Ik probeer een navigatie in het midden van mijn webpagina te krijgen, ongeacht hoe breed het scherm van de gebruiker is.
De navigatie is een ul-lijst die verpakt zit in een div.
Deze navigatie zou dus in het midden van de pagina moeten terechtkomen.
Ik denk dat de float:left ervoor zorgt dat dit niet gebeurt. Vreemd genoeg kan ik er wel een gewone margin: 0 200px (bv) aan toekennen. Dan zal heel het geval 200px naar rechts opschuiven. Jammergenoeg ben ik koppig en wil ik dit in het midden van mijn blad krijgen.
Omdat dit het begin is van een dropdown-css-menu, ben ik verplicht om met float: left te werken. display: inline is jammergenoeg geen oplossing voor mij.
Kan één van jullie kanjers mij uit de nood helpen. Na 4 uur debuggen en vloeken zie ik het niet meer zitten...
Bedankt,
musti
De navigatie is een ul-lijst die verpakt zit in een div.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <div id="navigatie">
<ul>
<li><a href="index.htm">Home</a></li>
<li><a href="#">Forum</a></li>
<li><a href="#">Bedrijvengids</a></li>
<li><a href="#">Nieuws</a></li>
<li><a href="#">Zoekertjes</a></li>
<li><a href="#">Agenda</a></li>
<li><a href="#">Blogs</a></li>
</ul>
</div> |
Deze navigatie zou dus in het midden van de pagina moeten terechtkomen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #navigatie {
font-family: 12px Verdana arial, sans-serif;
z-index: 100;
}
#navigatie ul {
padding: 0;
margin: 0 auto;
position: relative;
list-style: none;
}
#navigatie ul li {
float: left;
position: relative;
} |
Ik denk dat de float:left ervoor zorgt dat dit niet gebeurt. Vreemd genoeg kan ik er wel een gewone margin: 0 200px (bv) aan toekennen. Dan zal heel het geval 200px naar rechts opschuiven. Jammergenoeg ben ik koppig en wil ik dit in het midden van mijn blad krijgen.
Omdat dit het begin is van een dropdown-css-menu, ben ik verplicht om met float: left te werken. display: inline is jammergenoeg geen oplossing voor mij.
Kan één van jullie kanjers mij uit de nood helpen. Na 4 uur debuggen en vloeken zie ik het niet meer zitten...
Bedankt,
musti