Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:41

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu WDS geinstalleerd staan met 2 boot images, 1 als image capturer en 1 om de captured image weer te deployen.
Nu heb ik met behulp van de image capturer een install image aangemaakt en op een ander station weer geinstalleerd. Tot zover gaat alles goed.
Alleen het station waarop de image is gerestored blijft restarten, nu mijn vraag kan dit eigenlijk wel als het station van een ander type is? De reden waarom ik dit wil gebruiken is omdat ik er een beetje moe van werd om elke keer als Dell een nieuw werkstation levert (kleine verschillen in types) elke keer opnieuw windows moet installeren (zelfde effect met Ghost images opnieuw opstarten tijdens xp boot)

zou drivers injecten in de install image helpen?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Volgens mij kan je met WDS al je drivers centraal ergens droppen. Tijdens de deploy neemt ie dan automatisch de goeie drivers mee. (Of dit was met BDD, heb er even mee gestoeit, maar niet verder ingedoken)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Topicstarter
ik kan wel drivers injecten in de image dat is niet zo lastig verder heb ik ook gedaan met de boot image.
Maar ik vraag me af of het zoden aan de dijk zet, ik had het idee dat dit een redelijk "intelligent" pakket was maar als het simpelweg de image terugdumpt die ik eerder heb gemaakt (dus van een ander type pc) dan gaat het nooit werken zoals ik wil denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Topicstarter
hmm drivers injecten in een install image gaat schijnbaar niet zo soepel |:( .
Is het mogenlijk met WDS om 1 image op verschillende type werkstation te installeren? Als k dat nu probeer blijft het station opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

MasterL schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:05:
hmm drivers injecten in een install image gaat schijnbaar niet zo soepel |:( .
Is het mogenlijk met WDS om 1 image op verschillende type werkstation te installeren? Als k dat nu probeer blijft het station opnieuw opstarten.
Installeer de BDD eens. (Business Desktop Deployment stond het geloof ik voor...).Daarmee kan je dus drivers centraal neerzetten en hoef je dus maar 1 image te maken voor diverse werkstations.

Of dit met WDS wil, geen idee eigenlijk, ik ben er een week mee bezig geweest en het lukte mij ook nog steeds niet goed, dus :p

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
WhizzCat schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:10:
[...]

Installeer de BDD eens. (Business Desktop Deployment stond het geloof ik voor...).Daarmee kan je dus drivers centraal neerzetten en hoef je dus maar 1 image te maken voor diverse werkstations.

Of dit met WDS wil, geen idee eigenlijk, ik ben er een week mee bezig geweest en het lukte mij ook nog steeds niet goed, dus :p
Het is nu BDD is nu vervangen door Microsoft Deployment, werkt vrijwel hetzelfde, eerst even met BDD stoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer je Vista of XP uit te rollen? En heb je sysprep proper gebruikt? Daar heb ik nog wel eens mee zitten vechten, net als de Intel 82566DM-2 netwerkkaart, die werkt nog steeds niet in de boot.wim :'(

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL

MasterL

Topicstarter
haha grappig ik heb namelijk net precies dezelfde netwerkkaart zonder problemen werkend gekregen in de boot.wim.
Kwestie van deze howto volgen:
http://apcmag.com/5436/customise_windows_pe_2_0

en dan vista32 bit driver pakken werkt goed.

XP btw
Pagina: 1