Kabel en gebruik van DSL-modem

Pagina: 1
Acties:
  • 880 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verhuisd ben ik overgstapt van DSL 2 naar kabel. Tot dusver nog geen probleem alleen zit er bij de modem geen wireless! Dit heb ik gewoon nodig voor mijn PDA/Wii etc. Daarnaast is het niet tof om door heel het huis kabels te gaan leggen.

Van mijn oude ADSL verbinding heb ik een Linksys WAG200G accespoint over. Thuis gebruikte ik die als *hub?* zodat er op een kamer een extra wireless broadcaster staat en daar ook beschikkking is over 4 ethernet aansluitingen. Automatische DNS en weet ik allemaal wel niet uitgeschakeld en alles verliep prima.

Nu ik op kabel zit, en het niet voor elkaar krijg, vraag ik me af of het mogelijk is om de Linksys WAG200G op een ethernet verbinding aan te sluiten van de Kabelmodem en dan 4 extra ethernet aansluitingen te hebben (*zijn niet nodig*) en dan het belangrijkste mijn Wireless verbinding te kunnen gebruiken!

Wanneer ik mijn linksys-accespoint eraan hang:
Aangegeven wordt telkens dat er een beperkte mogelijkheid is en dus geen internet via de wireless. Kom ook niet meer IN mijn Linksys als die is aangesloten via het standaard IP 192.168.1.1. (Via LAN of WLAN niet)

Overig: Heb nu WEL:

Kabel-modem ----> Linksys ---> Laptop (Via Lan)

&

Kabel-modem -----> 3 andere pc's (Via Lan)

Iemand enig idee, aangezien de handleiding geen uitleg geeft=(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 09:54
Steek je de kabel van je moden in een LAN-poortje op je Linksys? Maar ik ken het toestel niet echt, is het echt een AP of eerder draadloze router of een modem+router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

In dit geval gaat je dat niet lukken.
Die linksys is een gateway, adsl modem + router + switch.

Je kan de wankant van de gateway niet gebruiken (telefoon stekker aansluiting). Omdat je dit niet kan gebruiken kan je de gateway niet gebruiken als router.

Je zult echt een router moeten kopen.
Als je toch van plan bent om er een te kopen.. kijk dan eens naar de wrt54GL.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 09-01-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

job schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:59:
Je zult echt een router moeten kopen.
Weet je dat zeker?
Overig: Heb nu WEL:
Kabel-modem -----> 3 andere pc's (Via Lan)
Als er dus meerdere ethernet-poorten op het kabelmodem zitten, zal deze ook een router bevatten. Hierop kun je dus een access point aansluiten, dat is goedkoper en simpeler dan een wireless router.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Hmm, welk kabelmodem is dat dan?
Dat is dan een modem wat ik niet ken :).

Als dat kabelmodem echt een router heeft ingebouwd,
dan zou het inderdaad prima kunnen.. dan geldt de volgende oplossing: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

edit: accesspoints zijn overigens niet per definitie goedkoper.
Wel makkelijker in te stellen.

[ Voor 70% gewijzigd door job op 09-01-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Moet die accespoint niet het macadres van het modem spoofen ofzo? kijk eens wat de waarden zijn van de pc als je die rechtstreeks op het modem aansluit. Geef vervolgens die waarden in in het accespoint. Ook is er bij @home iets met de naam, die moet een bepaalde waarde hebben geloof ik om online te kunnen, dit moet je ook kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Opzich goed bedacht, maar daar is hier geen sprake van.
Van de gateway wordt de wan kant niet gebruikt (kan fysiek niet). Het modem komt daarom ook niet in contact met het mac adres van de gateway. Ook een hostname is niet nodig.. het modem communiceerd gewoonweg niet met de gateway.

edit: Doeperke, kan je voor de duidelijkheid nog even aangeven hoe je netwerk nu inelkaar zit?
Je hebt een kabelmodem (welk type?). En wat heb je daar nou aanhangen?
gewoon rechtstreeks 3 pc's of zit daar nog wat tussen?

[ Voor 27% gewijzigd door job op 09-01-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
helpt het om de Linksys te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik gebruik een simpele broadband router geleverd door @home zelf. Deze is gewoon aangesloten en bezit 4 Ethernetuitgangen. Hieraan zitten nu 4 laptops/pc's zonder enige hardware of iets dergelijks er
tussen.

