[Casema] Aanvraag internet en RTV is onduidelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 910 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 15:54
Ik ga binnenkort verhuizen (of ben er eigenlijk nog mee bezig) en moet nu dus internet/telefonie/televisie enzo regelen. Omdat ik straks in een casema gebied woon ben ik dus op hun site gaan kijken.

Als je via de casema site ga bestellen kom je op een pagina met de volgende opties:
Casema Internet & Telefonie vanaf € 19,90 per maand

Casema Telefonie € 9,95 per maand
Casema Internet vanaf € 19,95 per maand
Casema Digitale Televisie (DTV, Digitale Televisie Harddisk Recorder én/of HDTV)
Casema Radio & TV € 15,90 per maand

Ik heb daar een tijdje rond geklikt en het volgende viel me op:

Als je bijv Internet & Telefonie aanvraagd komen ze een paar schermen later met de opmerking dat je wel een RTV (standaard radio/tv) aansluiting moet hebben en ze geven je daar meteen de mogelijkheid die te selecteren. Als je alleen Casema Radio & TV aanvraagd komen ze op een gegeven moment met de vraag of je ook een Casema Digitale Televisie start pakket wilt hebben voor een kleine meerprijs. (deze vraag komt trouwens ook als je bij de aanvraag van Internet & Telefonie aangeeft dat je ook RTV wilt hebben.)
Klinkt allemaal logisch. Ze willen je natuurlijk zoveel mogelijk aansmeren. Maar wat nu de lol is (of het vage):

- Als ik eerst alleen RTV selecteer en pas later het RTV Startpakket (met digitale ontvanger enzo) kies kom ik uiteindelijk op een overzicht pagina met:
Abonnement:
Casema Digitale Televisie RTV-Startpakket
Casema digitale ontvanger Humax IR-FOX C
Casema RTV Standaard RTV abonnement
Betreft Bestaande woning
Kabelaansluiting aanwezig Ja
TNT Post bezorging Binnen 10 tot 14 werkdagen
Abonnementskosten per maand:
Casema Digitale Televisie € 0,00
Standaard RTV abonnement € 15,90
Eenmalige kosten:
Humax IR-FOX C digitale ontvanger € 0,00 (normaal € 99,00)
DTV-pack € 0,00 (normaal € 29,95)
Verzendkosten digitale ontvanger € 0,00 (normaal € 9,95)
RTV Startpakket € 59,95

Ik zou dus eenmalig € 59,95 betalen en vervolgens gewoon € 15,90 per maand.
Zonder dat hele digitale gebeuren kost het trouwens € 29,95 maar dat doet er nu niet toe.

- Als ik in het begin scherm RTV en direct Digitale tv kies eindig ik met dit:
Abonnement:
Casema Digitale Televisie DTV-pack plus digitale ontvanger
Casema digitale ontvanger Humax IR-FOX C
Casema RTV Standaard RTV abonnement
Betreft Bestaande woning
Kabelaansluiting aanwezig Ja
TNT Post bezorging Binnen 10 tot 14 werkdagen
Abonnementskosten per maand:
Casema Digitale Televisie € 0,00
Standaard RTV abonnement € 15,90
Eenmalige kosten:
Humax IR-FOX C digitale ontvanger € 99,00
DTV-pack € 29,95
Aansluitkosten € 29,95
Verzendkosten digitale ontvanger € 9,95

Je moet dan dus wel alles! betalen 8)7
Zie ik nu iets over het hoofd en zijn dit niet dezelfde pakketen of probeerd casema je nu gewoon te dissen als je niet op let??? :D

Het hele verhaal geld ook als je begint met internet enzo, je kan het dan zelfs voor elkaar krijgen dat je eerst twee maanden gratis internet krijgt en vervolgens gratis dat Digitale Televisie pakket met alles erop en eraan. Als je maar in de juiste volgorde de opties aanklikt :+ >:)

Beetje lang verhaal geworden, maar ik wil wel graag het juiste bestellen en niet achteraf gezeik hebben dat ik opeens meer moet betalen of juist iets vergeten ben :)
En ik kan eigenlijk gewoon niet tegen de vaagheid van zo een site :X
Iemand die hier iets over weet?

• O07Goldeneye
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik had vanavond dus ongeveer hetzelfde. Ik was mijn verhuisdatum aan het doorgeven (van Casema gebied naar Casema gebied), en had dus een aantal opties. Ik kon halverwege voor een RTV startpakket kiezen. Dezelfde als jij, van €59,95 met gratis digitale ontvanger. Alleen zit ik waarschijnlijk helemaal niet te wachten op die digitale ontvanger, want die krijg ik al via een andere weg. Dus ging ik op zoek naar andere mogelijkheden. Als ik bij het doorgeven van de verhuizing het RTV startpakket niet nam, maar net als jij via een nieuw formulier op de website (Casema Radio & TV), dan kon ik inderdaad voor €29,95 het analoge pakket nemen, voor €59,95 hetzelfde digitale pakket als hierboven met de gratis ontvanger, en via een andere weg (Casema Digitale Televisie) kun je alleen het DTV pack nemen (€29,95), of je kan inderdaad wonderbaarlijk genoeg dezelfde digitale ontvanger voor €138,90 erbij bestellen. Vreemd.

Waarschijnlijk neem ik dus gewoon het RTV startpakket voor €59,95 waarbij ik nog de keus heb om de digitale ontvanger te verkopen (op Marktplaats gaan ze voor rond de €50,- weg), of ik neem een extra smartcard en ga op een tweede TV via de Humax ontvanger ook digitaal tv kijken.
Weet iemand hoe ik in het bezit kom van een tweede smartcard, of is dat gewoon een kwestie van een extra DTV pack bestellen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het snelste is bellen! Laat ik het zo zeggen: de mensen die "verkoop" onder hun hoede hebben, zijn een stuk beter op de hoogte van de produkten dan de mensen die "helpdesk" zijn.

Bellen, opties doorspreken, vragen stellen. Daarna krijg je een brief thuis met bevestiging enzo en klaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-12 10:18

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb hetzelfde meegemaakt, via de chatfunctie er ook achter gekomen welke "route" je moet volgen om het voor de juiste prijs te krijgen. De aanbieding voor 59,95 loopt trouwens tot 31 januari.

E.e.a. was redelijk rap bezorgt! Nu nog zien dat ik van dat hufterige digitenne afkom...

Flickr

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 10:09

quelake

PSN Quelake

Ik heb net Casema ook even gebeld, om ze te vertellen dat de bestelprocedure het nu wel erg bont maakt; via online bestellen van enkel digitale RTV, krijg ik er een HD tuner van Samsung gratis bij (normaal 399.-)! Ik dacht; dat is een goede actie van ze, en wilde me gaan inschrijven.

Voor de zekerheid nog even de chatfunctie gebruikt om een en ander na te vragen; blijkt dat dit alleen het geval is als je maxi RTV met internet en bellen (of iets dergelijks) besteld!!

Ook nog maar even gebeld met de verkoop afdeling, daar kreeg ik hetzelfde verhaal. Toen ik haar erop wees dat de bestelprocedure online wel erg misleidend is, geloofde ze me niet.

Wat zijn mijn kansen om het apparaat gratis te krijgen als ik volgens deze procedure inteken denken jullie? Of heeft dat uberhaupt geen levensvatbaarheid? Ik ben overigens nu al een beetje geschrokken van de manier waarop Casema dus zaken doet...