Ik ben bezig om met behulp van javascript een fade script te maken waarmee een div verdwijnt en een andere automatisch tevoorschijn komt. Nu heb ik van internet een deel van een script gehaald en zelf een stuk bijgeschreven.
Wanneer ik met behulp van een onClick event de functie fader start, dan verdwijnt netjes de oldDiv, de nieuwe div (newDiv) komt alleen niet tevoorschijn...
Wie o wie ziet het probleem en kan mij een beetje op weg helpen
?
Wanneer ik met behulp van een onClick event de functie fader start, dan verdwijnt netjes de oldDiv, de nieuwe div (newDiv) komt alleen niet tevoorschijn...
Wie o wie ziet het probleem en kan mij een beetje op weg helpen
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
| // Global JS variable to hold obj of ElementID for item we are fading var ElementID = ""; var ReducingFinished = false; var ElementOpacityLevel = 100; var OpacityLevelIncrement = 5; // Percentage value: 1-100 var FadeDelayMS = 60; // Milliseconds // Functie voor het oproepen van de benodigde content. function fader(oldDiv, newDiv) { // Verbergen van de oude div. ElementID = document.getElementById(oldDiv); reduceOpacity(); // Als het verbergen klaar is, de nieuwe div laten verschijnen. if (ReducingFinished == true) { ElementOpacityLevel = 0; ElementID = document.getElementById(newDiv); increaseOpacity(); } } // Makes element more visible function increaseOpacity() { // Check to make sure the ElementID is already set as visibility=visible if (ElementID.style.visibility != "visible") { ElementID.style.visibility = "visible"; } if (ElementID.style.display != "") { ElementID.style.display = ""; } // If opacity level is less than 100, we can still increase the opacity if ((ElementOpacityLevel < 100) && (ReducingFinished == true)) { ReducingFinished = true; ElementOpacityLevel += OpacityLevelIncrement; ElementID.style.MozOpacity = ""+(ElementOpacityLevel/100); ElementID.style.opacity = ""+(ElementOpacityLevel/100); ElementID.style.filter = 'alpha(opacity='+ElementOpacityLevel+')'; setTimeout("increaseOpacity()", FadeDelayMS); } else { ReducingFinished = false; } } // Makes element less visible function reduceOpacity() { // If opacity level is greater than 0, we can still reduce the opacity if ((ElementOpacityLevel > 0) && (ReducingFinished == false)) { ReducingFinished = false; ElementOpacityLevel -= OpacityLevelIncrement; ElementID.style.MozOpacity = ""+(ElementOpacityLevel/100); ElementID.style.opacity = ""+(ElementOpacityLevel/100); ElementID.style.filter = 'alpha(opacity='+ElementOpacityLevel+')'; setTimeout("reduceOpacity()", FadeDelayMS); } else { ReducingFinished = true; // When finished, make sure the ElementID is set to visibility=hidden if (ElementID.style.visibility != "hidden") { ElementID.style.visibility = "hidden"; } } } |