[Vista] Na installeren updates bljft laptop rebooten...

Pagina: 1
Acties:
  • 37.455 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
ik typ dit bericht met me htc tytn 2, dus sorry voor de fouten.

Ik heb vanochtend windows update geinstalleerd, na het installeren vroeg die om te rebooten... dus ik heb gereboot. maar nu start die steeds opnieuw op. voor dat ik kan inloggen, staats er updates configureren en vervolgens afsluiten.. dat is nu al meer dan een uur bezig...

kan iemand vertellen hoe ik dit kan oplossen? ik gebruik vista ultimate...
veilige modus pakt die niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom pakt die save modus niet?
Word je F8 toets genegeeert? Heb je een USB toetsenbord?

Een systeemherstel doen of.. een repair met je windows CD zou het ook kunnen verhelpen..

Opstarten met de laatste bekende instellingen. dit krijg je te zien als je computer al meerdere keren fout is afgesloten. In dit rijtje zie je.. Save modus en normaal starten ect.

Edit*

Welke versie windows is het? Misschien is het een bekend probleem met een bepaalde windows.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
het is een laptop...
dat dacht ik dus ook, maar krijg geeen lijst om te kieezen...
ik ga nu even met de vista dvd proberen.. misschien dat er daar een repair file op staat ofzo...

Edit:
Het is Windows Vista Ultimate.

[ Voor 10% gewijzigd door Jieve op 09-01-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
He! Ik heb net update's geinstalleerd op mijn laptop en ik heb precies hetzelfde!
Ik heb de cd van Vista er al ingedaan, hersteld, alle opties geprobeerd na drukken van F8 maar geen resultaat. Ik gebruik Vista Ultimate X32. Heel apart dit, ik ga even rondkijken wat hier aan te doen is.
Als ik een oplossing vind laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Oke, want ik ben nog steeds bezig om een oplossing te zoeken. Alleen tot heden nog geen oplossing gevonden. Dvd werkt ook niet.

Zou heel mooi zijn je een oplossing zou vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Ik heb net een tijd zitten googlen en op microsoft.com zitten kijken naar een oplossing, maar tot nu toe niets kunnen vinden. Slechte zaak, ik heb niets verandert, gewoon een update installeren en daarna continu BSOD. Harde schijf van laptop zit nu in me desktop, eerst even alle belangrijke bestanden kopieren voordat ik verder ga met proberen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Heb ik inmiddels ook gedaan, was aan het kijken als ik ergens die updates kon verwijderen, alleen kon die map nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
Ik typ dit bericht weer vanaf me laptop:D. Wat heb ik gedaan:

-Eerst vanaf de cd proberen te herstellen ->niet gelukt
-F8 ingedrukt na post van bios en de optie "active directory herstellen" of zoiets

Wonderbaarlijk genoeg startte hij toen op in veilige modus. Toen dus in configratie scherm de updates erafgegooit op 1 na (krijg ik er zo snel niet af:S).

-Pc opnieuw gestart
Na opstarten ging hij updates configureren, en startte daarna opnieuw op. Na opstarten weer bsod.
-Toen weer F8 gedrukt en de optie "opstarten met logboek" ofzoiets gekozen (laadt hij alle drivers).

Daarna was ik weer in windows. Ik ga zometeen proberen of hij opnieuw wil opstarten (denk het niet), maar ik ben alweer in windows.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Ik heb inmiddels een nieuwe installatie erop gegooid :D

Maar wel bedank voor de oplossing, zover het een oplossing is :)

[ Voor 38% gewijzigd door Jieve op 09-01-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Precies hetzelfde!
Mijn pc deed het na een aantal updates niet meer, moest ik herstellen met Windows Disk.
Maar bij mij op school hebben ze ongeveer 180 Vista-Laptops, die het na update's ook allemaal niet meer deden. Deze moeten dus ook allemaal 1-voor-1 hersteld worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:49
Ik heb ook hetzelfde, met Vista Home Ulitmate.
Alleen gaat het iets anders bij het inlog scherm gaat de computer opnieuw opstarten en dan daarna als ik in Windows ben geeft hij aan Windows Update mislukt. (oid)
De volgende update zijn mislukt:
KB905866 Update voor het filteren van ongewenste e-mail in Windows Mail (januari 2008)
KB941644 Beveiligingsupdate voor Windows Vista
KB943302 Update voor Windows Vista
KB943899 Update voor Windows Vista
KB943411 Update voor Windows Vista

Onderstaande is wel gelukt:
KB890830 Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software – januari 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-12-2024

Jo0Lz

Lick the box!

