Remote Desktop 3 wordt geblokeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Apple Remote Desktop 3 en Leopard's "Remote Management"; mooi maar ik heb het nog niet aan de praat.

De bedoeling is om vanaf het werk op mijn Mac met Apple Remote Desktop 3 te connecten naar mijn MacBook Pro thuis. Dit werkt dus niet; time-out. Ook vanaf een Windows computer achter een netwerk dat niet is dicht getimmerd werkt het niet met een VNC client. In "Remote Management" van mijn MacBook Pro staat uiteraard de VNC optie aan.

Thuis situatie: Thomson Speedtouch ST706 > Ethernet kabel > Airport Extreme > Wireless > MacBook Pro

De Airport Extreme staat in bridge mode omdat ik ook telefoneer via de Speedtouch.

Goed, ik heb dus netjes de poorten ingesteld volgens http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106439

De Leopard firewall staat alles toe.

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/8ajvbf8.jpg

Het werkt alleen nog steeds niet...

Iemand een idee?

Hier had uw reclame kunnen staan.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
En portmapping op de Thmomson?

• ericafterdark
Ja zie het screenshotje, dat is wat ik in de Speedtouch heb ingesteld voor de MacBook Pro.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Ik mis alleen wel het target IP. De router moet wel weten naar welk IP een pakketje moet worden verzonden

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Portforwarding is noodzakelijk.

Tevens moet je je afvragen of je VNC == Remote Desktop wel unencrypted over het Internet wilt laten lopen. Zo nee, zet dan encryptie aan. Voor Remote Desktop via SSH getunneled hoef je ook maar 1 poort te forwarden: TCP port 22.
Security and encryption
Apple Remote Desktop 3 uses 128-bit AES encryption to ensure that all remote
communications are secure, even over the Internet, with client computers running
Mac OS X v10.3 or later. For screen control and file copy tasks, where encrypting large
amounts of data may significantly degrade performance, administrators can choose
encryption for improved security or leave encryption off for better performance.
Doe jezelf wel een lol en schakel encryptie wel in. Zie: http://images.apple.com/remotedesktop/pdf/ARD31_TO.pdf
mad-dog schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:13:
Ik mis alleen wel het target IP. De router moet wel weten naar welk IP een pakketje moet worden verzonden
Inderdaad moet je aangeven dat verkeer dat op de genoemde poorten van je speedtouch binnenkomt, door moet worden gezet naar dezelfde poorten op je macbook pro (IP-adres).

[ Voor 74% gewijzigd door Q op 08-01-2008 23:20 ]

• ericafterdark
mad-dog schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 23:13:
Ja, in de settings is hij gekoppeld aan het vaste IP van de MacBook Pro in het netwerk.

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Lijkt me dat je op de speedtouch de verkeerde instellingen te pakken hebt? Die triggerpoort wil volgens mij zeggen dat die portrange pas wordt doorgemapt als er van *binnen naar buiten* verkeer over die poort is gekomen (i.e. als er verkeer van je macbook naar buiten over poort 3283 is geweest, dan wordt ook inkomen verkeer doorgemapt).

Als ik je screenshot goed begrijp moet je het dus "statisch" en niet mbv zo'n trigger instellen.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:49
Hier is een guide voor een andere thompson modem voor Apple Remote Desktop. Ik denk dat 't hetzelfde moet zijn als voor jouw modem.

EDIT: link vergeten:
http://www.portforward.co.../Apple_Remote_Desktop.htm

[ Voor 34% gewijzigd door jeroenikke op 09-01-2008 13:45 . Reden: link vergeten bijzetten ]

• ericafterdark
Mooi, vanavond gelijk proberen. De triggers zijn inderdaad niet goed.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Nitai

Live the life you love.

tAnk, misschien niet een antwoord op je vraag, maar heb je Logmein.com als eens geprobeerd? Gebruik het voor m'n Mac's en PC's en het werkt erg goed (zonder forwarden van ports) en het is nog gratis ook bij een beperkt aantal machines/mindere functionaliteit.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• ericafterdark
Nitai schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:53:
tAnk, misschien niet een antwoord op je vraag, maar heb je Logmein.com als eens geprobeerd? Gebruik het voor m'n Mac's en PC's en het werkt erg goed (zonder forwarden van ports) en het is nog gratis ook bij een beperkt aantal machines/mindere functionaliteit.
Als ik het niet voor elkaar krijg met poorten forwarden, dan zal ik inderdaad logmein proberen.

Overigens lijkt het ook niet mogelijk om Apple Remote Desktop op poort 80 te laten werken, daar heb ik ookal op gezocht.

• ericafterdark
Even een kleine update. De trigger poorten moest ik inderdaad leeg laten en nu werkt het overal behalve vanaf het werk. De firewall blocked het natuurlijk.

Ben al flink aan het Googlen maar of ik zoek verkeerd of het staat nergens... hoe kan ik Apple Remote Desktop over poort 80 laten werken? Als dat echt niet mogelijk is zal ik wel aan de logmein.com moeten denk ik.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Eiríkr schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:26:
Even een kleine update. De trigger poorten moest ik inderdaad leeg laten en nu werkt het overal behalve vanaf het werk. De firewall blocked het natuurlijk.

Ben al flink aan het Googlen maar of ik zoek verkeerd of het staat nergens... hoe kan ik Apple Remote Desktop over poort 80 laten werken? Als dat echt niet mogelijk is zal ik wel aan de logmein.com moeten denk ik.
Het je nou al aangegeven dat het naar een computer toe moet? Dat zie ik namelijk niet in de afgelopen plaatjes staan.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• ericafterdark
marcieking schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:29:
[...]

Het je nou al aangegeven dat het naar een computer toe moet? Dat zie ik namelijk niet in de afgelopen plaatjes staan.
Ja, dat geef je later aan inderdaad. Maar het wordt tegengehouden door de firewall op het werk.

Logmein.com gebruik ik nu, werkt prima.

Pagina: 1