Toon posts:

Problemen bij downloaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds recent een nieuwe dell laptop met windows vista en ik heb nu problemen met het downloaden van torrents of via nieuwsgroepen.
Elke keer als ik hiermee iets wil downloaden neemt de snelheid niet meer teo dan 4kb/s en na 2 min valt de gehele internet verbinding weg. Als ik het programma uitschakel en firefox opnieuw opstart doet het internet het weer. Ik heb al m'n firewalls uitgeschakeld maar het blijkt hier niet aan te liggen. Als ik met limewire download dan kan ik wel het nummer downloaden maar na een tijdje doet internet het ook niet meer...
Mijn vorige computer en andere computers hier hebben geen problemen met het downloaden... Ook als ik bij iemand anders thuis op het internet ga krijg ik hetzelfde probleem. Ik neem dus aan dat het aan mijn computer ligt.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lees de FAQ even; je geeft namelijk wel erg weinig informatie over je setup en wat je verder zelf zoal hebt ondernomen om het probleem op te lossen. Tis al vaker gezegd, maar GoT is geen helpdesk ;)

Dat gezegd hebbende: gaat het om een wireless of "kabel" verbinding? In beide gevallen kan het lonen om de drivers van je netwerkkaart eens up te daten.

Als je internet traag wordt van torrents kan het ook betekenen dat je router het niet redt, vanwege bijvoorbeeld teveel verbindingen. Helemaal als dit over een wireless netwerk gaat. Een andere optie bij wireless is dat je ontvangst matig is. Het kan dan zijn dat surfen nog wel wil, maar downloaden erg traag gaat.

Bovenstaande is vanwege je gebrek aan informatie wel wildschieten. Geef wat meer info, dan kan men hier ook beter op je probleem reageren.

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft hier een kabel verbdinding maar ik denk niet dat het aan de router ligt. Mijn huisgenoten hebben namelijk nergens last van. Ook op andere servers waar ik met mijn oude computer wel op kon downloaden, lukt het nu niet en valt de verbinding uit.
Ik heb mijn firewalls al uitgezet mcafee en ook bij de windows firewall heb ik het downloaden via mijn torrent programma goedgekeurd.
Verder heb ik windows vista en volgens mij een netwerkkaart van broadcom control suite 2 en een dell insiprion 1521

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
staan de juiste poorten open op je router.
waarschijnlijk had je op je router poorten open gezet voor je oude pc zodat die gewoon snel kon downloaden via je torrent programma.
bv als je oude pc op ip adres 192.168.1.102 draaide , maar je nieuwe pc een ip van 192.168.1.106 krijgt dan werkt het niet zonder het aan te passen.

Heb je toevallig al geprobeerd je pc in de DMZ van je router config te zetten zodat alle traffic er door heen mag

www.bigclan.co.uk

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de poorten geprobeerd maar dat was geen succes. Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat je zonder de juiste poorten open te zetten zomaar dmv downloaden van internet wordt gegooid...

Maar het probleem ligt dus niet bij mijn computer?

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Niet binnen 24 uur je eigen topic omhoog halen, dat is niet netjes.

[ Voor 93% gewijzigd door bjck op 15-01-2008 21:16 ]

• da1likew00t
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 11:14
Met een beetje gegoogle kom je elders hele threads tegen van anderen met dergelijke problemen en probeersels/oplossingen bijvoorbeeld http://www.ads-links.com/...low-network-transfer.html
Pagina: 1