Emile_14 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:52:
Precies hetzelfde!
Mijn pc deed het na een aantal updates niet meer, moest ik herstellen met Windows Disk.
Maar bij mij op school hebben ze ongeveer 180 Vista-Laptops, die het na update's ook allemaal niet meer deden. Deze moeten dus ook allemaal 1-voor-1 hersteld worden...
Het was dan wellicht ook handiger geweest, om de updates op 1 pc te testen. :D

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Zou het een foutieve update zijn van Ms? of een fout in Vista zelf?

Want denk dat er veel mensen last van gaan krijgen.

Weet iemand als dit probleem bij MS bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 08:00
Daarnet had ik iets soortgelijks voor (vista 64bit):
Er waren een hoop updates, en na het installeren ervan vraagt vista om opnieuw op te starten, dit begint, maar er gebeurt een blue screen tijdens het afsluiten.
Na de kerneldump herstart vista vanzelf, en begint de pc verder op te starten, echter, na opgestart te zijn krijg ik een mededeling dat de computer herstelt is van een "onverwachte afsluiting".

Ik probeerde opnieuw, de updates installeren die mislukt waren (een paar waren gelukt), en opnieuw crasht windows bij het afsluiten. Echter, bij het opnieuw opstarten na de kerneldump krijg ik weer een bluescreen als windows net niet is opgestart (na het opstartgeluidje wel, als je "welkom" te zien zou krijgen). Bij het opstarten na deze crash kreeg ik een boodschap dat pciide.sys beschadigd was, en was het genoeg voor vista...

Heb het wel gefixt kunnen krijgen door met de dvd te booten, en herstel te nemen (wat overgens vrij vlot ging), maar proper is anders...

Ik heb een nforce4, met vista 64bit.

Microsoft weet er allesinds van, want ik heb mijn 2 crashes gemeld via "problemen en oplossingen" (doet vista vanzelf).

Hopelijk zijn ze snel met een oplossing, want ik vrees dat er nog wel meer gebruikers zijn met dit probleem... (vooral die pciide.sys is voor beginnende gebruikers niet echt aangenaam...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
Het probleem zou liggen aan de update KB943899, de rest kan dus (tot zover ik gelezen heb) geïnstalleerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
Ik heb een nog ergere variant gekregen. Mijn machine wilde totaal niet meer opstarten, ging regelrecht naar systeem herstel, systeem herstel werkte de hele tijd niet, uiteindelijk vista opnieuw moeten installeren. Bij het kiezen van partitie kon ik niet de partitie kiezen waar hij al op stond geinstalleerd.

Noodgedwongen moeten formatteren met alle gevolgen van dien, geen backup

fotos kwijt, progs kwijt, studie bestanden kwijt, inlog gegevens van mn domein namen kwijt, etc etc

balen...

uit woede XP erop gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert, Dat is idd balen, maar je weet dat je een ........................................................... moet maken als je belangerijke bestanden heb staan op je pc. Zodat je altijd alles nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
Same problem here, Vista Ultimate 32b. AL een paar dagen updates aan het installeren die na de reboot nog steeds niet geinstalleerd zijn. Erg irri.

edit
Ik heb nog 2 vista updates openstaan;
- KB935509
- KB943899

Als ik enkel de bovenste aanklik dan wordt deze na restart niet geinstalleerd.
Update for Windows Vista (KB935509)

Download size: 550 KB

You may need to restart your computer for this update to take effect.

