Uitgespeeld... en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:12
Ik was benieuwd wat de tweakers hier doen met de spellen die ze hebben uitgespeeld.

Verkoop jij ze ergens, hou je ze voor later gebruik of worden ze jaren later teruggevonden in een kast?

Momenteel heb ik veel titels liggen namelijk die zijn uitgespeeld maar wat doe je daarna ermee. Vroeger waren we wel zaken die 2e hands games wilde overkopen, mits in goede staat. Zijn dat soort zaken er nog?

Marktplaats valt sowieso voor mij al af, zeker omdat daar veel "orginele cd's.. AHUM!" voor 5 euro al van eigenaar wisselen. Vind het eigenlijk wel zonde, heb nu quakewars / crysis / gears of war en nog paar toptitels hier liggen, ter waarde van 100 euro denk ik, maar allemaal uitgespeeld.

Ik koop altijd legale games, maar begin te twijfelen omdat veel games hier liggen te verstoffen. Herspeelbaarheid van games vind ik ook steeds lager worden maar dat is een ander punt.

Dus wat doe jij ermee? En waarom bied de tweakers V&A niet de mogelijkheid om games te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:25
Game mania neemt nogaltijd tweedehands spellen over
Ik persoonlijk vind dat je zulke dingen niet ehc tmoet verkopen (of het zou voro jou een uberslecht game moeten zijn). ik heb simpelweg alle games aan mijn muur gehangen en zo een creatief behangpapier van gemaakt. best wel cool om te zien

Edit, aangezien de mensen hier wat sensatie willen voila:

Afbeeldingslocatie: http://i100.photobucket.com/albums/m1/fristi_01/games.jpg

hoe kan je zo'n foto resizen, weet iemand dit?

[ Voor 24% gewijzigd door Tarkin op 09-01-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Foto!

Dit soort replies zijn niet echt gewenst. Als iemand een foto wil plaatsen zorgt 'ie daar zelf wel voor. Zo niet, is dat zijn/haar beslissing, en hoef je geen nutteloze reply te maken.

[ Voor 95% gewijzigd door TheZeroorez op 09-01-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 13:39
y, dat wil ik ook wel eens zien...

Uitgespeelde games hou ik eigenlijk altijd of leen ze uit om daarna nooit meer terug te krijgen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Games blijven grijs gebied, verkoop ik jou een Halflife of Call of Duty 4, maar heb vrolijk zelf al de CD key geactiveerd zit je dus met een probleem.

Ik verkoop games nooit door, ik ben wat selectiever geworden in games, veelal de liniaire uitspeel spelletjes laat ik links liggen om dat wat meer vrij games te spelen (online, random matches).

Hier in gouda is ook een gameshop die games inkoopt voor zo'n beetje elke console. Zo recent nog jade Caccoon 2 gekocht voor leuk prijsje :)

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 09-01-2008 16:52 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Fr!st! schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:45:
Game mania neemt nogaltijd tweedehands spellen over
Ik persoonlijk vind dat je zulke dingen niet ehc tmoet verkopen (of het zou voro jou een uberslecht game moeten zijn). ik heb simpelweg alle games aan mijn muur gehangen en zo een creatief behangpapier van gemaakt. best wel cool om te zien
Dat zijn zowat de grootste afzetters die er zijn, ze maken ongelofelijk winst er op!

Wat wij doen is ze gewoon op marktplaats zetten, maar dat zijn vooral Wii spellen, pcgames worden hier niet meer gekocht, die lenen we vooral en geven dan terug. Is zo'n heel circuit hier.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
Ik heb een hele tijd geleden een hoop SNES & Gameboy spellen weg gedaan en daar heb ik best spijt van. Sindsdien doe ik niet meer de moeite om oude spellen te verkopen en hou ik ze gewoon. De meeste dienen nu slechts als kastversiering, maar een enkele wil ik nog wel eens uit de kast halen om weer eens te spelen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001

Japser

Jeej!

Ik bewaar ze , en dan mocht ik ze weer es willen spelen dan install ik ze weer. ik verkoop ze nooit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 14:28

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ook multiplayer gedeelte spelen om de afwisseling en de fun erin te houden?
SP_games moet je zo kunnen verkopen gezien de key er niet echt toe doet.

