[Vista] Powerpoint bestanden raken corrupt met uploaden

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Hey,

Ik heb een enorm vervelend probleem waar ik niet uit kom.
Ik moet een presentatie sturen naar een collega van mij, maar dat lukt niet.
Elke keer als ik hem op de webserver zet, via gmail verstuur of via een andere server krijg ik alle images corrupt binnen in het bestand.
Dit geldt zowel voor een PPT als een PPTX bestand.
Maar zo ver ik weet heeft dit geen invloed op bijv een mp3 bestand.

Iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je alles wel helemaal embedded opgeslagen? Ik doe niet zo heel veel met PowerPoint maar is er geen versieprobleem ofzo?

Wie heeft nou exact de problemen? Of kan je collega de PPT/PPTX niet eens binnenhalen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ff dos ftp client gebruiken en dataoverdracht op binary instellen. Dan moet het lukken. Anders kan je ook proberen het bestand te rarren of te zippen en dan naar de verschillende opties die je heb te uploaden.

cmd
ftp
o xxx.xxx.com
binary
put
bye

[ Voor 13% gewijzigd door temp00 op 09-01-2008 01:19 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• xentron
Ik heb een beetje geprobeert en de methode van hierboven ook geprobeert, maar nu blijkt dat alles wat ik upload gewoon corrupt raakt.
Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? ik draai vista en gebruik een ADSL2+ verbinding van tweakdsl.

• MAX3400

MAX3400

xentron schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 01:31:
Ik heb een beetje geprobeert en de methode van hierboven ook geprobeert, maar nu blijkt dat alles wat ik upload gewoon corrupt raakt.
Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? ik draai vista en gebruik een ADSL2+ verbinding van tweakdsl.
Tja, beetje open deur he; wanneer is de laatste keer geweest dat je wel iets hebt kunnen uploaden zonder problemen.

Lijkt erop dat je TCP-verkeer verziekt wordt door een netwerkcomponent (al dan niet defecte hardware of verkeerd ingestelde software) maar dat is nogal een waslijst aan checkjes... Aan de andere kant; als iets binnenhaalt (bijvoorbeeld een presentatie verstuurd door je collega); gaat het dan wel goed?

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 09-01-2008 01:34 ]

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dit klinkt wel raar hoor. Kging er eigenlijk vanuit dat je niet zoiets niet snugger zou doen, maar probeer jij idd niet zoals MAX3400 zegt een presentatie naar iemand te versturen waarin de verschillende objecten niet in de presentatie zijn opgeslagen? Want bepaalde objecten worden niet ín de presentatie opgeslagen maar er wordt slechts een verwijzing gegeven naar de lokatie waar het object staat op jouw harde schijf. M.a.w. als er in de code van jouw presentatie staat dat filmpje1 of intromuziekje2 opgeslagen staat in Mijn Documenten\Weetikveelwelkemap, dan vind Powerpoint die objecten alleen op jouw computer. Als je dat anders wil moet je ff proberen opslaan m.b.v. 'inpakken en wegwezen'

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• MAX3400

MAX3400

Vandaar ook mijn initiele opmerking; heb zelf wel eens PPT's gemaakt met een muziekie (mooie WAV-file van 50MB) en dergelijke en dan moest ik echt iets met embedding en export gaan doen. Dat merkte je ook want de presentatie werd inderdaad dik 50MB; een teken voor de leek dat die WAV mooi in het bestand zit.

Weet niet precies wat de topicstarter doet maar 50MB verstuur je niet zomaar even met Gmail.

• xentron
Ja dat is dus het vreemde, alles wat ik download komt gewoon prima binnen, CRC checks zijn prima, files die ik met PAR2 check (mits ze die hebben) zijn ook 100% in orde.
Alleen als ik dus iets upload, en ik download het zelf of een collega, dan is het bestand corrupt, ik kan wel PAR2 mee posten maar om nou 100% PAR2 mee te posten (wat ook niet altijd helpt blijkt, pas bij 150% kreeg ik hem weer in orde aangezien de par's ook corrupt raakten) is ook niet ideaal.
Laatste keer dat ik iets fatsoenlijks geupload heb ik 2 dagen terug, gisteren weet ik het niet zeker.
Maar toen was alles nog in orde en ik heb geen software geinstalleert dat met mijn netwerk driver te maken heeft of die het TCP/IP verkeer in de war zou kunnen sturen.

Ben voor de zekerheid nu ook een virus scan aan het draaien, je weet maar nooit maar ik vermoed niet dat het een virus is.

• xentron
MAX3400 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 01:41:
Vandaar ook mijn initiele opmerking; heb zelf wel eens PPT's gemaakt met een muziekie (mooie WAV-file van 50MB) en dergelijke en dan moest ik echt iets met embedding en export gaan doen. Dat merkte je ook want de presentatie werd inderdaad dik 50MB; een teken voor de leek dat die WAV mooi in het bestand zit.

Weet niet precies wat de topicstarter doet maar 50MB verstuur je niet zomaar even met Gmail.
Ja ik snap je opmerking, en dit zal ik ook zeker in mijn achterhoofd bij het exporteren van nieuwe powerpoint files.
Maar het blijkt dus een probleem te zijn van mijn gehele upload verkeer.

• MAX3400

MAX3400

Normaal doen/mag dit niet op GoT maar gezien het tijdstip en insomnia: gooi eens een PPT of PPTX naar de mail in mijn profiel.

• xentron
MAX3400 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 01:45:
Normaal doen/mag dit niet op GoT maar gezien het tijdstip en insomnia: gooi eens een PPT of PPTX naar de mail in mijn profiel.
Ik zou best willen, maar hij is niet openbaar :)

• xentron
Na wat proberen weer blijkt dat niet alle bestanden corrupt raken, als ik 20 images upload zijn daarvan op het moment 3 corrupt.
Dus het lijkt een soort van storing te wezen wat niet de hele tijd voor komt.

• xentron
Opgelost.
Ik denk dat het toch een probleem in de netwerk driver was.
Ik heb deze nu compleet verwijdert en een nieuwe geinstalleert, het lijkt nu allemaal corruptieloos te wezen.
Hopen dat het zo blijft, nu alleen nog er achter zien te komen of iets anders mischien hiervan de boosdoener was.

In ieder geval hardstikke bedankt voor jullie hulp jongens!

• MAX3400

MAX3400

Top; hopelijk komt het niet meer voor en anders zou je eens kunnen overwegen om je probleem voor te leggen bij de fabrikant van de driver. Misschien dat er toch ruis wordt meegestuurd, om het zo maar te zeggen, met hun Vista-driver.

Kweenie of het kan maar DM op GoT is ook handig. Zet het eens aan.

Pagina: 1