Update type: Important

Install this update to enable future updates to install successfully on Windows Vista Ultimate and Windows Vista Enterprise. This update may be required before selected future updates can be installed. After you install this item, you may have to restart your computer. Once you have installed this item, it cannot be removed.

More information:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=105795

Help and Support:
Microsoft Help and Support

[ Voor 72% gewijzigd door The Source op 12-01-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
Bij mij wil deze update niet installeren: KB935509. Na opnieuw op te starten word gemeld dat de update niet geinstalleerd is. (2 of 3 keer start hij opnieuw op tijdens het updaten). Na wat zoeken op google ben ik er nog steeds niet uit. Oplossingen die gemeld worden, maar voor mij niets helpen zijn:

- comodore firewall uitzetten/updaten
heb ik niet, dus daar ligt het bij mij niet aan.

- De update rechtstreeks installeren, niet vanaf Windows Update maar vanaf hier bijvoorbeeld
deze installeerd wel goed bij mij, maar na het updaten zegt windows update dat
- windows update (kb935509) --> succeeded
- windows update vista (kb935509) --> failed

Op de een of andere manier wordt het niet als dezelfde update gezien en blijft de laatste dus staan als update.

- Indien je naast windows ook linux hebt, kan het een probleem met het updaten van de bootloader zijn. Om dit op te lossen moet je de pc een keer laten opstarten zonder Grub, maar rechtstreeks naar Vista (bij het updaten dus). Info
Ik heb zelf geen dualboot systeem met vista en linux, dus dat kan het voor mij ook niet zijn.

- Laatste mogelijkheid die ik gevonden heb is het aanzetten van Bitlocker op een PC zonder TPM chip. http://forums.microsoft.c...&at=7&ft=11&tf=0&pageid=1
Bij deze methode ben je wel 1,5 GB van je schijf kwijt en een USB stick van min 256 MB. Deze laatste methode heb ik dus maar niet geprobeerd, omdat ik Bitlocker helemaal niet wil gebruiken.

Hopelijk heeft een van jullie iets aan deze tips, maar bij mij heeft geen van alle gewerkt (laatste niet geprobeerd. Iemand nog andere ideeen??? Let er trouwens op dat als je alle updates tegelijk installeerd, en kb935509 niet werkt, dat dan de rest ook niet installeerd. De rest doet het wel, als je kb935509 uitzet (bij mij althans).

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Laatst online: 11-09 14:44
Zelfde probleem hier. Heb ondertussen de update functie maar uitgezet. Dit is nu al een halve week aan de gang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse!
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

Ik heb de oplossing gevonden.

Ik heb een gloednieuwe Dell Vostro 1500. Na de updates van afgelopen dinsdag bleef mijn systeem rebooten.

Het probleem heb ik kunnen terugbrengen naar de volgende update KB943899. Na installatie van deze update komt het systeem in de bekende loop terecht. Opvallend is dat het systeem enkel crashst bij het herstarten van Windows; als ik de computer 'koud' opstart dan is er geen probleem.

Ik heb vervolgens nieuwe INTEL drivers voor SATA/AHCI geinstalleerd voor mijn harde schijf:

http://support.euro.dell....=1&libid=41&fileid=205611
(Intel Matrix Storage Manager - Notebooks)
  • downloaden
  • uitpakken en onthoud uitpakdirectory
  • ga vervolgens naar Apperaatbeheer (device manager)
  • klap IDE ATA/ATAPI-controllers open
  • selecteer hier Intel AHCI Controller
  • rechtermuisknop Stuurprogramma's bijwerken
  • selecteer handmatig zoeken
  • navigeer naar de eerdere uitpakdirectory
  • installeer nieuwe driver
Na installatie rebooten, hierna zal de computer enkele nieuwe apparaten installeren. Reboot opnieuw.

Hierna kon ik zonder enige problemen de bovenstaande MS Update installeren.

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier hetzelfde probleem bij een vriend, maar nog erger. Er zijn blijkbaar geen restore points, en opstarten in veilige modus enz. gaat ook niet. Ook heb ik al geprobeerd om windows\softwaredistribution te hernoemen naar iets anders enz. maar werkt helemaal niet.

