Analoge aansluiting benodigd voor digitale tv?

Pagina: 1
Acties:

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
Hallo,

Het volgende:

Ik heb bij Tele2 een bestelling in behandeling staan voor digitale televisie (incl. tele2 voetbal en internet).
Nu is het zo dat ik tevens @home aan de lijn heb gehad en die beweren dat ik sowieso een analoge tv aansluiting nodig heb (à 10,90 per maand, hun TV Basis pakket) alvorens ik via een andere aanbieder digitale tv zal kunnen bekijken.

Nu is mijn vraag of ik inderdaad dat TV Basis pakket bij @Home af moet sluiten, zodat er een signaal op onze lijn zit of ik dit niet moet doen, doordat Tele2 zelf een digitaal signaal over de lijn stuurt en ik dat analoge signaal helemaal niet nodig heb?

Ik hoop dat 1 van jullie uitkomst heeft voor me, ik zit een beetje vast hier..

Alvast bedankt,

Dirk

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat zegt Tele2 erover?

Begrijp niet dat @Home iets te melden heeft over jouw nieuwe provider buiten het feit dat ze je geld afhandig willen maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
Dat probeer ik nog ff te achterhalen.
Maar dat vrouwke van @Home beweerde stellig dat het sowieso benodigd is om een analoge aansluiting bij hun af te nemen :S

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-01 23:10
Vrouwkes bij @home beweren wel vaker dingen.

Wij hadden een gratis proefabonnement digitale TV. Na afloop wilden we alleen het gratis basispakket houden.
Nu werd ineens € 79 afgeschreven. Vrouwke beweerde dat we de decoder moesten betalen aangezien het proefabonnement afgelopen was.
Gemailed met @home en kreeg mail terug dat het hun vergissing was en krijg het geld terug.

Vrouwkes bij @home :N

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Afaik gaat Tele2 via de telefoonlijn en niet via de kabel. Die kun je dan dus gewoon af laten sluiten. Bedenk dan wel dat je niks meer hebt aan de antennekastjes die door het huis heen zitten en dat je maar op 1 tv televisie kunt kijken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'