[CPU] CPU Testen

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Genosha
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 12:34
Ik heb zojuist mijn laptop terug uit reparatie (gecrasht tijdens stand-by, nieuw moedebord (alweer), nieuwe HDD en nieuwe CPU koeler gekregen) en door de uitgevoerde reparaties en de reden waarom ben ik bang dat mijn CPU ook een tik gehad heeft.

Omdat ik de laptop voor school gebruik en er redelijk wat 3D Rendering en Video bewerking op doe wil ik niet dat mijn laptop crashed en ik me werk kwijt ben. Tevens wil ik alles zeker weten voor ik hem uberhaupt verder dan alleen kale Windows installeer. Mede omdat wanneer hij nog eens crashed ik wettelijk recht heb op een nieuw product (derde moederbord onderhand) wil ik het zekere voor het onzekere nemen (de kans grijpen binnen me garantie termijn).

Dus, hoe kan ik mijn CPU (en eventueel RAM, wat ik denk ik met MemTest kan doen) testen? Ik gooi er in ieder geval 3DMark06 overheen om te kijken of hij dat aankan, maar dan heb ik geen echte CPU test.

Alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Prime95?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:39

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met Everest (via meuktracker te vinden) kun je je CPU gedurende langere tijd belasten. Je zou ook een lange Super-Pi kunnen draaien (32M bijv).

• Genosha
Interessant. Ik ga proberen. Of is het een suffe reden om te denken dat mijn CPU een klap gehad heeft tijdens de laatste crash (auto-reboot na 10-30 seconden, niet aanwillen, lcd uit etc. problemen gehad).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anders in /5 ff kijken ;)

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 09-01-2008 14:24 ]

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Orthos!
Cpu stresstest (zo lang mogelijk), daarna ook even een uurtje of twee Orthos blend test, die test ook het geheugen.

[ Voor 12% gewijzigd door MuisM4t op 09-01-2008 16:40 ]

• Genosha
Everest draaid nu al 2 uur en lijkt geen problemen te hebben, maar wil alles wel proberen dus ga ook op zoek naar Orthos.

• Genosha
4+ Uur Orthos Blend aangehad en geen problemen tegen gekomen. Na drie goede tests denk ik dat mijn CPU dus nog wel in goede staat verkeerd. Toch ga ik er nogmaals een testje tegen aangooien om er echt zeker van te zijn, dan kan ik zaterdagmiddag beginnen met verwijderen van Windows (en ASUS 'image') onderdelen en installeren van de software die ik nodig heb.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
Ik ben nieuwschierig: Welke Asus laptop heb je? Aangezien je het hebt over alweer een nieuw moederbord krijg ik al de kriebels van rampenmodel A6T :+

• Genosha
Ik heb een ASUS A6Jc

Overigens heb ik mijn derde nieuwe moederbord inzitten...

Historie;
1) DVD Brander kapot, RJ45 connector klikte niet meer vast. Asus oplossing: Nieuwe brander, nieuw moedebord.
2) Wanneer dan ook blauwe schermen (tijdens install, tijdens opstarten etc). Asus oplossing; nieuw moederbord.
3) Complete crash tijdens aanstaan. LCD ging niet meer aan (backlite wel), reboot elke 30sec. Asus oplossing; nieuw moederbord, nieuwe HDD, nieuwe CPU cooler.
Pagina: 1