Enig idee wat ik het beste doe? Heb hier: http://forums.microsoft.c...?PostID=2657449&SiteID=17 ook al gekeken voor instructies, maar zie geen echte oplossingen. Misschien een "upgrade repair install"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Wordt er ondertussen gek van mijn computer moet altijd 3 keer opstarten voordat ik een log in krijg.
Paar dingen

- met Vlite heb ik bitlocker removed... zou misschien invloed op bitlocker patch kunnen hebben
- ik heb de public vista sp1 script gedownload, die zou SP1 bij win update moeten zetten maar deze krijg ik niet te zien.

Jullie ook allemaal een van bovenstaande dingen? Ik wil proberen traceren waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert2000 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:27:
Ik heb een nog ergere variant gekregen. Mijn machine wilde totaal niet meer opstarten, ging regelrecht naar systeem herstel, systeem herstel werkte de hele tijd niet, uiteindelijk vista opnieuw moeten installeren. Bij het kiezen van partitie kon ik niet de partitie kiezen waar hij al op stond geinstalleerd.

Noodgedwongen moeten formatteren met alle gevolgen van dien, geen backup

fotos kwijt, progs kwijt, studie bestanden kwijt, inlog gegevens van mn domein namen kwijt, etc etc

balen...

uit woede XP erop gegooid.
Dat is een goede reden om een extra partitie te maken met data erin. Dan hoef je alleen de partitie met Vista te formatten. Dit doe ik sinds windows XP/98SE multiboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
Inmiddels ben ik met Microsoft aan het mailen, en ze zijn aan het proberen een oplossing met mij te vinden. Mocht er iets uitkomen, dan laat ik het weten. Het gaat bij mij om het probleem dat windows kb935509 steeds installeert, opnieuw opstart (3x) en vervolgens weer de update aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
geen last van? :?

is er van Microsoft al nieuws in welke omstandigheden dit voorvalt?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
s441558 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:03:
Inmiddels ben ik met Microsoft aan het mailen, en ze zijn aan het proberen een oplossing met mij te vinden. Mocht er iets uitkomen, dan laat ik het weten. Het gaat bij mij om het probleem dat windows kb935509 steeds installeert, opnieuw opstart (3x) en vervolgens weer de update aanbied.
exact mijn probleem dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:53
omdat ik niet graag ga lopen met iemand anders zijn pluimen :

Arian in "Vista doet raar op 'goede' laptop"

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
tc982 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:52:
omdat ik niet graag ga lopen met iemand anders zijn pluimen :

Arian in "Vista doet raar op 'goede' laptop"
Ik zie niet in waar je hier mee naar wil verwijzen. Je link in dat andere artikel gaat over dat het lang zou duren om de updates te configureren, omdat er language packs verwijderd moeten worden. Het probleem is echter dat er steeds opnieuw opgestart wordt, en daarna de update niet geinstaleerd is.

Heb deze oplossing net gevonden op internet. Helaas hielp het bij mij niet, maar als het bij een van jullie wel werkt, laat het dan ff weten.
1. Click the windows button, in the search box type
system configuration
2. On the boot tab, check the radio button for safe mode.
3. Apply and OK
4. DO NOT RESTART as requested - click restart later.
5. Go to control panel, system and maintenance
6. Click on System Protection on the left
7. Uncheck all the drives
8. Confirm you want to turn off system restore.
9. Go to control panel, windows updates
10. View Updates
11. Uncheck all updates except KB935509
12. Install selected updates
13. When it has installed, click the restart message and let the computer restart.
14. When it restarts, it will restart into safe mode (having first shown the configuring updates message).
15. Logon to your account
16. Click the windows button and type in System configuration in the search box again
17. Select boot tab and change it back to where it was (normal)
18. Apply and ok and allow restart by clicking restart button that comes up.
19. When the computer starts up again it should be in normal mode and you may get a message that Vista has blocked a start up item (right) click on the icon below the message and select run blocked startup item. It is just the system configuration message about having altered the system configuration.
20. Check the box on the system configuration message to never show this again (don't worry it will the next time you use system configuration).
21. Go back to control panel, windows updates and on the left, check view update history
22. KB935509 should now be showing as successfully installed.
23. Go back to control panel, system and maintenance, system protection and turn on system restore.

