[Excel]Verkoopfactuur opmaken

Pagina: 1
Acties:

• perejoseph
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-07 16:06
Voor het vak bedrijfseconomie (belgië) moeten wij in excel een verkoopfactuur opmaken.
Daarin moet het mogelijk zijn om allerlei onderdelen van de factuur automatisch te bereken.
vb. als korting 5% is dat de btw direct word gewijzigd.
Dit heb ik allemaal al ingevuld maar ik zou graag willen dat ik enkel de artikelcode van een product moet intikken automatisch ook de naam en verkoopprijs per producteenheid word weergegeven.
De artikelcode en productnaam is ook in een excel bestandje.

Ook zou ik graag vanonderen bij "bij betaling binnen..." automatisch het bedrag van de financiële korting willen vermelden. Hoe zou ik dit het beste doen?

Ik heb al via google gezocht op: (artikel)code + naam + automatisch

Afdrukweergave

P.S. Let niet op layout ;)

@Spider.007:
Staat niet op punten ofzo. Ik wil hem zelf een beetje "optimaliseren"

[ Voor 12% gewijzigd door perejoseph op 09-01-2008 16:15 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het posten van huiswerkvragen wordt niet zo verschrikkelijk gewaardeerd op GoT; op zich is dit wel een aardige vraag maar dan zou ik toch graag willen horen wat je zelf al hebt gedaan om dit probleem op te lossen? Ik verplaats je topic iig even naar het juiste topic maar dan dien je wel je topicstart uit te breiden zoals omschreven in Policy: Alle regels die op het forum gelden.

CSA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

als je ondertussen een beetje op het office forum rondgestruind hebt, ben je zeker al vert.zoeken of vlookup tegengekomen en dat beantwoordt meteen de eerste vraag.
vraag 2 lijkt me gewoon excelbasiskennis : de betreffende berekening in die cel nog eens overdoen, of je kan tekst en formule koppelen met de & operator :
code:
1
="de korting bedraagt" & C1*100/D1 & " procent."