Ik heb een tool gemaakt in Visual Basic Express 2008 (.NET) die via geplande taken wordt opgestart onder het administrator account. Deze tool genereert een tekstbestand dat naar interne en externe emailadressen moet worden gemaild. De email wordt verstuurd met als afzender het adres van een collega van me. De email wordt alleen ontvangen door interne adressen, maar niet door de externe adressen. De foutmelding die we krijgen luidt: "Kan niet verzenden naar een ontvanger."
Ik gebruik System.Net.Mail en dan de MailMessage en SmtpClient classes om de email te versturen, en gebruik niet de Credentials van de SmtpClient om aan te melden. Dit omdat ik niet de accountgegevens van de administrator in de code wil opnemen. Maar dat lijkt ook niet nodig te zijn aangezien de interne adressen de email wel ontvangen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Ik gebruik System.Net.Mail en dan de MailMessage en SmtpClient classes om de email te versturen, en gebruik niet de Credentials van de SmtpClient om aan te melden. Dit omdat ik niet de accountgegevens van de administrator in de code wil opnemen. Maar dat lijkt ook niet nodig te zijn aangezien de interne adressen de email wel ontvangen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?