Mijlpalen. Waarom per 1 miljoen?

Pagina: 1
Acties:

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Ik heb dit gisteren ook al gepost in de hitparade maar daar word het blijkbaar niet gelezen.
Daarom open ik hem maar als nieuwe disc.

Is het niet mogelijk dat de mijlpalen ook na de 1 miljoen per 100.000 gaan.
Voor de echt grote teams maakt dit natuurlijk weinig uit maar voor de kleinere teams is 1 miljoen gewoon teveel.
Ik zit zelf in een kleiner team en we naderen nu de 1 miljoen.
Daarna zijn we bijna een half jaar bezig voor de volgende mijlpaal.
Dit werkt nu niet echt motiverend.
Bij ogr gaat het zelfs na de miljoen nog per 10k. Dus waarom niet bij rc5 per 100k?

Akita

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Ik ben het helemaal met je eens. Ik geloof dat de makers van de hitparade er te veel werk aan zouden hebben ofzo.

Hoe zit dat? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Koewl, elke dag een mijlpaal.. (199k per dag)

Maar volgens mij wordt die lijst dan echt veel te lang en is het niet meer speciaal !

Dan maar een half jaar sparen jongen !

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

1 miljoen is een getal dat lang niet iedereen haalt, dat haal je (bijna) niet met je ene pc'tje thuis.. dus dan zul je al een wat grotere kudde hebben.

de sprong naar 2 miljoen is idd wel wat groot maar als je dat niet doet zou je dagelijks een lijst met mijlpalen hebben dat je jezelf niet eens terug kan vinden, dus dan heb je er ook niks aan..

de reden dat bij OGR het wel om de 10T gaat is doordat onno, de maker van de dpch deze hitlijst al had gemaakt toen ie zelf nog geen OGR deed en geen flauw idee had of dat veel was :P daar gaat nog verandering in komen ;)

• The outer limits
Voor de echt grote teams maakt dit natuurlijk weinig uit maar voor de kleinere teams is 1 miljoen gewoon teveel.
Als je 199k per dag doet (waarom zie ik die dan niet in de stats?) heeft het idd geen belang.
Er is bij mijn weten geen enkel team dat elke dag bijna 200k doet al zijn een aantal goed op weg.

Maar waarom zet je die grens van 100k dan bij de 1 miljoen stop?
Waarom niet gewoon bij de 3 of 4 miljoen?
Dan heb je geen dagelijkse mijlpalen voor de supergrote teams maar wel voor al die kleine teams.
Op die manier voorkom je dus ook het probleem van te lange lijsten.

En neem nu de top 100 tot 300 van dpc.
Daarvan zijn er slechts 4 die een dagelijkse output hebben van meer dan 10k.
Al deze teams moeten dus gem 200 dagen sparen voor een mijlpaal. Dat is dus gewoon te lang
Op donderdag 15 februari 2001 10:25 schreef Sequence het volgende:
1 miljoen is een getal dat lang niet iedereen haalt, dat haal je (bijna) niet met je ene pc'tje thuis.. dus dan zul je al een wat grotere kudde hebben.

de sprong naar 2 miljoen is idd wel wat groot maar als je dat niet doet zou je dagelijks een lijst met mijlpalen hebben dat je jezelf niet eens terug kan vinden, dus dan heb je er ook niks aan..
Maar er komen doordat het project steeds langer duurt wel steeds meer teams bij die de 1 miljoen hebben gehaald. Gewoon door langdurig sparen zonder grote kuddes.
En als je de grens op 3 miljoen zet heb je de top 40 al uitgeschakeld en dat scheelt dan toch weer zon 15 mijlpalen per dag.

Ik heb tot nu toe nog geen enkel steekhoudend argument gezien.

En dat zoeken in die lijsten is onzin.
Er zitten nu zo'n 60 teams tussen de 1 en de 2 miljoen. Als daarvan dagelijks 10% een mijlpaal zou hebben (dan moeten ze wel gem meer dan 10k per dag flushen en dat komt zelden voor) zou je er hooguit 6 per dag bijhebben.
edit (vandaag was het gem van de teams tussen de 1 en de 2 miljoen ruim 4k. Op basis hiervan zouden er 2,4 extra mijlpalen per dag bijkomen)
/edit
Als je de grens neemt tot 3 miljoen, praat je over 80 teams dus maximaal 8 extra mijlpalen.

