Toon posts:

overclocken asus 8600gts

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een vraagje.
Ik ben nu al een tijdje bezig met me computer een beetje overclocken en me asus 8600gts draait al een half jaar stabiel met de volgende instelling:

corebus: 750 Mhz
memorybus: 1130 Mhz

inhoud van me computer is:
AMD X2 5200+
asus 8600 gts
2X 1GB intern 667 Mhz
asus M2N SLI deluxe

Nu keek ik eens op internet en zag dat de corebus van een 8600gts tot over de 800 word geclocked maar, als ik hem boven de 770 Mhz zet dat crashed die na ongeveer 30 sec al in 3Dmark03 en 3Dmark06.

Me video tempratuur komt niet boven 65 graden komt als ik bijvoorbeeld net uit een spel kom of als 3Dmark crashed.
Voor de rest heb ik nog niks aan me computer overgeclocked dus ik kan me ook niet voorstellen dat er iets anders in een keer te warm wordt.
Wat kan dan wel de oorzaak zijn dat ik niet zohoog kom als andere mensen?

Kan het er misschien aan liggen dat me moederbord of processor niet snel genoeg is?

B.V.D.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet trouwens niet hoe sterke voeding ik er in heb zitten, volgensmij iets van 400 of 450W
meschien dat jullie hier iets mee kunnen.
voltages zijn:

CPU core: 1.25v
+2.5 V: 3.23v
+5 V: 4.78v
+12 V: 11.71v
+5 V standby : 4.73v
VBAT battery : 2.96v
(komt van everest)

En kun je het voltage op de core dan ook zelf veranderen dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 20:22 ]

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 17:46

Jiffy

God, you're ugly!

En soms wíl iets niet verder worden overgeklokt. Dat een ander betere resultaten weet te bereiken, is natuurlijk geen garantie dat dat bij jou ook lukt. Shit happens. Een videokaart wordt verkocht en gegarandeerd op de kloksnelheid waarmee hij geleverd wordt. Kom je met overklokken zonder problemen hoger: fijn. Zo niet: jammer dan, maar je zit dan ook buiten de specificaties van de kaart te knutselen...

offtopic:
me = mijn
:)

edit:
Alleen de aanduiding dat je een X-watt voeding hebt zegt niet zoveel. Een 550 watt Hakkietakkie-merk is over het algemeen minder stabiel dan een 350 watter van een beetje degelijk merk.

[ Voor 18% gewijzigd door Jiffy op 09-01-2008 20:24 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je bijv. op google kijkt zijn er mensen die met een 8600gts 1Mhz kunnen halen met de zelfde chip.(zover wil ik niet gaan hoor ;) )
Kan er dan zoveel verschil in zitten?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 20:25:
Maar als je bijv. op google kijkt zijn er mensen die met een 8600gts 1Mhz kunnen halen met de zelfde chip.(zover wil ik niet gaan hoor ;) )
Kan er dan zoveel verschil in zitten?
Er kan wel degelijk verschil in zitten ja. Maar die zullen ook wel wat veranderingen in hun kaart aanbrengen. Kijk hier maar eens wat mogelijk is, het is wel een andere kaart maar het idee is hetzelfde.
..........8600gts 1Mhz kunnen halen met de zelfde chip
1MHz is wel heel langzaam niet. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
1 Ghz bedoel ik natuurlijk :P maar dat snapte jij ook nog wel.
Ik wist niet dat mensen zelf gingen solderen aan videokaarten, kunnen ze dat neit gewoon in de fabriek doen. :P (zal wel met slijtage te maken hebben ofzo)

Ik ga binnenkort me doos van me voeding maar even opzoeken om te kijken wat het merk is en of dat een beetje een goed merk is.
Ik weet wel dat er 8600gts videokaarten zijn die standaart zijn overgeclocked naar 840Mhz, maar me voeding zal wel niet zo stabiel zijn.
Pagina: 1