Aan 1 ethernetuitgang zou ik dus mijn Linksys WAG200G willen hangen om de wireless te gebruiken en mss zelfs 2 extra ethernetpoorten. De WAG200G is eerst gebruikt als Modem/Router/Acces Point toen er nog een ADSL verbinding lag. (splitter zat natuurlijk appart ergens weggestopt)

Het resetten is gelukt maar ik kom NIET meer in mijn linksys apparaat! Het ding is wel gereset aangezien mijn SSID weer Linksys is en er ineens een WPA beveiliging op zit...Kan het dus wel gewoon als router gebruiken aangezien ik in Poort 1 mijn draad van de Kabelmodem in stop en dan een apparte kabel van de Linksys modem vanuit Poort 2 naar mn PC en dit werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bijkomend probleem: Ik kan mijn VPN niet starten met mijn Universiteit! Kan het overal en bij vrienden werkt de VPN wel nog. Ligt dit dan ook aan een instelling van die mode?

*Waarom heb ik toch @home gekozen....*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:15
IP adres van de Linksys moet je in de ip range zetten van de andere router welke dhcp uitdeelt. Zorg er wel voor dat de andere router datzelfde adres niet ook nog eens uit gaat delen.

Wordt iets zoals
router @home 192.168.0.1
linksy router 192.168.0.2
dhcp range 192.168.0.10 - 192.168.0.100

en over het vpn, je router moet ook vpn passthrough ondersteunen, anders gaat dit niet werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, ik heb internetverbinding via wireless! Alleen kom ik mijn router niet in. Beetje vreemd, ik kijk bij CMD en ga via ipconfig /all naar het gegeven IP kan-ie ut niet lezen?=S

Moet wel mijn linksys in als het kan aangezien het onbeveiligd is en het SSID veranderd moet worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is echt niet handig! Hoe kom ik mijn linksys apparaat in?! Heb nu wireless wel werken, de gehele router gereset maar SSID ed. is niet goed ingesteld!

Ik heb met mijn LAN het IP 192.168.2.102 en via de wireless 192.168.2.106 maar met de 1e kom ik in de broadband router en niet de linksys. Volgens de router kan het varieren van .2.100 tot .2.200....?! help!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

IEF

Why so serious?

Leer om te beginnen eens de editknop te gebruiken.

Kicken van je eigen topic na welgeteld 5 minuten is absoluut ongewenst.

Sluit 1 PC direct aan op je accesspoint, en zet deze in de IP range zoals beschreven in de handleiding van de Linksys. \

Overigens is een WAG200G geen accesspoint en geen router, maar een ADSL Modem/Router/Accesspoint (volgens linksys: Gateway).

Na een reset zou je dus zowieso een DHCP ip moeten krijgen van het ding als je 1 PC alleen bekabeld aansluit erop.

Dan zou je dus gewoon in de webconfig moeten kunnen.

Post desnoods eens de output van "ipconfig" zodra je PC bedraad aan je WAG200G hangt, nadat ie gereset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Oke, je hebt dus nog voor de linksys al een router hangen (dat stond dus nog niet in je topicstart).
Als je deze link volgt: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Dan krijg je het werkend hoe jij het wilt.

Wat je vpn connectie betreft, ik denk dat je wat poorten moet open zetten in dat simpele broadband routertje van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt! De HOWTO zal zeker werken;) Als ik morgenvroeg eventjes tijd heb meteen even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-08 01:32
Even een kick, aangezien ik met een soortgelijk probleem zit.

Bij een vriendin van me zou ik internet aanleggen, in de eerste instantie adsl. Hiervoor had ik dan ook een linksys WAG200G op de kop getikt. Echter, bleek later dat adsl niet op te leveren was aan haar adres, het heeft ook 2 maanden geduurd voordat de adsl provider daar achter was.

Nu heeft ze dus @home, maar ik krijg het niet voor elkaar om de WAG200G als acces point te gebruiken. Het probleem is volgens mij dan ook dat het modem van @home geen router is. Het betreft een Motorola surfboard SB5105E.
Via dat modem kan ik dus ook slechts 1 pc aansluiten, dat krijgt dan een IP adres van @home (een 85.x.x.x adres). Het lijkt me dus logisch om normaal een router achter het modem te zetten welke dat adres krijgt zodat ik aan de binnenkant gewoon een 192.168 adres kan gebruiken.

Nu is mijn vraag: Is het op een of andere manier toch mogelijk met de linksys die ze al heeft?
En zo nee, wat voor apparaat kan ik dan het beste aanschaffen?

Het is de bedoeling dat er 1 of 2 computers bedraad aangesloten worden en 1 of 2 draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Zoals hierboven ook al staat. Nee zonder router lukt het niet.
(de router functie van je linksys kan je dus niet gebruiken omdat je de wan kant niet kan gebruiken).

[ Voor 46% gewijzigd door job op 31-01-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ja precies, dat dacht ik dus ook al. Dan ga ik maar eens op zoek naar een router die hier wel geschikt voor is, als iemand suggesties heeft hoor ik die graag :)
Pagina: 1