Ik koop daarom ook alleen games als er een key nodig is voor MP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zet ze in de kast!!
veel spelen speel ik een half jaar of paar jaar later weer eens opnieuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
Floris-K schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:59:
SP_games moet je zo kunnen verkopen gezien de key er niet echt toe doet.
Oke maar waar? Ik speel nooit online, dus mijn keys zijn allemaal ongebruikt :). Meestal heb ik het spel al uitgespeeld voordat er een patch is dus geregistreerd zijn ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Bijhouden! En daarna opscheppen in [Opscheptopic] Je legale gamecollectie (pics) natuurlijk :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gene die ik echt leuk vond, en ook weer leuk genoeg vind om in de toekomst nog een keer te spelen die bewaar ik.
Al moet ik zeggen dat de overstap van windows 95/98/xp naar vista het spelen van de oudjes wel eens moeilijk wil maken.

Spelen waar ik van af wil die verkoop ik weer bij bijvoorbeeld Next Level, waar je kan kiezen voor cash of een tegoedbon, de tegoedbon is hoger dan de cash waarde btw.
Dit geld voor console games btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mee eens :)

Ik heb in mijn hele leven 1 spel verkocht. Dat was Black & White (omdat ik daar ernstig in teleurgesteld was). Achteraf heb ik daar spijt van (het spel staat dan ook weer in de kast ;)).

Oftewel, ik hou alles. Ik koop veel games voor weinig geld (budgetbakken ftw!) en soms ook wel 2e hands. Overigens wel op Ebay van Amerikanen, Nederlanders op marktplaats zijn me vaak veel te schimmig (en erg slechte prijzen).
En verder, ik speel veel games na jaren pas weer. Lang niet alle natuurlijk maar ik kan prima een spel van 6 jaar oud spelen. Of erger (ik ben nu bezig met SiN, die is uit '98).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09 22:26
tja ik moet eerlijk toegeven dat ik de spellen die ik graag zou willen spelen eerst altijd download, kost toch rond de 30,40 en soms zelfs 50 euries.
spellen die er echt toe doen koop ik uiteindelijk dan wel, zo voor het grijpen liggen hier al;

unreal tournament game of te year ( meen 1998?)
unreal box ding met alles tot unr.2004
unreal trnmt 3
oblivion
knights of the nine
shivering isles
morrowwind, bloodmoon ed van elder scrolls
alle monkey islands
ankh 1&2
enzz.enzz.enzz 8)

boven op zolder heb ik nog twee bananendozen vol met allerlei oude, vage games.
op zich zouden wij hier op tweakers best een topic kunnen openen ala oude hardware en eens lekker kunnen gaan ruilen/ handelen in oude games. ik heb zo maar 100 titels in de aanbieding? wie neemt het inititief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bewaar al mijn games, om de reden dat het zonde is ze weg te doen terwijl ik de meeste graag ooit nog eens speel en er veel leuke uren mee heb gehad. Ook leuk voor eventueel kroost (zelfde met tv series, hup geen nickelodeon aan maar Thundercats en GI joe kijken met papa, dat waren pas tekenfilms).

..Nou okay dat laatste moet nog blijken. Ik heb een aardige verzameling games maar ben geen verzamelaar in de trend van 'ik moet alles daarvan hebben'. Ik kies (meestal) zorgvuldig wat ik leuk vind en heb de meeste games ook meerdere malen gespeeld.

Ik mag mezelf om die reden ook de trotse eigenaar noemen van originele versies van:

Blade Runner
The Beast Within
Planescape Torment
Phantasmagoria II
Outcast

Die titels zijn vaak, als ze niet eens worden heruitgegeven door bv sold out software, belachelijk moeilijk origineel te krijgen, tenzij je ze hebt gekocht toen ze net uit waren of een gelukje heb gehad in de uitverkoopbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Snake schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:50:
[...]

Dat zijn zowat de grootste afzetters die er zijn, ze maken ongelofelijk winst er op!

