelijk. De opname heb ik ik dus versterkt om het nog enigzins hoorbaar voor jullie te maken.

@Fish
Ik ken ken nog geen programma's (of virussen zoals vroeger inderdaad) die dat met je harde schijf doen:-) Lijkt me zowiezo niet echt bevoordelijk;-)

@Benoni
Idd, ik had eigenlijk wel verwacht via Google iemand te vinden die ook dergelijke geluiden uit zijn HD ontving. Het statusledje blijft overigens bijna continue branden, ook hier is een patroon in te vinden: om de 8 sec knipperd hij, waar dat mee te maken heeft..geen idee:P

@ Bas
Nou je het zegt, het klinkt idd alsof 1 of andere kabouter zijn atari heeft aangezet.

Baal er wel flink van, stond toch een goede 200 gb aan data al op:-( En veel heb ik helaas niet als backup staan. Twijfel erg of ik hem RMA moet sturen, aangezien ik dan ook niet kan proberen mijn data nog te redden. Want die zekerheid zal er vast niet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 23:46 ]

Verwijderd

TJah... ik denk dat het jammer is maar dat ie echt kapot is.. Ben ja al langsgegaan? Wat zeiden ze?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je data belangrijker is dan een nieuwe hd, 100 euro ?
openmaken die hap

Iperf

Pagina: 1