[ Voor 62% gewijzigd door s441558 op 19-01-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
Ik heb eindelijk de oplossing gevonden. Op basis van verschillende fora kwam ik er achter dat het niet willen installeren (of eigenlijk steeds opnieuw installeren) van KB935509 iets te maken heeft met het niet kunnen updaten van de bootloader/MBR. Als je naar control panel --> bitlocker gaat, en er staat iets in de trant van dat er belangrijke files missen, en je een repair zou moeten uitvoeren, dan werkt onderstaande oplossing wellicht voor jou (voor mij in ieder geval wel). Waarom onderstaande oplossing werkt is denk ik gerelateerd aan het feit dat de boot bestanden naar een apparte partitie worden weggeschreven.

Eerst moet je Bitlocker configureren (nee, ik ga het niet gebruiken/aanzetten). Zorg dat er een USB stick in de PC zit van min 256 MB (tijdelijk, ik heb mijn mp3 speler ff misbruikt hiervoor).

0 MAAK EEN BACKUP!!!! Er wordt met opstartpartities geklooid, dus weet waarmee je aan de gang gaat. Lees eerst alles door, alvorens te beginnen en zorg dat je de VISTA DVD bij de hand hebt.

1 Klik op start, en zoek naar gpedit.msc, open deze (Group Policy Object Editor )
2 Ga naar Local Computer Policy->Computer Configuration->Administrative Templates->Windows Components->BitLocker Drive Encryption
3 Dubbelklik op Control Panel Setup: Enable advanced startup options in het rechterscherm.
4 In het volgende scherm klik je op "Enable Bitlocker without a compatable TPM" en vervolgens op OK om dit scherm af te sluiten
5 Klik op Start->All Programs->Acessories Folder->System Tools->Bitlocker Folder->Bitlocker Drive Preparation Tool (Als je dit niet hebt, ga je naar windows update "check for updates" en download je het in Windows Ultimate Extras)
6 Vervolgens loop je de stappen door om je een extra partitie (1,5 GB) te creeeren (R meestal). Hierop komen de bootbestanden te staan. Als dit geregeld is, herstart je de PC. Let op, aangezien ik Bitlocker helemaal niet wil gebruiken, zal ik deze partitie later weer verwijderen.

7 Na het opstarten zie je een bitlocker scherm. Hier doe ik niks mee. Ik wil Bitlocker namelijk niet gaan gebruiken. Laat dus gewoon uit staan.

8 Installeer nu de update kb935509

9 Na de herstart (als het goed is nu maar 1 keer) zou je moeten zien dat de update geinstalleerd is (EINDELIJK).

10. Vervolgens moeten we weer van die bitlocker partitie af. Dat doen we volgens deze site.
11) Mocht je bitlocker aan hebben gezet, zet het dan uit, decrypt de partitie (kan lang duren). Als je bovenstaande stappen hebt gevolgd staat bitlocker echter niet aan en kan je deze stap overslaan.
12) Ga naar de Drive Manager. (My Computer -> rechts klikken -> Manage). Hier zie je dat de 1,5 GB partitie op active staat. Zet nu C:\ als active. Bevestig de waarschuwing
13) Herstart de computer. Je krijgt een waarschuwing dat de computer niet kan herstarten, aangezien er geen bootfiles of de C schijf staan
14) Stop nu de VISTA DVD in de DVD speler, herstart en laat hem starten vanaf de DVD
15) Na een tijdje kies je je toetsenbordinstelling en in het volgende scherm kies je repair your PC. Bij mij werd na een tijdje gemeld dat "windows found problems with your PC. Klik op repair and restart. Het kan zijn dat je deze melding niet krijgt
16 Na de herstart start je weer op met de DVD!!!. vervolgens klik je weer op repair your PC.
17 Selecteer vervolgens je windows installatie --> next en vervolgens de optie "startup repair". Dit duurt een paar seconden.
18 Vervolgens herstart je weer, maar nu weer naar de Harde schijf en kom je (als het goed is) weer in windows
19 Ga nu weer naar de Drive Manager. (My Computer -> rechts klikken -> Manage) en delete de 1.5 GB partitie.
20 Resize vervolgens een van de aanliggende partities, zodat de 1,5 GB weer bij een partitie word bijgevoegd. Mij lukte het niet om hem bij C:/ bij te voegen, maar D:/ ging wel (waarschijnlijk omdat Vista op C:/ staat).

