Toon posts:

Dial-Up and VPN conections.

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin me hier wat af te vragen omtrent de interfaces richting binnen komend en uitgaand netwerkverkeer.

Situatie: Een vaste NIC die geconfigureerd is als primair aansluitpunt om al het netwerkverkeer binnen m'n toplogie te regelen.

Echter is het geval dat ik me wat begin af te vragen richting de Dial-Up and VPN connection configuratie.

Doe ik met het commando Netsh -diag in de cmd omgeving, krijg ik zoals hier bekent een primaire NIC.te zien.

Maar toch heb ik het idee dat er een Dial-Up adapter actief is en men middels een servertje gebruik doet maken van deze adapter..

Vraag: Hoe kan ik er 100% zeker van zijn dat deze adapter volledig uit XP is verwijderd?

:X

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 15:03 . Reden: Dubbel N dus ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Uitschakelen in Netwerkcentrum van windows XP. En de kabel er uit?

[ Voor 17% gewijzigd door BlackWhizz op 09-01-2008 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gooi ik m'n oog op de netwerkverbindingen zie ik geen actief staande adapter terwijl in bijv. Ethereal een adapter ingesteld staat.

Ik heb de twee lans op m'n moederbord uitgeschakelt in m'n BIOS en middels een pci-kaartje heb ik internet en mailen..

Er spookt wat....

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Da's inderdaad niet goed. Kun je een logging functie inschakelen in router/wlan ofzo?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:39

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen idee wat je nu precies probeert duidelijk te maken, maar een beetje meer info over je setup en wat er nu precies mis is zou wellicht geen kwaad kunnen?

Ik zie in mijn netwerkverbindingen ook alleen mijn LAN en WLAN adapter, terwijl ik in Ethereal (of beter gezegd wireshark, maar dat is hetzelfde) ook \Device\NPF_GenericDialupAdapter zie staan in de capture options. Dat wil nog niet zeggen dat er ook zoiets aanwezig is, laat staan dat het actief is en gebruikt wordt :?
Als ik namelijk een capture probeer te starten blijkt dat die interface helemaal niet bestaat (of in elk geval niet gebruikt kan worden). Dus tenzij jij verdacht spookverkeer waarneemt op een Dial_Up interface die niet bestaat, noch aangesloten is zou ik me geen zorgen gaan maken?

Ik vind het allemaal maar een wazig verhaal in elk geval en krijg daardoor eerder het idee dat jij spoken ziet dan dat ze er daadwerkelijk zijn ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 09-01-2008 15:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
OK, een Realtec nic wier geconfigureerd staat als de primaire netwerkverwerker krijgt mijnsinziens een bijkomstigheid van je genoemde adapter in wireshark.

Een mogelijkheid tot het loggen van spoken is er niet dus het panisch reageren op een eventualiteit kan gedeponeerd worden naar onwaar dus...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:19:
Ik heb de twee lans op m'n moederbord uitgeschakelt in m'n BIOS en middels een pci-kaartje heb ik internet en mailen..

Er spookt wat....
Van de paddestoelen afblijven, en even kijken met netstat of je wat ziet (geen garantie, want een rootkit kan dat ding ook vervangen zodat je geen 'foute' dingen ziet).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:12:
[...]

Van de paddestoelen afblijven, en even kijken met netstat of je wat ziet (geen garantie, want een rootkit kan dat ding ook vervangen zodat je geen 'foute' dingen ziet).
Met netstat is het precies zoals in bossen, geen hightec..Ik bedoel dat ik met dat commando geen activiteit zie van een adapter bij name van DialUp of iets vpn-achtigs.

Ik laat het maar zo en haal een psychologisch pcgebruik maar niet teveel richting spoken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Right.. :|

:w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.