#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5
Die NTI DVD maker is in ieder geval geen driver voor je hardware. Normaliter zou Windows je DVD brander gewoon moeten herkennen. Maar wat is nou precies het probleem, wordt je DVD brander niet meer herkend door Windows of kun je simpel weg geen DVD meer branden omdat je NTI niet meer erop hebt geinstalleerd. Indien het de laatste is, adviseer ik je om Nero of iets dergelijks te instaleren.Pietert schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:24:
Heb de laptop met Vista Home Premium nu een jaar en nog nooit geprobeerd een DVD te branden. Nu is het echter nodig aangezien de brander in mijn PC overleden is.
Wat ik van een rondje googlen al begrepen heb is dat Acer de werking van de brander samen koppelt met NTI DVD maker. Deze staat echter niet geinstalleerd op mijn laptop en daardoor zou ik dus geen brander kunnen gebruiken nu. Dat programma is echter niet te vinden op de Acer FTP (ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_9420/) en er is ook geen driver bedoeld voor de DVDbrander te zien.
Wellicht iemand hier die vaker met dit bijltje gehakt heeft en een oplossing weet? Ik zou erg graag DVDtjes gaan bakken
Nero, Stomp en dergelijke programma's branden geen dvd's omdat ze geen brander zien. Uit eerdere topics heb ik vernomen dat de enige manier waarop de drivers bijgeleverd zijn met Vista op deze laptop het pakket van NTI is. Dus ja, ik heb OF dat programma nodig (niet beschikbaar gesteld door Acer op hun website, enkel een update) OF een handige tweaker die een driver tevoorschijn weet te toveren. Ik snap dat het nogal n00b klinkt als iemand beweert dat programma X de driver installeert voor zijn hardware maar in dit specifieke geval bij Acer is dat dus echt het geval. Vista herkent automatisch ook niets dus dat is ook geen optie en de Acer site kan me ook niet verder helpen in welk type brander er nu in mijn laptop zit. De bijgeleverde CD's brengen ook geen oplossing.
Dus welke brander bezit dit type, weet iemand dat en is er een driver voor te vinden.
Dus welke brander bezit dit type, weet iemand dat en is er een driver voor te vinden.
#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5