Alles moet nu weer zoals vanouds werken (behalve dan dat 1,5 GB van C naar D is verplaatst), maar de update is geinstalleerd. Ook geeft Bitlocker nu niet meer foutmeldingen dat hij bestanden mist, maar alleen dat je partities niet goed ingedeeld zijn om Bitlocker te gebruiken. Maar ja, dat wou ik toch niet, en als ik dat in de toekomst wel wil, dan kan je natuurlijk weer de 1,5 GB drive aan laten maken.

Succes ermee, mijn dag is in ieder geval weer goed, na 3 weken tegen die stomme update aan te hebben moeten kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door s441558 op 20-01-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shugi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 21:04
Dit werkt bij mij

http://forums.microsoft.c...&at=7&ft=11&tf=0&pageid=4

Here's what I did.

1) Boot from the Vista install disc (I understand the following works as an alternative if you haven't got a
Vista disc http://neosmart.net/blog/...a-recovery-disc-download/ )

2) Choose your language, time etc and select the "Repair your computer" option.

3) Start a command prompt and rename/move the following file.
C:\Windows\winsxs\pending.xml

In my case I moved it out the way onto my 'D:\' drive incase I ever needed it again.
Have been advised NOT to delete it as it could cause unrecoverable problems in the
future.

4) Restart the PC, you'll get the same 'configuring updates' screen but after a while
it will carry onto the desktop!!!

5) Turn off automatic updates and create a restore point.

Everything appears to be working normally now and I can reboot, shutdown etc without getting
the dreaded updates installing. Hope this helps someone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mayco
s441558 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:22:
Ik heb eindelijk de oplossing gevonden.
...
Dankjewel voor deze oplossing! Ik had dit probleem, maar nog extra dat mijn c: maar 6 gb vrij had.

SP1 wou niet installeren omdat KB935509 niet geinstalleerd was
KB935509 wou niet installeren om dat er bootfiles ontbraken (ik denk dat ik ooit eens met partition magic / manager gepartitioneerd heb), verder werkte alles wel
De bootfiles repairen ging niet want vista vond geen fouten

Heb dan (losse gok) met partition manager de C: groter gemaakt zodat ik 20 gb vrij had.
Daarna ging die bitlocker driver prepare tool wel
Daarna ging de update wel
Daarna ging SP1 wel

De 1.5 gb volume aan C toevoegen ging ook zonder problemen.

Wat een cascade van problemen... Anyway, hopelijjk is het bij deze makkelijk om dit antwoord terug te vinden in de search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff ik dacht dat ik de enige was met problemen...

Heb vorige week opeens ongeveer 7 essentiele updates gedaan op een acer laptop van mijn vrouw. Gisteren dus service pack gedownload ... 2x misluikt opnieuw gedaan en toen deed ie het ! Geinstalleerd 2x een herstart. en toen opeens geen geluid meer (realtek Hd Audio ) en vervolgens een blue screen of death...

computer gereset, en hetzelfde liedje , ! in veilige modus kom ik er in , maar in normale modus niet meer , Dan geeft ie een mogelijkheid tot normaal opstarten ! maar dat werkt niet , Dus maar automatic repair.... kan die dus niks vinden !

opgestart met f8, Veilige modus... met laatst bekende configuratie werkend... zelfde resultaat... loop waar in je terecht komt ! Een herstelpunt bestaat volgens vista niet ! ...

