[Boot Camp] Kan Windows partitie niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 930 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik had eerder Boot Camp zonder problemen geinstalleerd, maar nou blijkt dat die 5GB voor de Windows partitie te weinig is. Zomaar de partitie vergroten gaat niet heb ik begrepen, dus moet ik de partitie verwijderen met Boot Camp en Windows opnieuw installeren.

Maar, als ik Boot Camp opstart geeft hij meteen de volgende foutmelding als ik op "continue" druk:
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/9541/picture1yl2.jpg

Met Disk Utility wilde ik de partities voor de zekerheid "verifiëren". De Windows partitie was in orde, de Mac partitie had een paar foutjes. Ik dus de Leopard Disc booten, en daar met de Disk Utility het volume "repairen". Dat is dus weer in orde, maar Boot Camp blijft de fout weergeven... :/

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb geen zin om het hele OSX eraf te gaan gooien, want zo moet het ook kunnen volgens de handleiding van Boot Camp...

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Het zelfde probleem heb ik ook ooit eens mogen ervaren. Waarschijnlijk staat je Windows schijf helemaal vol, en daardoor kan de Bootcamp assistent niet je schijf verwijderen. Wat je zou kunnen proberen is door bestanden te verwijderen in Windows en het dan opnieuw te proberen (werkte voor mij niet).

Anders zou je moeten kijken naar iDefrag, in combinatie met Coriolis CDMaker, die maakt zeg maar een defragmenteerprogramma aan op een bootable CD / DVD. Laat deze dan een nacht draaien en waarschijnlijk is dan het probleem ook opgelost. (dit werkte voor mij wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

ALs je met de Leopard DVD boot kan je met de Disk Utility de windows partitie verwijderen en je OSX partitie resizen met behoud van data. Heb ik zelf ook zo gedaan maar er is een addertje. Als je meer ruimte vrij laat dan je voor de windows partitie nodig hebt zegt bootcamp wel 32GB, maar hij neemt de alle vrije ruimte. Ik had een 280GB disk, 64GB aan OSX. Bootcamp pakte (ondanks dat tie 32GB zei) 216GB. Ik heb toen met de Leopard DVD geboot, de partitie verwijderd en de OSX partitie geresized naar 248GB en toen met Bootcamp de nieuwe win-partitie aangemaakt. Daarna wederom een reboot met de DVD, de OSX partitie geresized naar 64GB en het restant in een nieuwe partitie.