Toon posts:

[Citrix] Citrix en Printers in Citrix Sessies

Pagina: 1
Acties:
  • 1.206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het binnen het juiste forum is, maar even in "Windows-server" geplaatst.

ff een vraagje:

Wij hebben hier een 2 Citrix Presentation Servers staan op de boerderij. Versie 4.5 om preciezer te zijn. Werkt allemaal perfect, echter er is uiteraard een probleem. Een aantal clients zet een sessie op naar onze citrixserver en krijgt netjes zijn Published Apps en start dan b.v. Outlook op en wil gaan printen, maar hij krijgt alleen de printers te zien welke op de CitrixServer zelf geinstalleerd staan. En niet zijn lokale printer.
Het gekke is, is dat dit dus niet bij iedereen zo is. Bij mij bijvoorbeeld gaat het goed, maar bij een aantal anderen niet.
Wij hebben een aantal clients die dezelfde printer hebben, maar bij aantal hiervan gaat het niet goed. Als ik overigens onder b.v. pietje inlog op de ene pc inlog dan gaat het niet goed. Doe ik het vervolgens op een andere PC weer, dan gaat het b.v. niet goed. Hierdoor lijkt het iets lokaals op de PC te zijn.

Wat heb ik zelf gedaan.
De policies goed gezet. Autocreation staat aan. "Create dynamic session-private client printers" gewoon aan laten staan. "Create old-style client printers" ook maar aangezet. Policies op de juiste Active Directory groepen gezet. Reboot..... Gekeken in de Server Console naar printerdrivers. Voor zover ik het kan oordelen staat het allemaal wel goed.
Gegoogled.

Wij hebben hier een 2 Citrix Presentation Servers staan op de boerderij. Versie 4.5 om preciezer te zijn. Werkt allemaal perfect, echter er is uiteraard een probleem. Een aantal clients zet een sessie op naar on ze citrixserver en krijgt netjes zijn Published Apps en start dan b.v. Outlook op en wil gaan printen, maar hij krijgt alleen de printers te zien welke op de CitrixServer zelf geinstalleerd staan. En niet zijn lokale printer.
Het gekke is, is dat dit dus niet bij iedereen zo is. Bij mij bijvoorbeeld gaat het goed, maar bij een aantal anderen niet.
Wij hebben een aantal clients die dezelfde printer hebben, maar bij aantal hiervan gaat het niet goed.

Wat heb ik zelf gedaan.
De policies goed gezet. Autocreation staat aan. "Create dynamic session-private client printers" gewoon aan laten staan. "Create old-style client printers" ook maar aangezet. Policies op de juiste Active Directory groepen gezet. Reboot..... Gekeken in de Server Console naar printerdrivers. Voor zover ik het kan oordelen staat het allemaal wel goed.
Gegoogled.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 14:42 . Reden: Extra opmerking over PC's ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gaarne meer info over je policies; ik lees namelijk half half iets over policies maar krijg het vermoeden dat ze elkaar nu bijten of juist elkaar niet aanvullen.

Dat het bij bepaalde mensen niet werkt, kan ook een security-membership zijn en/of een probleem op de client. Wat gebeurt er als persoon A (die wel een clientprinter krijgt) en persoon B (die het niet krijgt) eens op hetzelfde werkstation inloggen?

Zie ook eens: [Citrix] 'Lokale netwerkprinters' worden niet toegevoegd

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2008 14:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:09

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Staat Fast Connect aan bij de printer, dan uitvinken.

Qua performance maakte dat hier niets uit maar plots krijgt iedereen wel alle printers waar ze bij moeten kunnen. (Vooral de lokale printers hadden hier problemen mee)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Coach4All schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:42:
Staat Fast Connect aan bij de printer, dan uitvinken.

Qua performance maakte dat hier niets uit maar plots krijgt iedereen wel alle printers waar ze bij moeten kunnen. (Vooral de lokale printers hadden hier problemen mee)
Inderdaad een goeie, die heb ik inderdaad uit staan. Maar ja, je raad het al. Werkt helaas niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 14:45 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet in je citrix Mangement console de policy's goed zetten.
Daar zit je probleem.

Houd er ook rekening mee dat als de drivers niet op de citrix server aanwezig zijn dat hij dat niet de client printer mapt. Hiervoor heeft citrix de universal printer driver. Deze dus wel enablen, met als instelling: use universal printer driver only when natvie printer driver isn't available. (ofzoiets)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Een andere minder nette oplossing is om niet al die gare drivers van de fabrikant lokaal te installeren.
9 van de 10 printers kunnen prima overweg met een stadaard HP Laserjet 4 driver, en 9 van de 10 keer zal een gebruiker nooit extra features van de originele driver gebruiken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tylen schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 20:27:
Je moet in je citrix Mangement console de policy's goed zetten.
Daar zit je probleem.

Houd er ook rekening mee dat als de drivers niet op de citrix server aanwezig zijn dat hij dat niet de client printer mapt. Hiervoor heeft citrix de universal printer driver. Deze dus wel enablen, met als instelling: use universal printer driver only when natvie printer driver isn't available. (ofzoiets)
+
Koffie schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 09:08:
Een andere minder nette oplossing is om niet al die gare drivers van de fabrikant lokaal te installeren.
9 van de 10 printers kunnen prima overweg met een stadaard HP Laserjet 4 driver, en 9 van de 10 keer zal een gebruiker nooit extra features van de originele driver gebruiken.
En zo kan je named client-devices dus mappen naar universal print driver (laatstgenoemde is gebaseerd op PCL5 en werkt met bijna alles inderdaad). ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1