Toon posts:

Macbook icm Samsung LE19R71w

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik besloten om toch tot de aanschaf van een Samsung LE19R71W over te gaan omdat t ding zo heerlijk kleurt bij mn MacBook. Ik heb nu getracht om de MacBook aan te sluiten via DVI maar het beeldscherm word niet goed weergegeven.
De Samsung zou een resolutie van 1440x900 aankunnen maar ik zie enkel opties die gaan tot 1280x720.
Het grootste probleem is dat de monitor nu niet het gehele scherm weergeeft maar dat de randen wegvallen. Zo zie ik niet de gehele toolbar en valt een deel van de items in de dock ook weg. Ook aan de zijkanten mis ik informatie. Instellen op andere resoluties helpt me niet verder.
Heeft iemand een mogelijke oplossing of een calibratieprogje voor de Mac waarmee ik wel een correctie resolutie kan instellen?

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
welke mac boek gebruik je, en wat gebuurt er als je hem via VGA aansluite

ok al een keer auto sink gedaan op de monitoor zelf ?

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

Image is everything :)

tot welke resolutie kun je op je Macbook, wellicht is dit max 1280x720

Verwijderd

Topicstarter
Macbook van de laatste generatie Core 2 Duo. 2.0Ghz. Via VGA aansluiten heb ik helaas nog niet kunnen proberen. Heb niet de benodigde mini-DVI -> VGA kabel.

Overigens de max res van mn Mac doet weinig ter zake lijkt me. Als ik de Mac gebruik op de monitor klap ik de Mac dicht en werk ik met extern Tobo. In principe zou ik dan elke res kunnen draaien die mn monitor support.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:29:
Macbook van de laatste generatie Core 2 Duo. 2.0Ghz. Via VGA aansluiten heb ik helaas nog niet kunnen proberen. Heb niet de benodigde mini-DVI -> VGA kabel.

Overigens de max res van mn Mac doet weinig ter zake lijkt me. Als ik de Mac gebruik op de monitor klap ik de Mac dicht en werk ik met extern Tobo. In principe zou ik dan elke res kunnen draaien die mn monitor support.
Nee helaas, de DVI uitgang van de MacBook gaat "maar" tot 1920x1200, gelijk aan een 23' à 24 inch monitor.

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
...wat betekent dat 1440x900 geen enkel probleem mag zijn. :)

NV-ram reset al gedaan? Start je op met het scherm aangesloten
of sluit je 'm aan terwijl je OS draait?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb het idee dat hier een tikkie te ingewikkeld gedacht wordt...

Waarschijnlijk is de inhoud op het interne scherm en je Samsung gelijk, oftewel "gekloond". De resolutie kan dan niet hoger worden gezet dan die van het interne scherm. De oplossing is dus om voor de "extended desktop" optie te gaan. Dit kan bij Displays Preferences (of whatever de NL variant is). Je kunt hier ook bepalen wat het "primaire" beeldscherm is d.m.v. het verslepen van de menubalk (het grijze balkje in Displays Preferences) van het ene naar het andere scherm.

Check de helpfile van je Mac als je er niet uitkomt! Staat barstensvol nuttige info. Klik hiervoor op het vraagteken wanneer je in Displays Preferences zit. In de helpfile staat onder andere het onderwerp "Setting up multiple displays as an extended desktop".

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
Geboot zowel met Samsung aangesloten en met later aansluiten. Beide zonder resultaat.
Ik heb de desktop afwisselend ingesteld als secundairy en mirrored ook zonder resultaat. Het enige wat ik heb bereikt is dat het hele scherm word weergegeven echter met zwarte randen als ik de optie Overscan uitschakel. De kleuren zijn echter ook niet wat ze moeten zijn.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Overscan? Gebruik je soms een mini-DVI naar video adapter (voor S-video of composiet) in plaats van een mini-DVI naar DVI of mini-DVI naar VGA adapter?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Mini-DVI naar DVI welke dan word verlengt met een DVI kabel van 2 meter

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je de handleiding erbij pakt, dan kun je lezen dat de DVI aansluiting niet bedoeld is voor het aansluiten van een computer, maar van een DVD speler. Alleen met de VGA aansluiting kun je de maximale resolutie van 1440x900 halen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 02:34
Daedalus schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:16:
Als je de handleiding erbij pakt, dan kun je lezen dat de DVI aansluiting niet bedoeld is voor het aansluiten van een computer, maar van een DVD speler. Alleen met de VGA aansluiting kun je de maximale resolutie van 1440x900 halen.
Klopt helemaal. Dit is namelijk ook geen computer scherm, maar een TV scherm welke hd ready is.
Pagina: 1