Dus, waarom niet?

Edit effe wat getallen toegevoegd /edit

Akita

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik ben er voor! (Team Cow Kunstje heeft bijna 2 miljoen en moet heel lang sparen voor 3 miljoen)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:44
Ik ben het er ook mee eens. Ik doe momenteel ruim een maand over een mijlpaal, maar als ik straks over de miljoen zit wordt dat dus ruim een jaar per mijlpaal :(

[removed]

• The outer limits
Waarom durft nu niemand van de rc5 stats crew hier een antwoord op te geven?

Akita

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ik ben er allesinds voor, aangezien ik niet in een team zit is het zoiezo al moeilijk om het miljoen te halen ... dus ik begrijp het dat het niet zo makkelijk is...

ik stem VOOR :)

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Laat dan de mijlpalen lopen tot 5 mil.
Wij hebben die grens wel bijna gehaald, maar de teams die nu nog onder de 5 mil zitten lopen ook niet boven de 30k per dag (soms wel, maar meestal niet). Wij staan momenteel 17de met iets van 4,6 mil er staan een paar teams nog boven ons die nog net geen 5 mil hebben gehaald.
Dus laat men die grens tot 5 mil verschuiven. De grote teams die moeten het maar per miljoen doen (zoals wij dan straks).
Bovendien valt een miljoenen mijlpaal wel op door het gigantisch mooie getalletje erachter (grijnz).

Wessie Has Spoken !

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Verwijderd

Tja mijn team is al door de 5 miljoen heen:9, maar ik kan me jullie standpunt wel voorstellen!!!
En komt erbij dat het voor jullie dan ook leuk blijft om je naam eens wat vaker tussen stats te zien staan!! Zo hou je nl de }:O }:O }:O aan het grazen!!!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31

NightHawk4

Lotte is Liev :>

En komt erbij dat het voor jullie dan ook leuk blijft om je naam eens wat vaker tussen stats te zien staan!! Zo hou je nl de }:O }:O }:O aan het grazen!!!
Ben ik het helemaal mee eens, en voor de kleinere teams (zoals de onze) is het dan ook makkelijker om nieuwe leden te werven *D als je naam in de stats voorkomt. 8-)

Verwijderd

Ik ben ook voor je plan ;)

• The outer limits
Effe up, er heeft nog steeds niemand van de crew gereageerd.

Akita

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

inderdaad schuif die grens maar op naar de 5miljoen, wij (Team ColdFusion) zitten net boven de eerste miljoen en zien dus nu ook geen mijlpaal op de stats tot we de 2 miljoen hebben.
Wat ook zou kunnen is om het boven de miljoen in stappen van 250.000 te doen ofzo....:?
wie bied meer??;)

effe tippex gebruikt|:(

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 00:26
Nou euh....die 100.000 vind ik ook nog aardig veel.

We ben nu al ruim 400 dagen bezig en ons 1e mijlpaaltje zit eraan te komen.....hopelijkd at de volgende sneller komen.

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Op vrijdag 16 februari 2001 12:02 schreef MarcyDarcy het volgende:
Nou euh....die 100.000 vind ik ook nog aardig veel.

We ben nu al ruim 400 dagen bezig en ons 1e mijlpaaltje zit eraan te komen.....hopelijkd at de volgende sneller komen.
Je moet wel effe gaan assimileren :+

Hebben wij ook gedaan, 43 dagen bezig en dit weekend het 1e mijlpaaltje 8-)

• The outer limits
En ik blijf hem hooghouden totdat iemand mij kan vertellen waarom het zo geregeld is.
Als iemand mij kan uitleggen waarom niet zal ik me er zonder meer bij neerleggen, maar zoals het nu gaat lijkt dit compleet genegeerd te worden.
En kom niet met flauwe rotsmoesjes aan als de lijst word te lang want van 3 regels per dag extra zal niemand iets krijgen.

