Vage spdif probleem met splitter

Pagina: 1
Acties:
  • 1.723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag een simpele spdif splitter gehaald Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/282.jpg

Die heb ik gehaald omdat mijn receiver maar 1 optische ingang heeft en ik wil mijn ps3 en laptop daarop kunnen aansluiten zonder steeds van kabel te wisselen. De ps3 doet het via de splitter prima maar mijn laptop niet. Als ik mijn laptop zonder de instellingen te wijzigen zonder de splitter, dus rechtstreeks op mijn receiver aansluit dan doet hij het zonder problemen maar zodra ik de splitter ertussen stop dan krijg ik geen geluid eruit terwijl er wel een rode lichtje uit de kabel komt.
Het vage is als ik de laptop van mijn broer via de splitter aansluit dat ie het dan wel doet :?

Het ligt dus aan de combinatie van mijn laptop en de splitter. Ik heb de Asus f8p waar vista opzit en realtek HD audio ALC660. Ik heb verschillende drivers geprobeerd en ac3filter en de interne filter van media player classic. Mijn broer heeft een laptop waar xp opzit en Intel HD audio, de bronnen en programma's die hij gebruikt zijn hetzelfde. Ik vind dit echt heel vaag, na meer dan 2 uur kloten, ook met verschillende kabels krijg ik het nog steeds niet werkend.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:53

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kan die optische poort in jouw laptop ook als ingang dienen? Dan checkt ie misschien of er signaal op staat, wat wellicht mogelijk is door die ps3?
Of misschien wordt het signaal te zwak en heeft de laptop van je broer een sterker signaal.

Gaat het ook mis met de splitter ertussen zonder de ps3 eraan?

De ps3 kan niet digitaal coaxaal?

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:46
Mr.C4 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:17:
Ik heb vandaag een simpele spdif splitter gehaald [afbeelding]

Die heb ik gehaald omdat mijn receiver maar 1 optische ingang heeft en ik wil mijn ps3 en laptop daarop kunnen aansluiten zonder steeds van kabel te wisselen.
Is deze splitter niet voor omgekeerd gebruik bedoeld? Dus dat je je laptop of PS3 op twee apparaten kan aansluiten?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Mr.C4
  • Niet online
De optische poort van mn laptop kan ik tot zover ik weet niet als ingang ergens instellen. Dus ik denk niet dat dat kan. Zonder de ps3 gaat het idd ook niet goed, het lijkt me dan ook dat het signaal te zwak is maar ik heb nooit geweten dat dat kon. Het maakt niet uit als ik aan mijn laptop een kabel van 5m aansluit of van 1m er komt geen signaal naar mijn receiver.

De ps3 heeft helaas geen coax aansluiting anders was deze splitter niet nodig geweest.

Als ik mijn broers laptop en de ps3 op de splitter aansluit dan werkt ie gewoon goed. Misschien dat het ook andersom ook zou kunnen werken maar dat kan ik niet testen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

dit is sowieso een vreemde splitter aangezien er (zo op de foto) geen keuze schakelaar / mogelijkheid op zit. Het lijkt er dus inderdaad op dat hij bedoeld is om het UITgangssignaal te splitten van een apparaat. Immers als je nu 2 bronnen tegelijk aanbiedt hoe weet de versterker dan welke hij moet hebben ?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Het enige wat er in deze splitter zit, zijn vier kunststof vezels; twee op de ene en twee op de andere, die samenkomen op de derde.
Die kun je zowel als splitter gebruiken voor één apparaat naar twee, of van twee apparaten naar één. Echter is het wel belangrijk dat je in het laatste geval slechts één apparaat aan hebt staan; het andere apparaat mag totaal geen licht uitsturen, anders snapt de versterker het niet.

