Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CSS] Div onder 2 andere absolute divs

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina waar ik een div in wil hiden. Dit werkt allemaal prima, maar omdat er toch een stuk witte ruimte over blijft boven 2 naast elkaar staan de divs wil ik deze divs omhoog plaatsen op het moment dat ik die ene div hide.

Ik wissel gewoon CSS code voor deze 3 divs dus heb bedacht dat ik de 2 divs welke naast elkaar staan iets omhoog plaats door deze "absolute" te maken en een top en left aantal pixels geef.

Dit is alleen niet echt de manier.

Nu wil ik alleen op het moment dat ik die 2 naast elkaar staande divs absolute maak er wel voor zorgen dat er 1 div (div3)welke altijd onder deze 2 divs staat gewoon netjes eronder blijft staan en mee naar beneden gaat des te langer div1 of div 2 wordt.

div1div2
div3

Wat zijn mijn opties ? Ik kan eventueel wat CSS code plaatsen, echter werkt dit niet omdat het niet werkt :9 Ik bedoel dus... in FF en IE is dit al beide anders dus ik moet een nieuw begin voor dit stukje hebben.

Is dit haalbaar om vanaf een bepaald punt van je site de hele site daaronder iets omhoog te "liften" ?

Verwijderd

bedoel je dit?

CSS:
div { float: left; width: 50%; }

HTML:
<div>bla</div>
<div>bla</div>
<div>bla</div>
<div>bla</div>
<div>bla</div>

Sommige browsers gaan niet helemaal lekker over die 50%, dan moet je 49.9% gebruiken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus volgens jou zou dat op moeten leveren:

DIV | DIV
DIV | DIV
##DIV##

?

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
clear; both op de derde div, kan je ook heel wat template-sites vinden? Zie uitleg handleidinghtml.nl

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 23:21
Met position: absolute gaat dit dus niet werken, omdat je de divs daarmee, zoals het attribuut al aangeeft, absoluut positioneert en niet relatief. De divs "weten" dus niet van elkaar waar ze staan. Je kan het gewenste effect bereiken door relatief te positioneren en floats te gebruiken:

position: relative; float: left; bij div 1 & 2 en position: relative; clear: left; bij div 3...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom wil je die divs uberhaupt absoluut positioneren?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• 7.01D
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08-2009

7.01D

Smells Like Team America

Je oorspronkelijke probleem (de witruimte die overblijft na het 'hiden') heeft wellicht te maken met de property die je daarvoor gebruikt. Indien je voor dit doel gebruikmaakt van visibility: hidden; dan zou je dit moeten wijzigen in display: none;.

Wellicht ten overvloede...
Bij visibility: hidden; wordt het bewuste element wel gerenderd, maar dan onzichtbaar/transparant. De ruimte die het element inneemt blijft dus zichtbaar als een leeg vlak. Bij display: none; wordt het element echter niet gerenderd. Voor <div>'s is de standaardwaarde van deze properety overigens 'block', dus die moet je gebruiken om het zaakje weer zichtbaar te maken.

-- einde bericht --

Pagina: 1