Akita

Verwijderd

Ik ben er op zich niet op tegen, maar een 'klein' team dat de miljoen naderd, heeft inmiddels wel genoeg tijd gehad om wat groter te worden. Ons team heeft in de laatste 3 maanden een vervijfvoudiging van onze daily output verwezelijkt. 8-) (let wel: geleidelijk, en niet ineens een compleet nieuwe kudden)

Het komt ons erg uit omdat we nu al erg snel de 2000K naderen :)
Zie het als een motivatie om te groeien.

Verwijderd

Wij hebben een paar dagen geleden ook de 1 miljoen mijlpaal gepasseerd. Ik vind het wel een beetje jammer dat ik weer 1 miljoen blocks moet wachten om weer eens een mijlpaal in de grond te zetten (so to speak :))

• The outer limits
Als niemand erop tegen is, waarom word het dan niet ingevoerd?
Of hebben er mensen diepgaande redenen en bezwaren om dit niet door te laten gaan?

Crew laat eens wat van u horen.

Akita

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is het niet mogelijk dat de mijlpalen ook na de 1 miljoen per 100.000 gaan. Voor de echt grote teams maakt dit natuurlijk weinig uit maar voor de kleinere teams is 1 miljoen gewoon teveel.
Vind ik niet. Ja, het is veel. Nee, het is niet té veel. Je hebt eerst royaal de gelegenheid gehad om van 10 kleine mijlpalen te genieten, daarna is het tijd om écht een flinke berg blokjes in te leveren. :)

Het is sneu voor de mensen die 200 blokjes per dag doen, maar wat je ook doet, altijd zal er een groep zijn die er buiten valt.
Ik zit zelf in een kleiner team en we naderen nu de 1 miljoen. Daarna zijn we bijna een half jaar bezig voor de volgende mijlpaal.
Ik ook. Nou en?
Bij ogr gaat het zelfs na de miljoen nog per 10k.
Dat zal spoedig ook verleden tijd zijn.
Ik geloof dat de makers van de hitparade er te veel werk aan zouden hebben ofzo.
Huh? Waar haal je dat nou vandaan? :?
Maar waarom zet je die grens van 100k dan bij de 1 miljoen stop? Waarom niet gewoon bij de 3 of 4 miljoen? Dan heb je geen dagelijkse mijlpalen voor de supergrote teams maar wel voor al die kleine teams.
Je schuift grenzen wat op, maar je lost verder niks op. Boven de 3M heb je nog net zo goed mensen die erg lang moeten wachten op 1M.

En daarnaast even voor de duidelijkheid: er zijn slechts enkele tientallen mensen met een totaal tussen de 1 en 3 miljoen, en weet ik hoe veel duizend zitten tussen de 0 en 1M.
Waar praat je dan nog over?
En kom niet met flauwe rotsmoesjes aan als de lijst word te lang want van 3 regels per dag extra zal niemand iets krijgen.
3 regels extra? Daar verkijk je je behoorlijk op.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

CBA

een vat, een vat, een vat !

Onno, ik stel voor dat je het gewoon voor een dag éénmaal hier plaatst in het forum en als we zien dat er echt te veel mijlpalen zijn, dan laten we het toch gewoon zo.

Je doet niks verkeerd door het eens te proberen ...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Verwijderd

Maar waar blijft dan de waarde van een mijlpaal.

Volgens mij wordt met dit woord bedoeld dat je een biezondere prestatie hebt geleverd.

En sorry hoor, maar wat is nu een grotere prestatie dan 1 miljoen :?

Juist ... 2 miljoen. En dat hoort lang te duren. Anders stelt het weinig voor.

Dusse ... harder :Y)

Verwijderd

ik vind dit ook ...na 1 miljoen moet het per 100... ik heb ook niet zoveel koeien , het blijft maar een qry herschrijven he jongens ?
}:O

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Aan de ene kant moet ik Onno wel gelijk geven. Ik ging eerst mee in de discussie door de grens van 1 naar 5 mil te verschuiven, maar zo blijf je aan het verschuiven. De kunst van het stijgen is je teampje uit te breiden (koetjes kweken!!). De teams die dit wel doen zullen DUS sneller weer een mijlpaal hebben. Het enige was je dus maar hoeft te doen is ASSIMILEREN of een snel teampje joinen :)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Pagina: 1