[php] Controleren of een file nog gelocked is

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Ik ben eigenlijk opzoek naar een mooie manier om te kijken of een bestand dat via ftp word geupload reeds klaar is.

ik heb een cronjob dat uploaded files checkt en verplaatst naar de een andere directory, maar ik wil dat wel graag zo hebben dat hij het bestand pas moved, nadat mijn upload helemaal klaar is.

De meeste klanten zullen eerst uploaden en dan renamen naar *.done ofzo, maar ik heb er een aantal waarbij dat helaas niet gaat. Dus moet ik toch opzoek naar een nette manier.

Nou zat ik te kijken of ik misschien de functie touch() gebruiken ofzo, maar ik kan me voorstellen dat er misschien mooiere manieren zijn.

Andere tweakers die hier al eens een geinige oplossing voor bedacht hebben?

p.s. ftp server is IIS6 en dat kan ik niet wijzigen
p.p.s Ik zoek echt een pure php oplossing

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het werkt, maar misschien returnt is_writable() de goede status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijken wanneer het laatst is aangepast en en kleine tijdsmarge nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32
Misschien kan je het volgende doen?

Je maakt een aparte tabel om alle files in de upload map, en hun filesize en de datum/tijd in te zetten.
Stel je cronjob draait elke minuut. Je cronjob kijkt naar de upload map en haalt alle files op.

Staat de file nog niet in de DB, dan zet je cronjob de filename + grootte + huidige tijd in je DB.
Staat de file wel in de DB, dan kijk je of de filesize veranderd is, sinds de laatste keer dat je cronjob draaide. Is de filesize anders, dan update je het record met de nieuwe filesize + datum/tijd.
Is de filesize nog steeds hetzelfde, dan kan je er vanuit gaan dat hij klaar is, en dan kan je de file verplaatsen en het record verwijderen :)

[ Voor 44% gewijzigd door Morax op 09-01-2008 23:31 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34
is_writeable?

Ben geen expert op filelocking gebied, maar gok dat files alleen writeable zijn als ze niet gelocked zijn :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]