Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2007] Works cited geeft volledige bibliografie

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het lijkt een eenvoudige vraag: hoe kan ik een “works cited” bibliography invoegen in Word 2007?

In de beta versies van word ging dit eenvoudig door in het tabblad “references” de optie bibliograpy > works cited te kiezen. Hierover is ook voldoende terug te vinden via google. In de uiteindelijke versie van Word genereert deze optie echter dezelfde lijst als het invoegen van de volledige (“works consulted”) bibliografie. Dit is niet verwonderlijk aangezien via beide opties een veld wordt gegenereerd met de field code {BIBLIOGRAPHY}. Op MSDN zie ik voor deze code alleen extra switches om zaken als landcode in te stellen.

In de source manager zie ik wel dat voor de gebruikte papers een vinkje staat. Natuurlijk kan ik alle niet gebruikte papers hier handmatig verwijderen maar dit is in deze situatie geen optie (de literatuurdatabase is direct gekoppeld aan een enorme BibTeX database en alle wijzigingen in deze database moeten direct zichtbaar zijn in alle word en LaTeX documenten).

Ter aanvulling: het probleem doet zich zowel voor bij Word 2007 als bij Word 2007 met SP1, niet bij Word 2007 Beta. Verder valt het op dat de uitleg voor “works cited” en “works consulted” in de nieuwere versies nagenoeg identiek is.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kleine kick: nu een maand later heb ik nog geen echte oplossing voor bovenstaand probleem gevonden.

Als tijdelijke oplossing heb ik een macro geschreven in VB die tijdelijk alle sources uit de "current list" verwijdert die niet zijn geciteerd, het bibliography field update en vervolgens de verwijderde sources weer terug plaatst. Dit werkt redelijk, maar een echte oplossing (zonder programmeren) zou natuurlijk beter zijn!

[ Voor 0% gewijzigd door AFR op 25-02-2008 19:24 . Reden: typo ]