[XP64] Newsleecher zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 941 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:01
Heb onlangs WindowsXP 64 geinstalleerd, maar newsleecher is echt niet meer vooruit te branden. Ik heb net wat gelezen over dat Chello de usenet zit dicht te knijpen, dit vind ik vreemd. Aangezien mijn laptop XP86 (32 bit) draait en deze wel met de volledige snelheid download, exact hetzelfde bestand ook nog. Op Xp64 gaat het met 120-300kb en op Xp86 gewoon met de regulere snelheid van 980kb.

Wat is hier nou aan de hand?

Provider: Chello
Beide zijn Wireless verbonden met een router.

[ Voor 7% gewijzigd door STIMPPYYY op 09-01-2008 00:53 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hint: je NIC staat rot te draaien onder XP64? Of je bent iets aan monitoring/firewalling/blaat vergeten uit te zetten onder XP64?

Denk dat we veilig kunnen concluderen dat er iets met XP64 en je verbinding niet goed is want onder XP32 werkt het wel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Inderdaad, het moet in je X64 config liggen. Want wat doet een normale HTTP download van een 100 MB bin bestand? Gaat dat wel met 900 KB/s of ook maar met 100-200 KB? Dan is het ook nog de tijd waarop je download met Chello. Heb je de test na elkaar gedaan, of alleen in de avond met X64 gewerkt en overdag met X32? Is het nu, na 0:00 ook zo slecht (Chello zou dan het limiet eraf halen)?
Als je zeker weet dat het aan Newsleecher ligt, welke versie heb je en heb je deze gekocht zoals het hoort of niet? Zoniet, ga dan niet klagen en koop de software netjes. Grote kans dat je omweg in de weg zit op je X64 systeem.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• STIMPPYYY
Het was inderdaad dezelfde tijd. Het vreemde is dat hij op sommige momenten met een piek naar boven schiet, dus opeens wel snelheid geeft en vervolgens weer inzakt. Als ik een apart bestand download via internet, bv ati.com, gaat het op de laptop weer als een speer, dus ergens zit er iets niet goed in de netwerk drivers? Ik heb een driver gepakt die eigenlijk voor windows server 2003 bedoeld is, maar ook zou moeten werken voor XP 64. De chip die is gebruikt op mijn sweex kaartje is een veel gebruikte chip. Zal hem morgen eens eruit schroeven om weer het exacte nummer te noteren.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En heb je NewsLeecher nou gekocht of niet?

• STIMPPYYY
Wat doet dat er in godsnaam toe? |:(

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een hoop. Newsleecher staat erom bekend rare dingen uit te halen als het om een gekraakte versie gaat.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• STIMPPYYY
Nja het zal wel. Aan newsleecher ligt het in ieder geval niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

STIMPPYYY schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:39:
Nja het zal wel. Aan newsleecher ligt het in ieder geval niet.
Nou, niet om het een of ander maar ondanks dat mijn ideeen meer richting de NIC gaan, kan ik me toch zomaar voorstellen dat een bepaald pakket gewoon niet kan/wil/snapt te werken onder een OS met een andere "bits-revisie". Oftewel; het wordt tijd dat je maar eens de opties tot nu toe gaat bekijken/testen.

Ben zelf trouwens nooit echt fan van "hybride drivers"; sowieso niet omdat de algemene stabiliteit van drivers onder 2003 x64 aanzienlijk hoger ligt dan onder XP64.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• STIMPPYYY
Hmm inderdaad. Vreemd probleem. Ik ga toch even verder puzzelen wat het nog meer kan zijn. Hier wordt je natuurlijk niet vorlijk van...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals is gezegt, een hoop. Ik heb op het support forum van Newsleecher jouw problemen niet gehoord, en die mensen heben NL netjes gekocht. Is het een gekraakte versie, dan moet je toch eens ergens anders kijken voor danwel een ander pakket (Alt.Binz?) of aanschaffen. Verder kan het ook aan wat anders in je systeem liggen wat je al gaat onderzoeken.

• STIMPPYYY
Probleem is opgelost.

Had een brakke digiconnect router, deze heb ik ingerolen voor een Linksys. Zo zie je maar weer goedkoop is duurkoop. Problemen kwamen mede doordat een digiconnect router niet lekker wilt werken met bepaalde chipsets, vooral met Intel kaartjes geeft dit een ellende. Nu heb ik nergens meer last van :)
Pagina: 1