Toon posts:

Internet valt enkele seconden uit

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeya.

Ik zit met een probleem.
ik weet niet hoe ik het moet typen maar here it goes:
We hebben internet van upc.Vanuit de modem gaat hij naar onze router. een Linksys BEFSR41 V3.
daarachter zit de pc van me ouders, een kabel naar zolder en naar mijn kamer.
in mijn kamer heb ik (wegens geld gebrek) een sweex 8ports gb switch staan.
Daar zijn mijn laptop, pc, accespoint(HP procurve 420 ww) op aangesloten.
Nu is mijn probleem dat internet soms uitvalt.
niet eens in de zoveel uur maar ik denk om de 10 a 15 seconden en soms iets langer.
Het icoontje van me netwerkstatus blijft gewoon zeggen dat hij verbonden is met internet.na enige seconden heb ik dan ook wel weer internet maarja niet telang dus.
De switch heb ik er al eens tussenuit gehaald en me laptop rechtstreeks op de router aangesloten ).
maar dan heb ik het probleem nogsteeds.
Zodra ik ook me accespoint rechtstreek aan de router knoop valt die ook uit na zoveel seconden.
Het rare is dat alleen ik het heb.(zie edit 2)
Me ouders draaien Windows xp en ik draai vista (home basic).
Weet iemand waar dit aan kan liggen? :?

Edit:
Qua virusscanners en firewalls heb ik alleen om me laptop Panda 2007 en Ad-Aware 2007 erop staan.
Me pc in op dit moment dood dus die telt niet mee.

Edit2:
De pc van me ouders hebben nu dezelfde kuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 21:12 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-03 14:09
Heb je wel de laatste chipsetdrivers geinstalleerd? Nu installeerd Vista automagisch drivers, maar de drivers van de fabrikant zou je eigenlijk moeten gebruiken.

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03 21:11
en als je die pc van je ouders eruit trekt en dan ff jouw laptop eraan hangt op de poort waar die pc van je ouders normaal aan hangt werkt het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:42:
Heb je wel de laatste chipsetdrivers geinstalleerd? Nu installeerd Vista automagisch drivers, maar de drivers van de fabrikant zou je eigenlijk moeten gebruiken.
Ik heb officele drivers van hp.
tis een hp laptop.
maar ik heb net de drivers van broadcom zelf geinstalleert.

Edit.

Het blijkt dat nu dus ook de pc van me ouders het heeft.

Edit2

Het is er alleen maar slechter op geworden. ik installeer weer de hp drivers

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 21:18 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je je modem al eens uit/aan gezet en/of een harde reset gegeven?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:18:
Heb je je modem al eens uit/aan gezet en/of een harde reset gegeven?
Ik heb alles uitgezet voor 10 minuten en 1 voor 1 alles aangezet in de volgende volgorde:

Modem->router->switch->accespoint.
Ik denk erover om de hele router te resetten en alles opnieuw in te stellen.

edit
laat maar

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu me accespoint rechtstreek op de modem aangesloten maar daar heb ik die problemen ook mee.
ik ga morgen de hele router resetten en opnieuw instellen.
en als dat ook niet werk dan moet het haast wel de upc modem zijn.

edit:
ik zou toch zweren dan ik op edit klikte van me vorige post.
sorry

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de hele bende geresset.
De router is er tussen uitgehaald en de pc rechstreeks op de modem aangesloten.
nu heb ik alleen de router er weer tussen gedaan zonder tekijken of hij het rechstreeks wel doet.
De router is er tussenuit geweest en dan hebben we niks geen problemen.
Kan ik hier nu uit concluderen dan onze 2a3 jaar oude router kapot is? :X

Edit:
Ik heb een mailtje naar linksys gestuurd en kreeg 30min later een mailtje terug dat ik ze moest bellen.
Dan konden ze me beter van dienst zijn.
ik dacht mooi 0800 nummertje ff bellen na het eten.
ze zijn tot 19.00 open en 18.00 was ik klaar.
blijkbaar was het zo druk wand ik kreeg steeds te horen dat het zo druk was en dat
ze geen wachtrij hanteren dan de verbinding automatisch werd verbroken.
tja en dan is het 19.00 en dan krijg je een antwoord apparaat met de boodschap dat ze zijn
gesloten en dan ze van bla bla bla geopend zijn.
lekkere service :X

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen programma waarmee je je netwerkverbinding kunt analyseren en kunt zien waar het fout gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Een update(je)

Ik heb contact gehad met linksys maar die hadden geen idee hoe en wat.
Het gesprek liep moeilijk wand de vrouw kon nauwelijks nederlands.
Na 30 minuten te hebben gebelt werd me vertelt dat hij idd kapot zou zijn en dat ik hem kon opsturen als ik nog garantie had.mee die was natuurlijk al voorbij.
diezelfde avond heb ik even een "goedkope" router gekocht.
Een Eminent EM4422 nSHARE.
Maar nu heb ik nogsteeds dezelfde problemen.
niet zo erg als hiervoor maar internet valt zeker uit.
ik krijg ook een melding van windows dat hij alleen een lokaal netwerk heeft.
ligt dit aan vista in combinatie met de router?
mja ik ga nog wat verder goochelen en dan zie ik het wel.
als iemand tips heeft hoor ik het graag!!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Het enige wat ik me kan bedenken is dit (heb ik ook gehad).

