Toon posts:

Interface design software

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project op de universiteit moet ik een design van een interface maken van een programma. Het gaat hier dan om een grafische interface. Oftewel, waar ik naar op zoek ben is een stukje software waarbij je wat buttons en dergelijke in een filmpje kan zetten en er wat moois van kan maken.
Zie het een beetje als het filmen van je scherm. Je klikt op iets en dan krijg je dit scherm, vervolgens dat scherm, enz.

Heb google al geprobeerd, maar word er niet echt veel wijzer van.

Alvast bedankt :)

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:42
Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar volgens mij kun je zoiets met flash maken of heel misschien ook met Visual Basic.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Expression Blend is hier voor bedoeld :) (interfaces ontwerpen)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Jogai
  • Laatst online: 08:27
Ik heb hier 2 designers staan:

http://glade.gnome.org/

http://trolltech.com/products/qt/features/designer

Met visual studio en aanverwante producten, zoals hierboven genoemd, kun je ook makkelijk interfaces maken.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm, mijn vriend was laatst op zoek naar software waarmee hij de usability van iets kon testen. Zoeken op 'usability test' wil je ook nog wel eens tot online tooltjes leiden :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:50
Director is ook heel handig hiervoor. Sterker nog, Microsoft heeft dit ook gebruikt voor het ontwikkelen / bedenken van de Vista interface.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is dat nou zo'n pre? :+

Het kan gewoon met visio hoor, als je per se een windows ding wil.

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Boudewijn schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:40:
Is dat nou zo'n pre? :+

Het kan gewoon met visio hoor, als je per se een windows ding wil.
Visio is daarin erg beperkt. En je kunt geen filmpje maken van hoe een gebruiker door een interface heen beweegt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je kan met Camstudio wel weer je scherm opnemen terwijl je een paar malloten van je studie door je interface laat klikken *D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Dark Blue schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:48:
Je kan met Camstudio wel weer je scherm opnemen terwijl je een paar malloten van je studie door je interface laat klikken *D
Dat moet met bijna alle tools hierboven beschreven.. :P Alleen bij visio gaat je dat niet lukken.

Expression Blend lijkt mij persoonlijk het fijnste hier als je een designer bent. Anders Visual Studio gebruiken (beiden outputten XAML, dus het resultaat is hetzelfde)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, ik zag dat je die net al meldde... er zijn vele wegen die naar Rome leiden, ook wegen die via Brazilië of Pakistan gaan :+

• ThunderNet
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Dark Blue schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:51:
Ja, ik zag dat je die net al meldde... er zijn vele wegen die naar Rome leiden, ook wegen die via Brazilië of Pakistan gaan :+
:P Notepad kun je ook gebruiken.

Pagina: 1