Toon posts:

Gateway probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welnu het gateway probleem, heb er verschillende topics over gelezen vragen gesteld maar totnu toe niks gevonden.

Ben geen leek in het oplossen van computer problemen maar dit probleem gaat me toch iets te ver!

Het probleem:

Wij hebben thuis een internet verbinding via Tele2, hierbij bijgevoegd een draadloos modem.
Nu is het modem erachter weg geweest i.v.m schoonmaken etc. Toen erweer achter vervolgens de melding gekregen via Msn: Gateway offline.

Vervolgens systeemherstel enzo geprobeerd: Kan het ip adres niet vernieuwen ( Neem contact op met uw netwerkbeheerder) Tjah en aangezien ik dat zelf ben ;).

Toen met de laptop waar ik nu op zit proberen draadloos verbinding te krijgen dat lukte. Vervolgens wou ik de instellingen in de router veranderen. Naardat ik dat had gedaan. Save/apply. verbinding verbroken.
Beetje dom natuurlijk want het is draadloos en het modem reboot zichzelf dus connectie verbroken!

Nu weet ik bijna 99% zeker dat het aan het modem ligt want als ik de laptop achter die UTP kabel doe die in de computer zit krijg ik precies hetzelfde, dit geldt ook voor als ik draadloos ga.

In mijn netwerklijst krijg ik iedere keer 2 * DV20-AM te staan bij een staat er niks achter en bij die ander een 2 of een 3 etc.

Als ik dus draadloos verbinding maak met de DV20-AM die beveiligd is met mijn eigen wachtwoord. Krijg ik hetzelfde probleem.

En als ik nu draadloos verbinding maak met de DV20-AM 2 krijg ik gewoon verbinding maar dan zwak??

Weet iemand waar het probleem ligt?

Met vriendelijke groeten,

Mike van Klaveren

--------------------------------------------------------

Edit :

Nog even wat extra informatie

Windows IP-configuratie

Hostnaam: Mike
Primaire DNS-achtervoegsl:
Knooppunttype: Onbekend
IP-routering ingeschakeld: Nee
WINS-proxy ingeschakeld: Nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Beschrijving:
Marvel Yukon Gigabit Eternet 10/100/1000Bas-T Adapter, Copper RJ-45

Fysiek adres: 00-0E-A6-CD-C3-2E
DHCP ingeschakeld: Ja
Autom. configuratie: Ja
IP-adres: 169.254.49.125
Subnetmasker: 255.2555.0.0

Ook het ipadres gateway etc ook handmatig ingevoerd maar nee!

Tevens kan ik niet in mijn modem komen via 192.168.1.1 maar via de draadloze wel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 17:46 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je uberhaupt internet? Wat zegt het modem zelf over de signaalsterkte (als dat al kan worden weergegeven)? Wat als je je Device Manager leegmaakt van alles wat te maken heeft met DV20-AM alsmede alle netwerkconnecties?

Hint: lees ook even Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2008 17:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:23:
Heb je uberhaupt internet? Wat zegt het modem zelf over de signaalsterkte (als dat al kan worden weergegeven)? Wat als je je Device Manager leegmaakt van alles wat te maken heeft met DV20-AM alsmede alle netwerkconnecties?

Hint: lees ook even Het algemeen beleid #groeten
yess, we hebben internet! (tenminste op het modem niet op de computer;))

Hoe weet ik dat?

Omdat ik naar de provider heen heb gebeld, gewoon betaald hebt etc.
Alle lampjes branden ook 4 groenen :)
En als de UTP kabel van de computer erin zit 5;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 17:38 ]