Binnenkort moet er binnen het netwerk een nieuw pakket worden geinstalleerd tbv de tijdsregistratie.
Dit pakket bestaat uit 3 onderdelen:
Client Applicatie
MSSQL Database
Communicatie pc (communiceert met de klokterminals)
Op het moment heb ik een server draaien met MSSQL 2005 STD SP2 waarop de database van een maatwerk backoffice pakket draait. Server 4:
Server 1: DC
Server 2: Terminal server
Server 3: Exchange Server
Server 4: Database Server
Server 5: Additional DC
Eigenlijk heb ik liever niet dat op Server 4 nog andere databases bij worden geplaatst omdat we juist de database van het backoffice pakket vanwege performance problemen dedicated op deze server draaien.
Nu vroeg ik me af of Exchange en MSSQL samen gaan op 1 server.
Ik zit er dus aan te denken om de database van het nieuwe tijdsregistratiepakket op Server 3 te gaan draaien.
Specs Server 3:
P4 2.8Ghz / 4GB ram
Win Server 2003 SP2
Exchange Server 2003 SP1
+/- 20 mailboxen
Wat zeggen jullie? Gaat dit problemen geven of moet dit gewoon kunnen? Volgens de leverancier van het tijdsregistratiepakket tilt dit niet te zwaar aan de server.
Of is het zelfs raadsaam om een aparte server hier voor in te richten? Dit geniet niet mijn voorkeur omdat dit een extra investering oplevert en ik het gevoelsmatig zonde van het geld vind om alleen dat pakketje daarop te draaien.
Dit pakket bestaat uit 3 onderdelen:
Client Applicatie
MSSQL Database
Communicatie pc (communiceert met de klokterminals)
Op het moment heb ik een server draaien met MSSQL 2005 STD SP2 waarop de database van een maatwerk backoffice pakket draait. Server 4:
Server 1: DC
Server 2: Terminal server
Server 3: Exchange Server
Server 4: Database Server
Server 5: Additional DC
Eigenlijk heb ik liever niet dat op Server 4 nog andere databases bij worden geplaatst omdat we juist de database van het backoffice pakket vanwege performance problemen dedicated op deze server draaien.
Nu vroeg ik me af of Exchange en MSSQL samen gaan op 1 server.
Ik zit er dus aan te denken om de database van het nieuwe tijdsregistratiepakket op Server 3 te gaan draaien.
Specs Server 3:
P4 2.8Ghz / 4GB ram
Win Server 2003 SP2
Exchange Server 2003 SP1
+/- 20 mailboxen
Wat zeggen jullie? Gaat dit problemen geven of moet dit gewoon kunnen? Volgens de leverancier van het tijdsregistratiepakket tilt dit niet te zwaar aan de server.
Of is het zelfs raadsaam om een aparte server hier voor in te richten? Dit geniet niet mijn voorkeur omdat dit een extra investering oplevert en ik het gevoelsmatig zonde van het geld vind om alleen dat pakketje daarop te draaien.