[scsi]kapot low level format

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-12-2025
tweakers,

gisteren op mijn pc een scsi controller aangesloten plus een 147 gb scsi disk, nou niks aan de hand alleen ik dacht laat ik over deze disk is een low level format draaien. dit gedaan alleen duurde wel erg lang naar mijn zin en heb em onderbroken wat ik dus niet had moeten doen. want nou toont mijn hd geen enkel leven meer. is de disk nu einde verhaal of valt hij nog te redden?

mvg ruben

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Was er reden om een low-level format te doen? :?

Ik heb altijd geleerd dat je zoiets alleen moet doen als je *echte* problemen met een schijf hebt.

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 09-01-2008 09:10 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dimane
nou ik had die disk gehad van me baas en die zei doe dat even dan is alle data er zeker af..

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
En wat is volgens jou geen teken van leven? Spint hij niet meer op? Zie je hem niet in je Array? Of kan je er gewoon niets mee?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dimane schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:11:
nou ik had die disk gehad van me baas en die zei doe dat even dan is alle data er zeker af..
Als ik even Google kom ik op het volgende uit;
Warning: You should never attempt to do a low-level format on an IDE/ATA or SCSI hard disk.

Do not try to use BIOS-based low-level formatting tools on these newer drives. It's unlikely that you will damage anything if you try to do this (since the drive controller is programmed to ignore any such LLF attempts), but at best you will be wasting your time.

A modern disk can usually be restored to "like-new" condition by using a zero-fill utility.

• dimane
Gunner schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:13:
[...]

Als ik even Google kom ik op het volgende uit;

[...]
dat had ik zelf ook gevonden maarja vroeg me af of er tog niet een of andere manier was..
maar de disk spint niet meer aan en het lijkt ofdat hij helemaal geen leven meer toont. hij ziet em ook niet meer op de array. maarja het leek mij zo sterk door alleen iets te formatteren dat zie schijf helemaal niet meer reageert.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tsjah, beetje achteraf gepraat, maar die low-level format heeft je de das om gedaan denk ik.

• dimane
jep dat dacht ik al. naja niks aan tedoen :) maar tog bedankt

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geen probleem. En het is "toch" geen "tog"

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Low level format kan wel even duren. Ik heb in het verleden een 15K 18 GB Compaq scsi disk gehad (U160) en een low level format van deze disk duurde een klein uurtje. Kan dus rustig zo zijn dat jouw 147 GB disk er nog iets langer over doet ;)

Ik denk dat het probleem veroorzaakt wordt doordat je de low-level format onderbroken hebt, waardoor de indeling van de disk corrupt is. Wat werk er precies niet meer?

Als het BIOS van de scsi-controller de disk nog detecteerd zou je deze in principe opnieuw een low-level format moeten kunnen geven, waarna deze weer zou moeten werken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27
De disk word niet meer gezien en spint niet meer op dus ik denk dat een nieuwe low level format er niet inzit @Mark.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1