Wat wij doen is ze gewoon op marktplaats zetten, maar dat zijn vooral Wii spellen, pcgames worden hier niet meer gekocht, die lenen we vooral en geven dan terug. Is zo'n heel circuit hier.
Moeten ze verlies draaien dan :') , ik wil jou later in het bedrijfsleven nog wel eens zien, als je dan nog steeds zoiets hebt van. Je mag geen winst maken zal er weinig van terecht komen in het bedrijf waar je werkt. ;)

Ik zelf koop alleen games als je ze kan multiplayeren, vandaar dat ik nooit 2e handse games koop omdat die meestal een key hebben om online te gamen. Maar dan werkt het niet meer uiteraard want die key is al in gebruik door die gene waarvan je hem hebt gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
vind het de moeite van het verkopen eigenlijk niet waard, en sowieso is eht altijd leuk om eens een cdtje terug te vinden onder een berg stof en dat ene oude spel weer eens te spelen :)

Zo kwam ik laatst m'n Transport Tycoon cd weer eens tegen, toch maar weer even geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Allereerst 100% uitspelen en daarna in de kast zetten en een paar maanden/jaren later weer eens spelen. Verkopen vind ik zonde, vooral aangezien ik het grote merendeel van mijn games sowieso al tweedehands koop.

Overigens heb ik van de +-175 games in mijn kast ongeveer de helft niet eens uitgespeeld :X

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik hou ze, zo heb ik ook nog NES/SNES spellen van weleer. Nostalgie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:02:
Ik bewaar al mijn games, om de reden dat het zonde is ze weg te doen terwijl ik de meeste graag ooit nog eens speel en er veel leuke uren mee heb gehad. Ook leuk voor eventueel kroost (zelfde met tv series, hup geen nickelodeon aan maar Thundercats en GI joe kijken met papa, dat waren pas tekenfilms).

..Nou okay dat laatste moet nog blijken. Ik heb een aardige verzameling games maar ben geen verzamelaar in de trend van 'ik moet alles daarvan hebben'. Ik kies (meestal) zorgvuldig wat ik leuk vind en heb de meeste games ook meerdere malen gespeeld.

Ik mag mezelf om die reden ook de trotse eigenaar noemen van originele versies van:

Blade Runner
The Beast Within
Planescape Torment
Phantasmagoria II
Outcast

Die titels zijn vaak, als ze niet eens worden heruitgegeven door bv sold out software, belachelijk moeilijk origineel te krijgen, tenzij je ze hebt gekocht toen ze net uit waren of een gelukje heb gehad in de uitverkoopbak.
Ik heb hier The 11th Hour en Terminal Velocity liggen, je hebt er niks/weinig aan, maar weg gooien is zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 10-09 07:07
Uitspelen? Wasda?

* GENETX heeft de afgelopen 4,5 jaar games gespeeld met een "open" einde: Wolfenstein: Enemy Territory, Trackmania Nations en nu Enemy Territory: QUAKE Wars.

Multiplayer FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Blade Runner

Blade Runner heb ik nog origineel gekocht toen het spel uitkwam - fantastisch spel.. ik moet hem maar weer eens spelen :)

Ik koop meestal games uit de budget bak, zelden betaal ik de volle mep voor een spel. Eenmaal uitgespeeld dan staan ze in de kast :)

Maar vroeger (10+ jaar geleden) verzamelde ik veel games - veel heb ik daar niet van gespeeld, alleen ff vluchtig bekeken. Tegenwoordig heb ik veel minder tijd om games te spelen en dus ben ik zelf veel selectiever.. en ik speel nu ook meer games uit dan vroeger.

Zo speel ik nogaltijd Prince of Persia: Sands of Time, F.E.A.R, Testdrive Unlimited en ben ik pas weer begonnen om voor de 4e keer ofzo Mafia uit te spelen _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door tazzman op 10-01-2008 19:08 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

FiXeR.nl schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:17:
[...]

Moeten ze verlies draaien dan :') , ik wil jou later in het bedrijfsleven nog wel eens zien, als je dan nog steeds zoiets hebt van. Je mag geen winst maken zal er weinig van terecht komen in het bedrijf waar je werkt. ;)

Ik zelf koop alleen games als je ze kan multiplayeren, vandaar dat ik nooit 2e handse games koop omdat die meestal een key hebben om online te gamen. Maar dan werkt het niet meer uiteraard want die key is al in gebruik door die gene waarvan je hem hebt gekocht. :)
Met andere woorde, als je geen andere keus hebt dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41

IceStorm

This place is GoT-like!!!

