[@home+Farallon NIC+com21 kabelmodem] Timeouts....

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@home heeft gisteren bij mij kabel geinstalleerd.
Nu ben ik best tevreden over de download-snelheid, ALS 'IE ZIJN DOWNLOADS MAAR AF MAAKT :(

Dat is dus mijn probleem: alle downloads boven de 1,5 MB krijgen een timeout na verloop van tijd! Waar zou dat aan kunnen liggen?

En bovendien duurt het opstarten van mijn PC ineens ca. 1 minuut (win98SE), is dit een respectabele tijd (ik geloof dat door die DHCP komt)?

Verwijderd

Hoi

Ik neem aan dat je nog geen download accellarator hebt draaien.......installeer deze dan ff....dan pakt ie de download weer op waar ie gestopt is.

succes

• DPLuS
  • Niet online
Maar afgezien daarvan is het toch niet normaal dat 'ie telkens timeouts krijgt?
Volgens mij is die netwerkkaart kapot ofzo...

Verwijderd

Ja het is inderdaad niet normaal. Maar als je het probleem niet kan vinden is dit denk ik de eneige oplosssing!! ;)

• DPLuS
  • Niet online
Nee, de oplossing is ADSL:)

Bovendien kun je bij sommige bestanden die je wilt downloaden je download manager NIET gebruiken :(

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
De extra minuut tijdens opstarten ligt aan het verkrijgen van je ip adres. Want hoewel het een statisch adres is wordt het nog steeds "dynamisch" toegewezen. Maar over het algemeen duurt dat geen minuut...

De timeouts... daar heb ik persoonlijk geen last van. Wel heb ik ooit hele trage dowloads gehad terwijl andere mensen in de straat daar geen last van hadden. Ik heb toen een .reg file van @home ontvangen en die heeft alle problemen opgelost.
Die wil ik je best mailen.

• DPLuS
  • Niet online
't is dplus@gmx.net, alvast bedankt!

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 11:23 schreef Mr Edge het volgende:
De extra minuut tijdens opstarten ligt aan het verkrijgen van je ip adres. Want hoewel het een statisch adres is wordt het nog steeds "dynamisch" toegewezen. Maar over het algemeen duurt dat geen minuut...

De timeouts... daar heb ik persoonlijk geen last van. Wel heb ik ooit hele trage dowloads gehad terwijl andere mensen in de straat daar geen last van hadden. Ik heb toen een .reg file van @home ontvangen en die heeft alle problemen opgelost.
Die wil ik je best mailen.
kun je hem mij ook ff mailen???
keep_itcool@hotmail.com

• MrEdge_
  • Laatst online: 17-11-2023
Op donderdag 15 februari 2001 11:24 schreef DPLuS het volgende:
't is dplus@gmx.net, alvast bedankt!
mmm, dat is het dus niet want ik krijg er een error op. ff je goede adres doorgeven dan kan ik het nog eens proberen.

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 21:04
EDIT
Oops ik had niet door dat dit bericht al een beetje verjaard is :( :)
/EDIT

Je moet gewoon ff kijken wat je IP is en je Gateway en dergelijke en dan stel je dat als standaard in, zodat hij dat niet meer hoeft te verkrijgen bij het opstarten, werkt bij mij perfekt.

Die time-outs weet ik niet hoe je dat moet oplossen, kan het zijn dat je verkeerde Computernaam hebt??? @home geeft je een IP door naar de computernaam te kijken, dus dat zou ik sowieso ff checken

Suc6 nog verder!

SRK35ZS-W

Pagina: 1