Toon posts:

HTPC linux

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben op zoek naar een htpc versie van linux die niet gecentreerd is rond een tv-tuner.
Ik heb namelijk een pc zonder tuner die ik gewoon wil gebruiken om geripte shows mee te kijken.
Iets als geexbox dus, maar dan zo, dat deze ook hd content kan afspelen op een gewoon tv scherm zonder dat de kwaliteit drastisch omlaag gaat.

Weet iemand een goede optie voor mij?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

MythTv met de MythVideo plugin? Werkt goed hier.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:46
MythTV ?

Grr bert figuur hierboven :( :P

Er was geloof ik ook iets met Ubuntu en een Mediacenter OSje ofzo.

Je zou ook nog MediaPortal + Windows kunnen doen. Maar aangezien je hier al over Linux begint denk ik niet dat je daar interesse in hebt.

[ Voor 94% gewijzigd door ThinkPad op 09-01-2008 16:58 ]

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 23:04
ThinkPadd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:57:
Mythbuntu heet dat.

Elisa is wellicht interessant: http://elisa.fluendo.com/ (geen tv-functionaliteit)

Ik heb met beide geen ervaring, dus hoor graag de ervaringen van de TS, ik gebruik zelf MediaPortal (Windows only helaas).

[ Voor 3% gewijzigd door DeadMetal op 09-01-2008 17:05 ]

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-01 18:23
ThinkPadd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:57:
Dit heet Linux MCE.
Er is op GoT ook een draadje over.

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.

Alle distro's rond mythtv ga ik sowieso niet gebruiken, want dat is te bloated voor mijn doeleinden.
Windows vermijd ik verder ook liever.
Ik ga zo even op zoek naar een kleine debian distro om elisa op te installeren:)

Wat geexbox betreft, het werkt leuk, maar er zitten nog een aantal foutjes in en de besturing met toetsenbord is niet optimaal.
Zo had ik ook problemen met de ondertitels van een .ogm
Zelf ga ik wachten op versie 1.2 of misschien zelfs 2.0 voor ik het weer probeer.

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-01 01:06
Dat MythTv niet bloated hoeft te zijn bewijst MiniMyth (www.linpvr.org). Deze minidistro kun je gewoon via TFTP over het netwerk laden en werkt dan vanuit je RAM. Hij is geoptimaliseerd voor lichtere systemen als de VIA Epia bordjes, maar werkt bij mij ook heel goed met m'n asus Pundit P1-AH2 (en naar verluid ook op andere bordjes met een nVidia 6100 chipset).

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Ik gebruik zelf Freevo. Niet zo veel eyecandy, maar wel makkelijk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, misschien handig om wat duidelijker te zijn over exact wat deze bak moet kunnen en exact welke interface je wilt hebben...

* dion_b gebruikt Gentoo met XFCE en mplayer vanaf de command line om films af te spelen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De pc moet in de huiskamer staan en audio en video kunnen afspelen en foto's kunnen laten zien.
Het moet met enkel een keypad of kleine afstandsbediening te bedienen zijn.
Dit betekent dat ik het systeem moet kunnen opstarten en meteen in de speler terechtkomen, kan kiezen wat ik wil afspelen en als ik het afsluit, moet de pc ook afsluiten.
Verder is het handig als high definition video op een goede manier gedownscaled kan worden.

Mythtv is dus zodanig bloated voor mij, dat ik van alles moet instellen voor een tv-tuner die ik toch niet heb.

Freevo ziet er veelbelovend uit en ga ik ook maar eens uitproberen.

edit:

voor de duidelijkheid, Na-Fiann was een oud account van mij die niet meer bestaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 14:32 ]

Pagina: 1