ElBarto schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:11:
Overigens heb ik van de +-175 games in mijn kast ongeveer de helft niet eens uitgespeeld :X
Ik denk dat ik 20% van mijn gekochte games niet eens ooit gespeeld heb :X (zit rond de 180 games).
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:08:
Ik heb hier The 11th Hour en Terminal Velocity liggen, je hebt er niks/weinig aan, maar weg gooien is zonde.
Als je er van af wilt mag je me mailen. Die wil ik allebei wel kopen.

[ Voor 32% gewijzigd door IceStorm op 10-01-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

IceStorm schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:00:
[...]

Ik denk dat ik 20% van mijn gekochte games niet eens ooit gespeeld heb :X (zit rond de 180 games).
Ha, ik heb van alle spellen die ík heb (van NES tot X360, en heb bijna alles..spellentotaal ook rond de 250) maar een luttel aantal spellen uitgespeeld. Ik weet in ieder geval dat ik Discworld I,II, Broken Sword 1,2, Assasins Creed, Phoenix Wright heb uitgespeeld, maar voor de rest?

Als voorbeeld :

Ik heb ieder Mario spel. Geeneen (!) ooit uitgespeeld. Ik ben redelijk verwend, dat wel, ik laat spellen snel links liggen en ga een ander kopen of spelen, vroeger ook. Misschien dat dat t is. Adventures daarentegen speel ik wel vaak uit. Wellicht tevens een gebrek aan doorzettingsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08

MsG

Forumzwerver

PC games koop ik vaak sealed op Marktplaats voor een habbekrats, soms ook wel geopend (en helaas vaak krassen hoewel men beweerd van niet :x). Maar voor die 4-6 euro vind ik het de moeite van verkopen niet eens waard. Retro console games koop ik juist en spaar ik.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag alle games willen weggeven of verkopen die ik online niet meer speel , mar dat gaat niet zo makelijk , ben niet zo verkoperig , waarschijnllijk 60 jaar later komen ze op de markt ,...""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 02:54
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:08:
[...]

11th Hour hier ook, net als The 7th Guest. Die laatste was (volgens mij) uitgekomen toen net de cd-romspelers in opgang kwamen. Als je dan een cd-rom speler had gekocht moest je dat spel eigenlijk ook wel kopen. Die doe ik dus gewoon nooit weg, pure nostalgie. Ik geloof trouwens niet dat ik een spel ooit echt heb uitgespeeld, ben er gewoon niet goed genoeg in. Als ik een spel lang zou spelen en het uiteindelijk zou uitspelen zou ik het wel bewaren, mits het er niet TE veel worden. Zou ik het in een paar uurtjes uitspelen dan zou ik het niet houden. Dan heb ik er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ook leuk voor eventueel kroost (zelfde met tv series, hup geen nickelodeon aan maar Thundercats en GI joe kijken met papa, dat waren pas tekenfilms).
ik heb laatst uit een budgetbak he-man meegepakt :X :P (en betaald:P )
verder heb ik al mijn gekochte spellen nog staan :)

[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 10-01-2008 22:30 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nu moet ik wel zeggen: mijn consolegame collectie is groot, maar PC games bijhouden heb ik nooit het nut van gezien. Consolegame: inpluggen en terug spelen zoals tevoren. Wanneer jij je 10-jaar oude game op je pc aan de praat wil krijgen mag je vooral gaan bidden (en wacht maar tot al die internet activated DRM games zoals de steam-games over 15 jaar gespeeld moeten worden, er is veel miserie in aantocht :p).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

uitgespeelde console games trade ik meestal.
pc games vaak alleen voor MP en zulke games verkopen/traden wil nie echt

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Blade Runner
The Beast Within
Planescape Torment
Phantasmagoria II
Outcast

Zo kwam ik een tijd geleden nog de originele diskette + doos van Dune tegen bij een oom. Die staat nu mooi in mn vitrinekast. 8)
Puur voor de nostalgie is het al mooi om oude spellen te bewaren, en zo af en toe is het nog wel eens leuk om te spelen ook. Originele games verkopen of weggooien? Nooit!
Pagina: 1