Toon posts:

EN7900gtx 512 van asus kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
http://www.deboerrichard.com/wtf/

Ik heb deze videokaart al een tijdje maar het is pas sinds de laatste 2 tot 3 maand dat ik rare dingen zie tijdens need for speed most wanted en andere games en elke keer die groene pixel op donkere achtergrond zelfs tijdens films zie je die pixel . Nu heb ik al verschillende pixel fixers geprobeerd maar niks helpt . Ik had het eerst op me 17 inch samsung 730bf toen de 226bw gekocht en daar had ik dus ook die groene pixel weer erin ( werd boos en heb die monitor aan de vrouw gegeven en zelf een nieuwe 205bw gekocht (allemaal van samsung) en precies hetzelfde weer . nu heeft me vrouw haar pc een probleem met de voeding dus kon ik niet zien wat die 226bw bij haar deed . Nu heb ik dus haar videokaart even in mijn pc gedaan ( 5 min langer kon niet inverband met het wegbrengen van haar pc ) en toen zg ik dus geen pixels . Kan nu echt door een probleem van mij eigen videokaart komen ? Of klam ik me vast aan verloren hoop .

Als het mijn videokaart is wou ik wel een andere kopen maar moet een goed gekoelde hebben en ik weet niet of mijn max bedrag dat aan kan ( maximaal 350 euro ) moet wel een Nvidia zijn want die vind ik persoonlijk het makkelijkst in te stellen . Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om mij tehelpen c.q adviseren in mijn volgende actie ?

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27
Die 3d artifacts kunnen optreden als er driver problemen zijn. Ik heb die 3d artifacts eens gehad met mijn 7900GTO(zelfde hardware als 7900GTX maar trager geheugen clock). Ik heb dit opgelost door eens windows opnieuw te installeren en de nieuwste drivers te installeren.

Die bugs in 2d zouden kunnen komen door geheugen dat stuk gaat op je videokaart, dit had ik wel niet voor met mijn kaart.

Je scherm zal het niet zijn, anders zou je ze niet zien op een screenshot!

Probeer gewoon eens een verse windows install met nieuwe drivers, met beetje geluk werkt alles weer correct :)

Verwijderd

Topicstarter
Wow Jij bent snel . Dankje wel voor de hulp m8 .
De nieuwste drivers zitten erop aangezien ik gisteren net windows xp pro er voor de derde keer op heb gezet deze sinds 30 december .
Mag ik vragen waarom die bugs niet op een screenshot tezien zouden zijn als het de monitor was ? Wil graag dingen leren en deze forum is een goudmijn voor mensen zonder enige kennis van pc hardware/software .

Zou ik zo onbeschoft mogen zijn om te vragen of iemand het verschil weet tussen een 20 inch tft en een 22 inch aangezien de resolutie allebei op 1680 bij 1050 zit ?
( zal nu echt wel heel dom overkomen maar ik weet het echt niet en als ik het intype op google.nl geeft die wel websites , Maar dat begrijp ik nooit aangezien die in tech taal geschreven is . )

Sorry als dit niet ge oorloofd is om tevragen .

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

omdat een screenshot een digitale momentopname van het gegenereerde beeld is, geen foto van jouw scherm ;)

Daarnaast is "inch" een lengtemaat die overeenkomt met 2.54 centimeter. Dit betekent dat de 22" variant een 5.08 centimeter grotere beeld diagonaal heeft, het heeft niets te maken met de beeldresolutie. Je zal per scherm de specificaties moeten bekijken om te kijken welke er het beste presteerd.

MSI GX660R for the win!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:32:
Wow Jij bent snel . Dankje wel voor de hulp m8 .
De nieuwste drivers zitten erop aangezien ik gisteren net windows xp pro er voor de derde keer op heb gezet deze sinds 30 december .
Mag ik vragen waarom die bugs niet op een screenshot tezien zouden zijn als het de monitor was ? Wil graag dingen leren en deze forum is een goudmijn voor mensen zonder enige kennis van pc hardware/software .