• Mr.C4
  • Niet online
ja idd omdat deze splitter geen schakelaar heeft moet je maar 1 van de apparaten aanstaan. Ik gebruik ze toch niet tegelijk dus dat zou geen probleem moeten zijn.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12 18:55
Ik denk dat het signaal te zwak is, probeer het eens met hele korte kabeltjes.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
Je kunt al test ook eens het volgende proberen: sluit alleen je laptop aan op de splitter (dus niet de PS3) en plak de andere 'ingang' eens af met een stuk zwarte tape, dus op de poort/ingang waar anders de PS3 op zou gaan. Als ie et dan ook niet doet lijkt me het signaal idd te zwak. Als ie et dan wel doet stoort de PS3 toch het signaal...........

• Mr.C4
  • Niet online
Ik heb mijn twee kortste kabels gebruikt en 1 ingang afgesloten met tape, helaas pakt mijn receiver het signaal dan nog steeds niet ;( . Uit splitter komt wel een felle rode licht. Ik denk dan dat het signaal te zwak is, ik baal nu echt dat ik vroeger geen duurdere receiver heb gekocht met meer aansluitingen.

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-12 13:41
anders sluit je je ps3 toch met http://www.panda.nl/product_info.php?products_id=293 zo'n ding aan op je receiver? heb je die splitter niet nodig...

http://www.klaasje.com

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27
Gewoon bij conrad deze voor 25 euro kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3507/350718_BB_00_FB.EPS.jpg
Even op de site zoeken naar: 3 Way Toslink Optical Selector

Heb hem zelf ook en werkt perfect! Dus er is niks aan de hand:)

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 12:26
gelukkie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:07:
[afbeelding]

Die is hier een stuk goedkoper em bovendien vraag ik me af of dioe in dit geval dan wel gaat werken. In principe heeft ie al een 'selector' geprobeerd. Of die nou middels een schakelaar gaat of niet.....

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27
Deze selector werkt zelfs op een inspire 5700 set van creative (waar ik hem oorspronkelijk voor heb aangeschaft). Dus dit meot de oplossing zijn.

Volgens mij is de eerste splitter (van TS) overigens bedoelt om van 1 signaal 2 signalen te maken, en niet 2 bronnen te verbinden.

• Mr.C4
  • Niet online
Ik weet ook niet zeker of die selector gaat werken. Deze splitter doet het goed als ik de ps3 erop aansluit en de laptop van mijn broer. Alleen het signaal van mijn laptop wil ie niet door versturen naar de receiver. Het kan zijn dat deze splitter mijn signaal verzwakt en de selector dat niet doet maar dat weet ik niet zeker. Het beste is idd zo'n optisch naar coax converter maar ik heb op dit moment niet echt zin meer om er nog meer geld aan uit te geven om dit probleem op te lossen.

Ik heb nu een lange kabel rechtstreeks aangesloten op de receiver. Die sluit ik aan op mijn laptop als ik daar geluid uit wil krijgen. Ik heb de splitter aan de ps3 aangesloten en die zit nu op een makkelijk toegankelijke plek, als ik daar geluid uit wil krijgen dan sluit ik de lange kabel daarop aan. Het werk dus ong. als een front panel spdif, ipv steeds achter de receiver van kabel te verwisselen nu op een makkelijke plek van kabel verwisselen.

Verwijderd

gelukkie schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:07:
[afbeelding]

Ik heb bovenstaand schakelaar besteld om van 1 ingang 3 te maken. Echter het geluid valt af en toe even weg :( Heb van de webshop een 2e toegestuurd gekregen, maar die heeft precies hetzelfde probleem. Het maakt niet uit welke input ik gebruik of welk apparaat ik erop aansluit (PS3/DVD/Laptop). Heb ook andere kabels geprobeerd, maar dat haalt ook niets uit.

Het lijkt of het signaal niet de juiste bitrate heeft ofzo en er steeds opnieuw gesynced moet worden, kan dat?

Geen idee hoe ik dit aan de praat kan krijgen :?

Alle hulp welkom

Alvast bedankt
Pagina: 1