Ik heb eindelijk de oplossing gevonden. Op basis van verschillende fora kwam ik er achter dat het niet willen installeren (of eigenlijk steeds opnieuw installeren) van KB935509 iets te maken heeft met het niet kunnen updaten van de bootloader/MBR. Als je naar control panel --> bitlocker gaat, en er staat iets in de trant van dat er belangrijke files missen, en je een repair zou moeten uitvoeren, dan werkt onderstaande oplossing wellicht voor jou (voor mij in ieder geval wel). Waarom onderstaande oplossing werkt is denk ik gerelateerd aan het feit dat de boot bestanden naar een apparte partitie worden weggeschreven.
Eerst moet je Bitlocker
configureren (nee, ik ga het niet gebruiken/aanzetten). Zorg dat er een USB stick in de PC zit van min 256 MB (tijdelijk, ik heb mijn mp3 speler ff misbruikt hiervoor).
0 MAAK EEN BACKUP!!!! Er wordt met opstartpartities geklooid, dus weet waarmee je aan de gang gaat. Lees eerst alles door, alvorens te beginnen en zorg dat je de VISTA DVD bij de hand hebt.
1 Klik op start, en zoek naar
gpedit.msc, open deze (Group Policy Object Editor )
2 Ga naar
Local Computer Policy->Computer Configuration->Administrative Templates->Windows Components->BitLocker Drive Encryption
3 Dubbelklik op
Control Panel Setup: Enable advanced startup options in het rechterscherm.
4 In het volgende scherm klik je op
"Enable Bitlocker without a compatable TPM" en vervolgens op
OK om dit scherm af te sluiten
5 Klik op
Start->All Programs->Acessories Folder->System Tools->Bitlocker Folder->Bitlocker Drive Preparation Tool (Als je dit niet hebt, ga je naar windows update "check for updates" en download je het in Windows Ultimate Extras)
6 Vervolgens loop je de stappen door om je een extra partitie (1,5 GB) te creeeren (R meestal). Hierop komen de bootbestanden te staan. Als dit geregeld is, herstart je de PC. Let op, aangezien ik Bitlocker helemaal niet wil gebruiken, zal ik deze partitie later weer verwijderen.
7 Na het opstarten zie je een bitlocker scherm. Hier doe ik niks mee. Ik wil Bitlocker namelijk niet gaan gebruiken. Laat dus gewoon uit staan.
8 Installeer nu de update kb935509
9 Na de herstart (als het goed is nu maar 1 keer) zou je moeten zien dat de update geinstalleerd is (EINDELIJK).
10. Vervolgens moeten we weer van die bitlocker partitie af. Dat doen we volgens
deze site.
11) Mocht je bitlocker aan hebben gezet, zet het dan uit, decrypt de partitie (kan lang duren). Als je bovenstaande stappen hebt gevolgd staat bitlocker echter niet aan en kan je deze stap overslaan.
12) Ga naar de
Drive Manager. (My Computer -> rechts klikken -> Manage). Hier zie je dat de 1,5 GB partitie op active staat. Zet nu C:\ als active. Bevestig de waarschuwing
13) Herstart de computer. Je krijgt een waarschuwing dat de computer niet kan herstarten, aangezien er geen bootfiles of de C schijf staan
14) Stop nu de VISTA DVD in de DVD speler, herstart en laat hem starten vanaf de DVD
15) Na een tijdje kies je je toetsenbordinstelling en in het volgende scherm kies je
repair your PC. Bij mij werd na een tijdje gemeld dat "windows found problems with your PC. Klik op
repair and restart. Het kan zijn dat je deze melding niet krijgt
16 Na de herstart start je weer op met de DVD!!!. vervolgens klik je weer op
repair your PC.
17 Selecteer vervolgens je
windows installatie --> next en vervolgens de optie
"startup repair". Dit duurt een paar seconden.
18 Vervolgens herstart je weer, maar nu weer naar de Harde schijf en kom je (als het goed is) weer in windows
19 Ga nu weer naar de
Drive Manager. (My Computer -> rechts klikken -> Manage) en delete de 1.5 GB partitie.
20 Resize vervolgens een van de aanliggende partities, zodat de 1,5 GB weer bij een partitie word bijgevoegd. Mij lukte het niet om hem bij C:/ bij te voegen, maar D:/ ging wel (waarschijnlijk omdat Vista op C:/ staat).
Alles moet nu weer zoals vanouds werken (behalve dan dat 1,5 GB van C naar D is verplaatst), maar de update is geinstalleerd. Ook geeft Bitlocker nu niet meer foutmeldingen dat hij bestanden mist, maar alleen dat je partities niet goed ingedeeld zijn om Bitlocker te gebruiken. Maar ja, dat wou ik toch niet, en als ik dat in de toekomst wel wil, dan kan je natuurlijk weer de 1,5 GB drive aan laten maken.
Succes ermee, mijn dag is in ieder geval weer goed, na 3 weken tegen die stomme update aan te hebben moeten kijken.
[
Voor 3% gewijzigd door
s441558 op 20-01-2008 15:34
]
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees