Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Hey Allemaal,

Sinds deze week* heb ik de 8800M GTX.
Nu had ik die geïnstalleerd met de drivers van de CD (fabrikant).
Echter kan ik op internet (ook via google) echt nergens nieuwe drivers vinden voor de M versie..
Ik heb altijd ATI gehad, dus het kan ook gewenning zijn.

Als ik bijv. op de website van Nvidia zelf kijk en ik selecteer de drivers etc. dan staat daar mijn kaart niet eens bij.. Ook bij driverupdates staat mijn kaart niet in de lijst met geschikte kaarten.

Mijn vraag is nu of de M(obile) versie gewoon dezelfde drivers gebruiken als de desktop versies en waar ik dan drivers kan vinden (voor vista x64) voor een 8800M GTX.

Hopelijk is het niet een te stomme vraag, met mijn eigen zoekwerk kom ik er niet uit.

*gister laptop gehad en geïnstalleerd bleek er een 8700M GT in te zitten :( vrijdag komt de nieuwe (hopelijk) juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

deze kaarten zijn nog best wel heel erg nieuw... nogal logisch dat daar nog niet veel drivers voor te vinden zijn. enfin, laptopvideo2go heeft misschien wel iets, officiele driver support van nvidia kun je in ieder geval in veel gevallen vergeten. dan moet je toch bij je fabrikant zijn.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Maar Nvidia is toch degene die deze drivers programmeerd?
Nvidia brengt toch ook elke zoveel tijd een nieuwe driver update uit, zoals ATI catylist?
En ze zijn idd wel heel erg nieuw, waarschijnlijk zijn de drivers op mijn CD ook echt de nieuwste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:52

M2M

medicijnman

Predje schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:07:
Maar Nvidia is toch degene die deze drivers programmeerd?
Nvidia brengt toch ook elke zoveel tijd een nieuwe driver update uit, zoals ATI catylist?
En ze zijn idd wel heel erg nieuw, waarschijnlijk zijn de drivers op mijn CD ook echt de nieuwste :P
voor reguliere systeemkaarten doet nvidia dit wel, voor laptopvideokaarten niet altijd. Kans is echter groot, dat met een kleine aanpassing aan de check bij de driverinstall, nieuwe(re) drivers wel gewoon geinstalleerd kunnen worden.

gelukkig worden (vaak) bij deze highend laptopkaarten de drivers door de fabrikant nog geupdate, soms ook niet en dan zul je het moeten doen met de drivers die je hebt.

ik heb bijvoorbeeld een GF 6600 GO in mijn laptop zitten, en ik heb gevraagd om fatsoenlijke vista drivers voor mijn 2 jaar oude laptop. Die kreeg ik toen echt niet en ik moest het maar doen met XP of de standaard vista drivers. Maar daar is laptopvideo2go uiteraard voor.

-_-