Ik ga binnenkort verhuizen (of ben er eigenlijk nog mee bezig) en moet nu dus internet/telefonie/televisie enzo regelen. Omdat ik straks in een casema gebied woon ben ik dus op hun site gaan kijken.
Als je via de casema site ga bestellen kom je op een pagina met de volgende opties:
Casema Internet & Telefonie vanaf € 19,90 per maand
Casema Telefonie € 9,95 per maand
Casema Internet vanaf € 19,95 per maand
Casema Digitale Televisie (DTV, Digitale Televisie Harddisk Recorder én/of HDTV)
Casema Radio & TV € 15,90 per maand
Ik heb daar een tijdje rond geklikt en het volgende viel me op:
Als je bijv Internet & Telefonie aanvraagd komen ze een paar schermen later met de opmerking dat je wel een RTV (standaard radio/tv) aansluiting moet hebben en ze geven je daar meteen de mogelijkheid die te selecteren. Als je alleen Casema Radio & TV aanvraagd komen ze op een gegeven moment met de vraag of je ook een Casema Digitale Televisie start pakket wilt hebben voor een kleine meerprijs. (deze vraag komt trouwens ook als je bij de aanvraag van Internet & Telefonie aangeeft dat je ook RTV wilt hebben.)
Klinkt allemaal logisch. Ze willen je natuurlijk zoveel mogelijk aansmeren. Maar wat nu de lol is (of het vage):
- Als ik eerst alleen RTV selecteer en pas later het RTV Startpakket (met digitale ontvanger enzo) kies kom ik uiteindelijk op een overzicht pagina met:
Abonnement:
Casema Digitale Televisie RTV-Startpakket
Casema digitale ontvanger Humax IR-FOX C
Casema RTV Standaard RTV abonnement
Betreft Bestaande woning
Kabelaansluiting aanwezig Ja
TNT Post bezorging Binnen 10 tot 14 werkdagen
Abonnementskosten per maand:
Casema Digitale Televisie € 0,00
Standaard RTV abonnement € 15,90
Eenmalige kosten:
Humax IR-FOX C digitale ontvanger € 0,00 (normaal € 99,00)
DTV-pack € 0,00 (normaal € 29,95)
Verzendkosten digitale ontvanger € 0,00 (normaal € 9,95)
RTV Startpakket € 59,95
Ik zou dus eenmalig € 59,95 betalen en vervolgens gewoon € 15,90 per maand.
Zonder dat hele digitale gebeuren kost het trouwens € 29,95 maar dat doet er nu niet toe.
- Als ik in het begin scherm RTV en direct Digitale tv kies eindig ik met dit:
Abonnement:
Casema Digitale Televisie DTV-pack plus digitale ontvanger
Betreft Bestaande woning
Eenmalige kosten:
Humax IR-FOX C digitale ontvanger € 99,00
DTV-pack € 29,95
Aansluitkosten € 29,95
Verzendkosten digitale ontvanger € 9,95
Je moet dan dus wel alles! betalen
Zie ik nu iets over het hoofd en zijn dit niet dezelfde pakketen of probeerd casema je nu gewoon te dissen als je niet op let???
Het hele verhaal geld ook als je begint met internet enzo, je kan het dan zelfs voor elkaar krijgen dat je eerst twee maanden gratis internet krijgt en vervolgens gratis dat Digitale Televisie pakket met alles erop en eraan. Als je maar in de juiste volgorde de opties aanklikt

Beetje lang verhaal geworden, maar ik wil wel graag het juiste bestellen en niet achteraf gezeik hebben dat ik opeens meer moet betalen of juist iets vergeten ben
En ik kan eigenlijk gewoon niet tegen de vaagheid van zo een site
Iemand die hier iets over weet?
Als je via de casema site ga bestellen kom je op een pagina met de volgende opties:
Casema Internet & Telefonie vanaf € 19,90 per maand
Casema Telefonie € 9,95 per maand
Casema Internet vanaf € 19,95 per maand
Casema Digitale Televisie (DTV, Digitale Televisie Harddisk Recorder én/of HDTV)
Casema Radio & TV € 15,90 per maand
Ik heb daar een tijdje rond geklikt en het volgende viel me op:
Als je bijv Internet & Telefonie aanvraagd komen ze een paar schermen later met de opmerking dat je wel een RTV (standaard radio/tv) aansluiting moet hebben en ze geven je daar meteen de mogelijkheid die te selecteren. Als je alleen Casema Radio & TV aanvraagd komen ze op een gegeven moment met de vraag of je ook een Casema Digitale Televisie start pakket wilt hebben voor een kleine meerprijs. (deze vraag komt trouwens ook als je bij de aanvraag van Internet & Telefonie aangeeft dat je ook RTV wilt hebben.)
Klinkt allemaal logisch. Ze willen je natuurlijk zoveel mogelijk aansmeren. Maar wat nu de lol is (of het vage):
- Als ik eerst alleen RTV selecteer en pas later het RTV Startpakket (met digitale ontvanger enzo) kies kom ik uiteindelijk op een overzicht pagina met:
Abonnement:
Casema Digitale Televisie RTV-Startpakket
Betreft Bestaande woning
Eenmalige kosten:
Humax IR-FOX C digitale ontvanger € 0,00 (normaal € 99,00)
DTV-pack € 0,00 (normaal € 29,95)
Verzendkosten digitale ontvanger € 0,00 (normaal € 9,95)
RTV Startpakket € 59,95
Ik zou dus eenmalig € 59,95 betalen en vervolgens gewoon € 15,90 per maand.
Zonder dat hele digitale gebeuren kost het trouwens € 29,95 maar dat doet er nu niet toe.
- Als ik in het begin scherm RTV en direct Digitale tv kies eindig ik met dit:
Abonnement:
Casema Digitale Televisie DTV-pack plus digitale ontvanger
Betreft Bestaande woning
Eenmalige kosten:
Humax IR-FOX C digitale ontvanger € 99,00
DTV-pack € 29,95
Aansluitkosten € 29,95
Verzendkosten digitale ontvanger € 9,95
Je moet dan dus wel alles! betalen
Zie ik nu iets over het hoofd en zijn dit niet dezelfde pakketen of probeerd casema je nu gewoon te dissen als je niet op let???
Het hele verhaal geld ook als je begint met internet enzo, je kan het dan zelfs voor elkaar krijgen dat je eerst twee maanden gratis internet krijgt en vervolgens gratis dat Digitale Televisie pakket met alles erop en eraan. Als je maar in de juiste volgorde de opties aanklikt
Beetje lang verhaal geworden, maar ik wil wel graag het juiste bestellen en niet achteraf gezeik hebben dat ik opeens meer moet betalen of juist iets vergeten ben
En ik kan eigenlijk gewoon niet tegen de vaagheid van zo een site
Iemand die hier iets over weet?