Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VW Golf] Verlichtingprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.822 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Ik heb een raar probleem.
Vorige week begon ineens mijn voorgloeilampje te knipperen. In de handleiding stond dat het een motorstoring was. Ik ff op google gezocht en toen zag ik dat het een storing in de (rem)verlichting kon zijn. ff getest en het bleek dat mijn remlichten niet goed werkten (soms wel, soms niet)
Even later kinpperde het lampje niet meer. (remlichten werkten ook weer goed)

Afgelopen weekend begon het lampje weer te knipperen. Remlichten deden het weer niet goed. Daarna viel ineens mijn rechterachterlamp uit. Vanochtend reed ik weg en zag ik in een raam dat mijn linker koplamp ook niet meer werkt :S

Ik weet dat problemen met verlichting een vw-kwaaltje is. Maar ik vraag me echt af of het toeval is dat die lampen niet meer werken, of dat het te maken heeft met dat knipperende voorgloeilampje.

specs:
Golf IV TDI '98`

Iemand hier ervaring mee?

...less is more

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Denk dat het toeval is. Je knipperende voorgloeilampje heeft toch echt met je remverlichting te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 09-01-2008 12:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

:P En dan ga je niet even langs de garage om het daar te vragen als je er al een week meezit? :) Lijkt me de eerste en verstandigste stap. Met niet naar behoren werkende verlichting rijden is gevaarlijk.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ThunderNet schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:39:
Met niet naar behoren werkende verlichting rijden is gevaarlijk.
Vertel dat dan ook even aan de tientallen mensen die ik dagelijks tegenkom met slecht, of niet functionerende verlichting? :o

• funk-e
Eigenlijk zou ik het zelf graag op willen lossen. Ik heb vandaag even nieuwe lampjes gekocht, maar als het ergens anders in zit dan heeft het geen zin om lampen te verwisselen. En ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een dikke rekening te krijgen als ik er een garage naar laat kijken. Maar ik ga dat natuurlijk wel doen als ik geen oplossing kan vinden. :)

...less is more

• funk-e
Gunner schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:40:
[...]

Vertel dat dan ook even aan de tientallen mensen die ik dagelijks tegenkom met slecht, of niet functionerende verlichting? :o
Ja dat was ik... sorry :o
;)

...less is more

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 15:24

ThunderNet

Flits!

Gunner schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:40:
[...]

:P Ach... ik kom het zelf helaas ook te vaak tegen.. Zondag spoot een Audi RS6 me voorbij, waarbij de achterkant gewoon zwart was... Voordeel voor hem was dat z'n kenteken ook niet meer te lezen was.. Maar toen ie vol in de remmen ging, zag ik maar een paar hele kleine rooie puntjes, waar z'n lampen hoorden te zitten..

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

funk-e schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:43:
Eigenlijk zou ik het zelf graag op willen lossen. Ik heb vandaag even nieuwe lampjes gekocht, maar als het ergens anders in zit dan heeft het geen zin om lampen te verwisselen. En ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een dikke rekening te krijgen als ik er een garage naar laat kijken. Maar ik ga dat natuurlijk wel doen als ik geen oplossing kan vinden. :)
Ik heb het van de zomer ook gehad. Uiteindelijk was de remlichtschakelaar defect. Ik heb het bij een dealer laten doen, en mocht het nog een keer stuk gaan heb ik gewoon twee jaar garantie op onderdelen en arbeid.

Ik was in totaal €50 euro kwijt om het te laten repareren.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 09-01-2008 12:46 ]

• funk-e
Gunner schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:46:
[...]

Ik heb het van de zomer ook gehad. Uiteindelijk was de remlichtschakelaar defect. Ik heb het bij een dealer laten doen, en mocht het nog een keer stuk gaan heb ik gewoon twee jaar garantie op onderdelen en arbeid.

Ik was in totaal €50 euro kwijt om het te laten repareren.
Hmm, de remlichtschakelaar. Dan zou dat het wel zijn. En die andere lampen zouden dan gewoon toeval zijn. Heb je het bij een vw dealer laten doen?

...less is more

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

funk-e schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:01:
Heb je het bij een vw dealer laten doen?
Ja. (staat ook in de post die jij quote ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 09-01-2008 13:02 ]

• funk-e
Gunner schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:02:
[...]

Ja. (staat ook in de post die jij quote ;) )
ach ja... een dealer }:O ;)

...less is more

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Er bestaat voor mij geen andere dealer dan de merkdealer maar dat is een verschil in interpretatie denk ik :)

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 09-01-2008 13:13 ]

Verwijderd

Wat je eens kan proberen is nieuwe lampen steken. Als dat het niet oplost eens controleren of je wel spanning krijgt op de lampen (12V gelijkspanning). Als je spanning krijgt de bedrading controleren en dan als je geen spanning krijgt eens kijken of de schakelaar het wel degelijk doet.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Oudere golfjes hadden vaak problemen met de massa ( - ) van de verlichting. Dat gaf ook nogal eens best vage klachten ....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• funk-e
Heb gisteren met de vwdealer gebeld en ze vertelden me door de telefoon dat het voor 99% zeker de remlichtschakelaar was. Ben gelijk maar even langs gegaan om het te laten repareren. De koplamp en achterlicht bleken gewoon defect te zijn (toeval dus)

kosten vielen mee

60 euro voor nieuwe remlichtschakelaar, koplamp, achterlicht (incl.)

iig bedankt voor de reacties

...less is more

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
dat is wel heeeel goedkoop voor een dealer!

Meestal ben ik bij de VW dealert al 10 euro kwijt voor een lullig rubbertje...

U vraagt, wij antwoorden.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

MeMoRy schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:48:

Er zijn dealers die standaard (bij elke reparatie) 7 euro rekenen voor 'overige onderdelen'. :X Een (1) lampje verwisselen kost zo ook ruim 40 euro. :(

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

spk2go schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:26:
[...]

Er zijn dealers die standaard (bij elke reparatie) 7 euro rekenen voor 'overige onderdelen'. :X Een (1) lampje verwisselen kost zo ook ruim 40 euro. :(
Wat voor lampje is dat dan dat het zo duur is?

Ik was altijd in de veronderstelling dat ze met vastgestelde prijzen werkten.

• funk-e
MeMoRy schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:48:

het viel mij ook echt 100% mee.

Deze garage zat een keer in een programma op tv waarin ze met een auto met een defect naar verschillende garages gingen om te kijken wat ze gingen repareren en de kosten daarvan. De garage kreeg als rapportcijfer een 8.6. (website)

...less is more

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Gunner schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:52:
[...]

Wat voor lampje is dat dan dat het zo duur is?

Ik was altijd in de veronderstelling dat ze met vastgestelde prijzen werkten.
Tja, Citroën hea... :X 7,nogiets voor overige onderdelen, 25 arbeidsloon, en 20 euro voor het lampje. Die garage ziet ons nooit meer terug, ook omdat hij vaker van dit soort geintjes flikt. :/

Het ergste is nog dat het lampje 3 maanden later weer stuk ging. Nu zijn we naar een Bovag-garage geweest, en die deed het klusje voor 10 euro handje contantje. O+

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Pagina: 1