PS Het rechtzetten van een hoek

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met Adobe PS CS3 en heb het volgende probleem.

Er zijn een aantal foto's van schilderijen gemaakt, maar die zijn onder een hoek genomen. De schilderijen staan op een ezel die naar achteren leunt dus het bovenste deel is verder van de camera dan het onderste deel en sommige foto's zijn gemaakt van een hoek die iets afwijkt van de loodrechte lijn op het schilderij. Hoe kan ik de foto bewerken waardoor je recht tegen het schilderij aankijkt (achtergrond hoeft niet op de foto) zonder de vormen van de schilderijen vervormt zoals gebeurt met de "warp" functie in PS

Vriendelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

edit > transform > perspective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

Nabewerking hoort thuis in FGW.

Zoals Tom zegt, met de perspective tool zou je dit moeten kunnen corrigeren. Anders gewoon wat uitproberen met de andere transform tools, skew en distort.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
Of beter nog: Filter > Distort > Lens Correction. Daar kun je niet alleen met de horizontal en vertical perspective schuiven om die niet-loodrechte kijkhoek te corrigeren, maar ook de (barrel/cushion) distortion verhelpen, wat me voor foto's als deze heel nuttig lijkt. Heb het zelf vaak voor schilderijfoto's gebruikt (in combinatie met de PTLens-plugin, om de specfieke lensvervorming te corrigeren).