[Photoshop] replace color

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-01 20:22
Frustratie alom :(

Ik probeer een kleur te "replacen" met een andere kleur, het gevolg is een kleur verschil :/

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/media/ab1c502f-8687-4afe-bb2d-fdfad85acc56_f6dc9e86-cf19-49d7-91fa-f43f8f1a5b6e_static_0_0_color%20replace.png

- rechtsboven is de kleur die ik wil bereiken
- de kleur achter color: is de kleur die ik wil vervangen
- result is dezelfde kleur als rechtsboven

Waar komt het kleur verschil vandaan?
Hoe dit te voorkomen?
Een betere oplossing?

Iemand suggesties :?

Color overlay geeft ook geen gewenst resultaat, ik wil de kleur exact vervangen.

Hello fellow humans

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lukt het bij Hue/Sauration ook niet als je de "colorize" vinkje aanzet rechts onder?

[ Voor 3% gewijzigd door trigger808 op 09-01-2008 15:58 ]

• joint_me
Kan ik daar precies een kleur mee selecteren dan?

Hello fellow humans

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
in het menu "select" kun je kiezen voor "color range" en daar kan je de kleur selecteren, en bij die selectie kun je dan met Hue/Saturation de geselecteerde kleur veranderen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En zorg ook dat je je image in RGB mode zet; als 'ie op indexed staat zal 'ie de kleur 'afronden' naar de dichtsbijzijnde kleur uit het (indexed) pallet.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• joint_me
trigger808 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:26:
in het menu "select" kun je kiezen voor "color range" en daar kan je de kleur selecteren, en bij die selectie kun je dan met Hue/Saturation de geselecteerde kleur veranderen.
Je bedoelt met de schuifjes spelen, totdat de juiste kleur eruit komt? Of kun je op 1 of andere manier nog color picken? :/
RobIII schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:32:
En zorg ook dat je je image in RGB mode zet; als 'ie op indexed staat zal 'ie de kleur 'afronden' naar de dichtsbijzijnde kleur uit het (indexed) pallet.
Die had ik al gecontroleerd, maar bedankt voor de tip :)

Hello fellow humans

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je kan toch over je afbeelding een Layer neerleggen die je op 'color' zet? Die vul je dan met de gewenste kleur.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1