Zou ik zo onbeschoft mogen zijn om te vragen of iemand het verschil weet tussen een 20 inch tft en een 22 inch aangezien de resolutie allebei op 1680 bij 1050 zit ?
( zal nu echt wel heel dom overkomen maar ik weet het echt niet en als ik het intype op google.nl geeft die wel websites , Maar dat begrijp ik nooit aangezien die in tech taal geschreven is . )

Sorry als dit niet ge oorloofd is om tevragen .
Als de bugs niet op de screenshots te zien waren, maar wel op jouw monitor, dan weet je bijna zeker dat je monitor mankementen heeft. In dit geval zien wij op de screenshots wel artifacts, wat duidt op een mankement in je grafische kaart. Je zou eens met een tooltje, zoals rivatuner, de temperaturen moeten bekijken. Wellicht zit er te veel stof in je grafische kaart, waardoor deze niet goed meer koelt en oververhit raakt.

Het verschil tussen 20 en 22 inch is gewoon de grote van het scherm. Die 22inch zal een net iets groter beeld hebben dan die 20 inch. Aangezien ze beide op dezelfde resolutie zitten, heeft de 20 inch een grotere DPI ( dot's per inch ), omdat deze dezelfde resolutie moet laten zien, alleen dan op een kleiner scherm. Daarom zal de 20 inch iets scherper zijn dan de 22 inch.

Correct me if i'm wrong.

Verwijderd

Topicstarter
Sensoreigenschappen:
Sensortype Winbond W83627DHG (ISA 290h)
GPU sensortype Analog Devices ADT7473 (NV-I2C 2Eh)
Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen:
Moederbord 34 °C (93 °F)
CPU 24 °C (75 °F)
CPU #1 / Kern #1 15 °C (59 °F)
CPU #1 / Kern #2 13 °C (55 °F)
Aux 9 °C (48 °F)
GPU 36 °C (97 °F)
GPU diode 42 °C (108 °F)
GPU geheugen 36 °C (97 °F)
GPU omgeving 36 °C (97 °F)
SAMSUNG HD300LD 36 °C (97 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 1418 RPM
Chassis 1585 RPM
GPU 1347 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.19 V
Aux 3.79 V
+3.3 V 3.26 V
+5 V 5.48 V
+12 V 11.80 V
+5 V Standby 4.95 V
VBAT Batterij 1.87 V
GPU Vcc 3.32 V

Dit zijn de temperaturen en volts (zoals je kunt zien)
Het enige dat ik raar vind is die diode aangezien die tijdens het gamen kan oplopen tot in the 80 (crysis)

Zou een asus EN8800 gts 512 goed zijn en goed gekoeld worden ?

• Tomfish
De temperaturen van je grafische kaart zien er opzich goed uit. Ik denk dan toch dat je grafische kaart kapot is. Dat hij oploopt naar de 80 graden kan niet echt veel kwaad.

[ Voor 0% gewijzigd door Tomfish op 10-01-2008 16:45 . Reden: Het is verdomme heel koud in mijn kamer. Gevolg, koude vingers wat niet lekker en geheel nederlands-correct typt. ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha ok ik heb een kaart besteld die asus EN 8800 gts die lijkt zon dubbele cooler erop tehebben . Niet zon single slot ding als die gt versie . Bedankt voor jullie hulp . Waardeer het echt dat jullie me helpen _/-\o_ _/-\o_

• Tomfish
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:51:
Aha ok ik heb een kaart besteld die asus EN 8800 gts die lijkt zon dubbele cooler erop tehebben . Niet zon single slot ding als die gt versie . Bedankt voor jullie hulp . Waardeer het echt dat jullie me helpen _/-\o_ _/-\o_
offtopic:
wat doe je met je oude kaart, DM me anders ffies.

Verwijderd

Topicstarter
DM ? mag ik vragen wat dat betekend ? En ik doe er niks meer mee .

• Tomfish
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:21:
DM ? mag ik vragen wat dat betekend ? En ik doe er niks meer mee .
offtopic:
Aangezien jouw e-mail adress niet openbaar is, kan ik je ook niet mailen. Zou jij daarom mij even willen mailen? Adress staat in profiel, THNX

Verwijderd

Ik heb je een mailtje gestuurd

Btw bbt acount kan verwijderd worden aangezien me e mail niet goed werkt en het activatie bericht niet is ontvangen . ( Alvast bedankt voor de moeite admins )
Pagina: 1