Ik wil een interface maken met terug en volgende knoppen.
Nu is dat niet zo'n probleem. Ik heb een div gemaakt die content heet en met het script ajaxpage heb ik vorige en volgende knoppen gemaakt.
Op de index pagina geef ik een eerste pagina op die er geladen moet worden:
Vervolgens doe ik in de body een onload:
In de pagina's die vervolgens geladen worden geef ik aan wat de vorige of de volgende pagina is en worden de knoppen geladen:
Nu komt mijn probleem. Met deze constructie kun je leuk naar volgende en vorige pagina's bladeren, maar als je formulieren wil laten invullen kom je niet zo ver. Je kan het formulier wel in de pagina zetten maar hij wordt in feite niet gesubmit.
Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel kan? Moet ik van de vorige en volgende knoppen submit buttons maken. En wat doe je met de variabelen die je dan submit. Sla je die op in een sessie of desnoods hidden fields?
En je hebt natuurlijk een terug knop en een volgende knop. Als dit beide submit knoppen zijn, hoe zorg je er dan voor dat het form de ene keer naar de vorige en de andere keer naar de volgende pagina gesubmit wordt?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Nu is dat niet zo'n probleem. Ik heb een div gemaakt die content heet en met het script ajaxpage heb ik vorige en volgende knoppen gemaakt.
Op de index pagina geef ik een eerste pagina op die er geladen moet worden:
PHP:
1
| $load = '1'; |
Vervolgens doe ik in de body een onload:
HTML:
1
| <body onload="javascript:ajaxpage('pagina<?php echo $load; ?>.php', 'content');"> |
In de pagina's die vervolgens geladen worden geef ik aan wat de vorige of de volgende pagina is en worden de knoppen geladen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| $previous = '1'; $next = '3'; <?php if (!$previous) { ?> <input class="knoppen" name="sluiten" type="button" value="Sluiten" onclick="javascript:window.close();" /> <?php } else { ?> <input class="knoppen" name="terug" type="button" value="Terug" onclick="javascript:ajaxpage('pagina<?php echo $previous; ?>.php', 'content');"/> <?php } ?> <?php if (!$next) { ?> <input class="knoppen" name="volgende" type="button" value="Volgende" onclick="javascript:ajaxpage('pagina<?php echo $next; ?>.php', 'content');" disabled="disabled"/> <?php } else { ?> <input class="knoppen" name="volgende" type="button" value="Volgende" onclick="javascript:ajaxpage('pagina<?php echo $next; ?>.php', 'content');"/> <?php } ?> |
Nu komt mijn probleem. Met deze constructie kun je leuk naar volgende en vorige pagina's bladeren, maar als je formulieren wil laten invullen kom je niet zo ver. Je kan het formulier wel in de pagina zetten maar hij wordt in feite niet gesubmit.
Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel kan? Moet ik van de vorige en volgende knoppen submit buttons maken. En wat doe je met de variabelen die je dan submit. Sla je die op in een sessie of desnoods hidden fields?
En je hebt natuurlijk een terug knop en een volgende knop. Als dit beide submit knoppen zijn, hoe zorg je er dan voor dat het form de ene keer naar de vorige en de andere keer naar de volgende pagina gesubmit wordt?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
[ Voor 8% gewijzigd door ViNyL op 09-01-2008 15:20 ]