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is een volledige herstel (dus vanaf partitie D ) maar ik dacht van weet je wat.. ik start op in veilige modus.. en doe het service pack verwijderen 1 daar heeft ie dus bijna 5 uur over gedaan ...letterlijk... vervolgens komt er te staan dat het verwijderen mislukt is ... :(

en nu is ie de wijzigingen aan het ongedaan maken...

Kijk het zal me best lukken om de boel weer clean er op te krijgen (i hope so ...) maar het lijkt me niet de bedoeling dat je zulke capriolen moet uithalen op een pc waar alleen maar legeale software op staat, met een service pack die je uit de brand moet helpen maar je in de vulkaan gooit als dank...

kijken hoe lang dit duurt en anders ga ik denk ik toch xp op de kop zien te tikken voor een zacht prijsje...

Nog studenten in rotterdam die me kunnen helpen aan een OEM versie legaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mouse! schreef op maandag 14 januari 2008 @ 15:38:
Ik heb de oplossing gevonden.

Ik heb een gloednieuwe Dell Vostro 1500. Na de updates van afgelopen dinsdag bleef mijn systeem rebooten.

Het probleem heb ik kunnen terugbrengen naar de volgende update KB943899. Na installatie van deze update komt het systeem in de bekende loop terecht. Opvallend is dat het systeem enkel crashst bij het herstarten van Windows; als ik de computer 'koud' opstart dan is er geen probleem.

Ik heb vervolgens nieuwe INTEL drivers voor SATA/AHCI geinstalleerd voor mijn harde schijf:

http://support.euro.dell....=1&libid=41&fileid=205611
(Intel Matrix Storage Manager - Notebooks)
  • downloaden
  • uitpakken en onthoud uitpakdirectory
  • ga vervolgens naar Apperaatbeheer (device manager)
  • klap IDE ATA/ATAPI-controllers open
  • selecteer hier Intel AHCI Controller
  • rechtermuisknop Stuurprogramma's bijwerken
  • selecteer handmatig zoeken
  • navigeer naar de eerdere uitpakdirectory
  • installeer nieuwe driver
Na installatie rebooten, hierna zal de computer enkele nieuwe apparaten installeren. Reboot opnieuw.

Hierna kon ik zonder enige problemen de bovenstaande MS Update installeren.
Ik had hetzelfde probleem. Na het vervangen van de HDD van mijn Inspiron 1520 moest ik Vista installeren. Het installeren van de >60 updates gaf een bsod.
Deze handleiding was voor mij de oplossing. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shugi schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:11:
Dit werkt bij mij

http://forums.microsoft.c...&at=7&ft=11&tf=0&pageid=4

Here's what I did.

1) Boot from the Vista install disc (I understand the following works as an alternative if you haven't got a
Vista disc http://neosmart.net/blog/...a-recovery-disc-download/ )

2) Choose your language, time etc and select the "Repair your computer" option.

3) Start a command prompt and rename/move the following file.
C:\Windows\winsxs\pending.xml

In my case I moved it out the way onto my 'D:\' drive incase I ever needed it again.
Have been advised NOT to delete it as it could cause unrecoverable problems in the
future.

4) Restart the PC, you'll get the same 'configuring updates' screen but after a while
it will carry onto the desktop!!!

5) Turn off automatic updates and create a restore point.

Everything appears to be working normally now and I can reboot, shutdown etc without getting
the dreaded updates installing. Hope this helps someone!
Super!! Ik had ook dit probleem en dankzij jou post het ik het opgelost. Ik moest wel googlelen hoe ik iets kon renamen. Via een pagina kwam ik het volgende tegen: REN [drive:][path][directoryname1 | filename1] [directoryname2 | filename2]

Ik heb dus het volgende ingetypt:
ren C:\Windows\winsxs\pending.xml pending2.xml

En dat werkte super. Nogmaals bedankt, dit heeft mij vele uren gescheeld.
Pagina: 1