[XP] Film automatisch afspelen bij inpluggen USB Stick*

Pagina: 1
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 16:25
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb de volgende vraag of dit mogelijk is en hoe het zou moeten werken. Bij het bedrijf hebben we een Bedrijfs film, nu willen we naar al onze klanten als geschenk een Usb stick sturen met daarop de film van het bedrijf. het is dan de bedoeling dat zodra de usbstick ingeplugged wordt hij de film automatisch begint af te spelen.

De film is nu een DVD film, ik kan me voorstellen dat de film dan eerst omgezet dient te worden naar Mpeg aangezien niet iedereen dvd software op zijn pc heeft. of is er een mogelijkheid dit ook mee in de usb stick te zetten?

heb al gezocht naar het auto runnen van dvd maar kom alleen maar topics tegen met hoe Autorun op je dvd speler uit te schakelen.

Heeft iemand enige hoe we dit het beste kunnen realiseren of tips in welke richting we het zouden moeten zoeken?

Groeten Léon

Verwijderd

autorun.inf? Misschien nog een policy of een registry-tweak nodig om het op een usb-drive te laten werken.
Succes

edit:

Ach zo Spone. Technisch kan het dus wel denk ik maar omdat Microsoft het niet default in het OS gedaan hebben heeft U3 voor de zekerheid gekozen door een cd-rom te emuleren. Was ook de laatste keer dat ik zo'n stickje kocht btw.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 10:23 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
USB sticks kunnen niet autorunnen onder Windows. Dat is ook de reden waarom (als ik het goed heb) die U3-usb-sticks een cd-rom drive emuleren voor het runnen van een menu'tje :)

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 09-01-2008 10:18 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Elve1984
Als het een U3 stick moet zijn dan zei dat zo, maakt in principe niet uit. maar kun je met een u3 stick wel autorunnen? het enige wat ik over U3 sticks tegenkom is dat je een soort van virituele windows kunt maken. van waaruit je dan programma's kunt draaien zonder deze te installeren.

Groeten Léon

• Elve1984
Ik heb nu Portableapps.com geinstalleerd op een normale usb stick, en de movieplayer van portableapps.com. nu kan ik in principe overal de dvd afspelen. alleen wil ik dit nu laten autorunnen. heeft iemand enig idee hoe ik dit zou moeten doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix - OS hoort in je topictitel te staan en dat zou je onderhand wel moeten weten (en zo niet - is je niks opgevallen aan al die andere topics hier?)

Het antwoord heeft spone je al gegeven toch?
USB sticks doen niet aan autorun zonder meer, vandaar dat een U3 stick een virtuele CDROM drive aanmaakt. Die ondersteunen wel autorun.

Of je kijkt naar een manier om de autoplay (! das dus weer wat anders) te beinvloeden, maar dat is een gebruikersinstelling waar je wat voorzichtig mee moet zijn.

PS: als je als laatste gepost hebt in een topic en je wil wat toevoegen, edit je post dan om de info of vraag erbij te zetten.
Een aantal posts achter elkaar wekt de indruk dat je aan het pushen bent voor een antwoord en dat is niet echt netjes.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1