Voor een mededelingenscherm dat aan de muur opgehangen moet gaan worden probeer ik tekst in een cel van een tabel te plaatsen waarvan de font grootte automatisch meeveranderd. Dit zodat de tekst automatisch vergroot wordt om in de cel te passen, zonder dat regels gewrapped of afgekapt worden. Maar wel zodat de tekst zo groot mogelijk zodat het van een afstand nog te lezen is.
Typt een gebruiker bijvoorbeeld 2 regels met 1 hard return erin. Dan moet de font size aangepast worden zodat ieder van de regels zonder te wrappen nog net in de cel passen. En er in de uiteindelijke weergave enkel diezelfde hard return aanwezig is.
Voorbeelden:
Typt de gebruiker enkel de tekst
Typt de gebruiker de tekst
Het hele idee is dus nowrap maar zonder dat daar scrollbars bij komen kijken.
Is dit mogelijk met CSS/HTML of moet ik een andere oplossing gaan zoeken?
Ik heb al gezocht op GoT, w3schools en google maar ik kom er helaas niet uit.
Typt een gebruiker bijvoorbeeld 2 regels met 1 hard return erin. Dan moet de font size aangepast worden zodat ieder van de regels zonder te wrappen nog net in de cel passen. En er in de uiteindelijke weergave enkel diezelfde hard return aanwezig is.
Voorbeelden:
Typt de gebruiker enkel de tekst
code:
dan worden deze letters zover vergroot dat ze het hele scherm beslaan.1
| AB |
Typt de gebruiker de tekst
code:
Dan wordt de font-size kleiner dan bij het 1e voorbeeld zodat de eerste regel in zonder te wrappen in het vak past. De tekst 1234 vormt de 2e regel.1
2
| Eeen heeeeeeeeeele lange zin die resulteerd in een klein lettertype 1234 |
Het hele idee is dus nowrap maar zonder dat daar scrollbars bij komen kijken.
Is dit mogelijk met CSS/HTML of moet ik een andere oplossing gaan zoeken?
Ik heb al gezocht op GoT, w3schools en google maar ik kom er helaas niet uit.