Domein migratie Windows 2000 -> Windows 2003 incl. Exchange

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze topic kan weg!

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:50:
Op de windows2003 machines wordt een nieuw domein opgebouwd, er vindt dus ook een domein migratie plaats.
Afgezien van het feit dat er meer dan voldoende migratie scenario's te vinden zijn op de Technet site en er ook over dit onderwerp meer dan voldoende te vinden moet zijn op dit forum vraag ik me eerst even het volgende af:

Waarom een migratie naar een nieuw domain en geen in-place upgrade?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Question Mark schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:49:
Waarom een migratie naar een nieuw domain en geen in-place upgrade?
Waarom niet? Bij een in-place upgrade migreer je misschien je oude problemen ook mee, en ik meen me te herinneren dat Microsoft een nieuwe situatie altijd boven een in-place zal aanraden als je de mogelijkheid hebt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gezien de extra hoeveelheid werk voor een cross-forest migratie gaat mijn voorkeur toch echt wel uit naar een in-place upgrade.

TS gaat migreren naar een compleet ander Forest. Dat betekend dat er oa. tijdens het migratie-traject (afhankelijk van de omgeving) wederzijds veel toegang over een trust moeten worden geregeld om toegang tot resources van beide domeinen te houden. Ook zal er iets moeten worden geregeld om de GAL's in beide Forests te synchroniseren. Tevens zullen ook alle werkstations moeten worden gemigreerd naar het nieuwe Forest.

Als er goed beheerd word, zullen er echter weinig tot geen problemen zijn die "meegenomen" worden met een in-place upgrade.

Als je overigens niet kiest voor een in-place upgrade, wat migreer je dan wel mee uit je oude domain en wat ga je opnieuw bouwen? Kies je er bv. wel voor om bv.:
  • Group policy's uit je oude omgeving te importen in je nieuwe, of klik je alle group policy's van scratch af opnieuw bij elkaar? (met kans op fouten).
  • Je huidige useraccounts met behoud van wachtwoorden en profiles te migreren met de ADMT of maak je alles opnieuw aan?
  • Migreer je de huidige rechtenstructuur mee of ga je ook deze opnieuw opbouwen?
Kortom, waar leg je de grens wat je wel mee-migreert of opnieuw opbouwd? Denk bij bovenstaande punten ook aan de last die je gebruikers van de migratie gaan krijgen. Vanuit gebruikersoogpunt zal mi. een in-place upgrade minder veranderingen voor een gebruiker opleveren.

Overigens ben ik niet tegen een cross-forest migratie. Mits er maar goed over beide migratie strategiën is nagedacht. Simpel roepen dat er een groot voordeel is voor een cross-forest migratie "want er worden geen oude problemen meegenomen" vind ik een beetje te kort door de bocht. No offence overigens :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze ook..

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 16:53 ]