[Exchange 2003]Externe mail ontvangen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 13:22
Allereerst: ik ben een groentje in Exchange, dus als ik wat stoms vraag, alvast excuses ;)

Ik heb een Win2003 Ent. Server met daarop Exchange 2003 geinstalleerd. Deze hangt achter een routertje op het internet op de kabel (multikabel).
De SMTP Connector heb ik zo ingesteld dat deze gebruik maakt van de smarthost smtp.quicknet.nl (anders werden de mails geblocked)
Interne mail werkt prima, extern versturen lukt ook naar de hele wereld toe, maar extern ontvangen lukt alleen als het verstuurd is vanaf mijn multikabel-account. Alle andere mails komen niet aan, en de verzender krijgt ook geen foutmelding terug oid.
Op de router staat poortje 25 gewoon netjes geforward naar de exchange-machine.
Ik heb nergens in de SMTP Connector of in de SMTP Server iets zien staan dat er alleen maar wordt geaccepteerd vanaf multikabel; deze staat alleen maar ingesteld in de connector als smarthost dus.
Wat doe ik hier fout??
:/

iRacing Profiel

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

BFS

Rude awakening

Post eens het MX Record van je domein? Daarnaast, heb je al eens getelnet op poort 25 naar jouw ipadres van buiten af (maw: staat poort 25 voor de hele wereld open of blokkeert je provider wellicht het eea?)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• kroegtijger
Zit nu op mn werk en kan hiervandaan niet telnetten (had ik ook al geprobeerd).
Aangezien ik via de kabel zit heb ik een MX-record via No-ip.info gemaakt:

mx-record:
kroegtijger.no-ip.info

Mx-priority:
5

Het lijkt me overigens niet logisch als het daarin zou zitten aangezien mail wel binnenkomt vanaf het account van multikabel (quicknet)

iRacing Profiel

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:15

BFS

Rude awakening

En als poort 25 geblokeerd wordt voor alle ipranges behalve die van Multikabel? Dan is het dus goed mogelijk dat de SMTP server van Multikabel wel bij jou mag afleveren maar andere SMTP servers niet.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• kroegtijger
BFS schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:04:
En als poort 25 geblokeerd wordt voor alle ipranges behalve die van Multikabel? Dan is het dus goed mogelijk dat de SMTP server van Multikabel wel bij jou mag afleveren maar andere SMTP servers niet.
-O- ik begin een bang voorgevoel te krijgen dat je gelijk hebt...... 't zal toch niet waar zijn dat die heaumeaux me geeneens mn eigen exchange-servertje gunnen heh? |:(

iRacing Profiel

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je wel een recipient policy in Exchange gemaakt?
kroegtijger schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:06:
[...]

-O- ik begin een bang voorgevoel te krijgen dat je gelijk hebt...... 't zal toch niet waar zijn dat die heaumeaux me geeneens mn eigen exchange-servertje gunnen heh? |:(
Wat denk je van al die hobby-bobs die hierdoor open relays veroorzaken? Ik begrijp het van de ISP's meer dan goed.

[ Voor 80% gewijzigd door Gunner op 09-01-2008 16:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• kroegtijger
Gunner schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:06:
Heb je wel een recipient policy in Exchange gemaakt?

[...]

Wat denk je van al die hobby-bobs die hierdoor open relays veroorzaken? Ik begrijp het van de ISP's meer dan goed.
ja, da's allemaal geregeld.
Net even de multikabel gebeld en inderdaad...default wordt dit geblocked.....
MAAR.... via de service-site van multikabel kun je dit aanpassen, maar wel op eigen risico :+
Dat gaan we dus maar even proberen :P

iRacing Profiel

• kroegtijger
ik ben er nog niet helemaal uit of ik het een succes kan noemen....
op no-ip.info heb ik het mx-record aangepast naar mx.multikabel.nl met een priority van 10 (zoals op de site van multikabel stond aangegeven).

nu kan ik helemaal geen mail meer ontvangen, ook niet als het vanaf het account van multikabel is verstuurd.... -O-

Duurt het updaten van MX-records ook 12 uur? (zoals met domeinnamen ook maximaal 12 uur 't kan duren) of zou dit met enkele minuten actief moeten zijn??

thanks

--edit--

Celebration *O* ik had dus gewoon wat geduld nodig... alles lijkt nu te werken zoals het moet....
Mail wordt netjes verstuurd en ontvangen ^O^
Hartelijk dank voor de hulp :Y

[ Voor 16% gewijzigd door kroegtijger op 09-01-2008 17:16 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1