Geen volledige pagina printen

Pagina: 1
Acties:

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:10
Goedenavond,

Ik heb een magazine gemaakt met verschillende JPG's. Dez ehben het formaat van een A4 en wilde deze via WORD bedrukken. De marges zijn allemaal 0, waardoor het in word er goed uit ziet (hele pagina gevuld met het plaatje). Maar bij de voorbeeldafdruk en de echte afdruk zit er nog steeds een witte rand omheen Dit is ook met Publisher, en vraag me af hoe ik dit weg kan halen.

Kan iemand mij helpen hiermee?

Met vriendelijke groet!

Daniël.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Je printer heeft een marge van waarchijnlijk 4 of 5 mm. Word houdt hier rekening mee. Ongelofelijk maar waar.
Voor dit soort dingen zal je een *echt* pakket moeten gebruiken

Houdoe

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

Reptile209

- gers -

... en niet alleen een "echt" pakket, maar ook een "echte" drukkerij-printer. Want elke normale printer (misschien met uitzondering van een photo-printer) heeft een marge nodig. Of je moet de boel (laten) bijsnijden na het printen natuurlijk...

Zo scherp als een voetbal!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Er is geen enkele desktop-printer die een heel A4-tje kan vol spuwen met inkt.
In de grafischie wereld wordt dan SRA4 (of Oversized A4) gebruikt, dat is een A4, maar dan aan elke kant een centimeter erbij, die er uiteindelijk wordt afgesneden.

Nog een nadeel van Word: het ontbreken van afloop. D.w.z. Je kan niet over de rand van de pagina. En nou zul je denken: "Waarom zou ik dat willen?" Nou, niemand en niets kan exact een A4 uit een groter vel snijden. M.a.w. als je geen afloop gebruikt, zal je altijd witte randjes op de rand van je pagina zien.
Pak een willekeurig tijdschrift, brochure, you name it, altijd wordt afloop gebruikt. (in het Engels bleed)

Alsjeblieft, ga geen magazine met afbeeldingen maken in Word! Download de InDesign trial en gebruik deze. Word is gemaakt om een CV'tje te maken, of een verslagje, of doe eens gek, een gepersonaliseerde brief. (je gaat ook bakstenen vervoeren in een dafje)

[ Voor 15% gewijzigd door Witte op 09-01-2008 22:47 ]

Houdoe