Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[.NET] Emailen naar extern adres werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb een tool gemaakt in Visual Basic Express 2008 (.NET) die via geplande taken wordt opgestart onder het administrator account. Deze tool genereert een tekstbestand dat naar interne en externe emailadressen moet worden gemaild. De email wordt verstuurd met als afzender het adres van een collega van me. De email wordt alleen ontvangen door interne adressen, maar niet door de externe adressen. De foutmelding die we krijgen luidt: "Kan niet verzenden naar een ontvanger."

Ik gebruik System.Net.Mail en dan de MailMessage en SmtpClient classes om de email te versturen, en gebruik niet de Credentials van de SmtpClient om aan te melden. Dit omdat ik niet de accountgegevens van de administrator in de code wil opnemen. Maar dat lijkt ook niet nodig te zijn aangezien de interne adressen de email wel ontvangen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10
Geef je credentials mee aan je SmtpClient ?
To reduce spam, all SMTP servers should reject messages from unauthorized users
when the message recipients are not hosted by the SMTP server.
code:
1
2
SmtpClient client = new SmtpClient();
client.Credentials = CredentialCache.DefaultNetworkCredentials;

https://fgheysels.github.io/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat lijkt me eerder een probleem in je mailserver. Heb je rechten om te relayen?
En waarom zou je geen credentials in je app kunnen opnemen? Je hoeft ze daarbij niet te hard-coden en kunt ze gewoon encrypted opslaan (of idd wat wiebenik zegt).

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 09-01-2008 11:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Het is gelukt dankzij de tip van whoami. Ik hoef op die manier niet de accountgegevens van de adminstrator in de code op te nemen, dus dit is een "elegante" oplossing. Bedankt voor de hulp!