Een flinke tijd terug was een omruil actie van UPC van de modems. Ik kreeg toen een Thomson modem. Echter was dat model te zwak voor mijn abonement. Het was zelf zo, hoe meer bandbreedte ik ging verbruiken des te sneller knalde het internet eruit.

Toen UPC gebeld, het lag volgens hun aan de internet kabel, stroomvoorziening etc, alles behalve de modem. Zeer knap sinds de omruil waren de probleempjes begonnen (te toevalg als het net aan de rest ligt behalve de modem).

Na wat bellen even die dude duidelijk gemaakt dat ik een Motorola wilde, deze zijn veel stabieler!

Pas na 3 maanden ofzo, was er ergens een bericht dat UPC er achter was dat Thomson modems niet al te geweldig waren en er veel klachten over waren.

Dit is de reden die ik kan bedenken waarom het internet eruit vliegt.

[ Voor 14% gewijzigd door RobbyTown op 14-01-2008 22:20 . Reden: spelfoutjes eruit gehaald ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

Verwijderd

Topicstarter
vandeMeulenhof schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:15:
Het enige wat ik me kan bedenken is dit (heb ik ook gehad).

Een flinke tijd terug was een omruil actie van UPC van de modems. Ik kreeg toen een Thomson modem. Echter was dat model te zwak voor mijn abonement. Het was zelf zo, hoe meer bandbreedte ik ging verbruiken des te sneller knalde het internet eruit.

Toen UPC gebeld, het lag volgens hun aan de internet kabel, stroomvoorziening etc, alles behalve de modem. Zeer knap sinds de omruil waren de probleempjes begonnen (te toevalg als het net aan de rest ligt behalve de modem).

Na wat bellen even die dude duidelijk gemaakt dat ik een Motorola wilde, deze zijn veel stabieler!

Pas na 3 maanden ofzo, was er ergens een bericht dat UPC er achter was dat Thomson modems niet al te geweldig waren en er veel klachten over waren.

Dit is de reden die ik kan bedenken waarom het internet eruit vliegt.
Ik moest natuurlijk meteen even bellen en overleggen met upc hoe we dit gingen oplossen.
Ze zeggen dat de modem perfect werkt en dat de thomsom modems de betrouwbaarste zijn op dit moment.
ik moest van de helpdesk alle onnodige programma's via taakbeheer uitzetten en dan kijken of ik er nogsteeds last van heb.
en ja dat heb ik.
Volgens upc ligt het aan de bekabeling wand zoals ze daar in de modem kijken ziet alles er perfect uit.
maarja ik vind het onzin want ik heb 3maanden geleden allemaal kabels getrokken en toen werkte het perfect.
Een nieuwe modem bestellen was wel mogelijk maar daar zaten wel kosten aan verbonden.
dus dat moet ik eerst overleggen.
dus dat word (weer) afwachten :(

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Maar ze zeiden ook dat het geld ging kosten, maar het koste mij niets want het lag toch aan hun modem (was echter wel €40 lichter met al dat bellen).

Tja zoals ik al zij het ligt overal aan (kabels etc.), volgens UPC.

Thomson goed? Vrienden en kennissen had precies het zelfde probleem net als mij. Toen er Motorola kwam was er geen probleem meer.
Ze zeiden tegen mij ook dat de modem goed werkte.

Maar hoe lang heb je die Thomson modem? Vanaf het moment dat ik dat ding had, waren er problemen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

Verwijderd

Ik heb ooit ook zoiets gehad.. bij mij was de MTU van 1500 niet goed en heb ik verzet naar 1450

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat heb je allemaal draaien op het moment dat het uitvalt? Ben je torrents, of andere p2p downloads aan het gebruiken, of doe je niks met de verbinding?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
vandeMeulenhof schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:14:
Maar ze zeiden ook dat het geld ging kosten, maar het koste mij niets want het lag toch aan hun modem (was echter wel €40 lichter met al dat bellen).

Tja zoals ik al zij het ligt overal aan (kabels etc.), volgens UPC.

Thomson goed? Vrienden en kennissen had precies het zelfde probleem net als mij. Toen er Motorola kwam was er geen probleem meer.
Ze zeiden tegen mij ook dat de modem goed werkte.

Maar hoe lang heb je die Thomson modem? Vanaf het moment dat ik dat ding had, waren er problemen.
Nou de problemen begonnen nu ongeveer 1,5 a 2 weken geleden.
daarvoor niks geen problemen gehad.
we hebben dit ding nu ongeveer een jaar.we kregen deze omdat we ook telefonie hebben van upc.
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:16:
Ik heb ooit ook zoiets gehad.. bij mij was de MTU van 1500 niet goed en heb ik verzet naar 1450
Aangepast in de router bedoel je?Dat heb ik ook al gedaan.
Orion84 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:25:
Wat heb je allemaal draaien op het moment dat het uitvalt? Ben je torrents, of andere p2p downloads aan het gebruiken, of doe je niks met de verbinding?
Weinig.firefox, msn en af en toe outlook.

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Aangezien je een jaar dat modem hebt en nu pas de problemen komen, ben ik er niet 100% zeker van als het wel aan het modem ligt.

Het kan misschien aan je router liggen. Als je nu eens je PC of laptop direct op je modem aansluit. Kijk eens hoe lang dan de verbinding stand houd.

Ow ja nog zo iets. Als je UPC beld en men vraag naar een router, altijd nee zeggen, als je ja zegt en niet hun router (netgear) hebt ligt het volgens hun altijd aan de router.

Pagina: 1