DNS check op .nl .com etc

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 19:23
Dit lijkt een domme vraag, maar zo issie zeker niet bedoeld. Als ik wil checken op .nl domeinen doe ik dat altijd netjes via de sidn(.nl). Maar un wil ik op .net en .com namen checken, en ik heb geen zin om dat bij een of ander vaag bedrijf te doen die dan vervolgens wel even zelf de domeinnaam registreert. Kan iemand hiermee helpen? ik weet dat er ook zoiets is als whois, maar heb niet echt een idee hoe dat werkt (bevendien draai ik windhoos).
ps. Het is me opgevallen dat heel veel come.to/bla adressen dus wel mooi zijn geregistreerd door domeinkapers!! KL#$TZ*KKEN

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 15:52
Nou...

Als je een whois client download kan je alle gegevens over een domein lezen!

Kijk anders op:
www.stefan2000.com/whois/

Anders misschien met een LINUX bak oid

My weblog

Verwijderd

je hebt talloze proggies die dat doen, zie www.tucows.nl ofzo

bovendien kun je bij ongeveer elke hostingprovider whoissen zonder dat je hem gelijk moet registreren...dat zou helemaal mooi zijn dan:P

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat hij bedoeld is de praktijk dat het betreffende bedrijf die de whois lookup mogelijkheid aanbiedt meekijkt of het domein als vrij uit de check komt.

Vervolgens weten ze dat er vraag naar is en registreren ze hem zelf, in blijde verwachting van een klant die graag een domeinnaam wil kopen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De whois op www.internic.net geeft beperkte informatie, maar die is in ieder geval wel veilig.

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

www.samspade.org of .com kan je een tooltje downloaden warmee je alle *n*x commando's onder windows hebt, ideaal. Kan je ook nslookup's mee doen e.d.

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Pagina: 1