Toon posts:

[XP]Boot veel te traag

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik maar beginnen bij het begin :P.
Mijn computer start sinds een reboot ontzettend traag op. voor deze reboot installeerde ik drivers voor mijn printer. Ik herstart mijn computer en het duurde 30 minuten voordat alle onderdelen waren geladen!
Ik kan in normale modus alleen programma's openen via uitvoeren, als ik bijv. een snelkoppeling gebruik dan gaat ie hangen, en duurt het 5 minuten voordat het weer afgesloten is. Ik heb gecheckt op virussen, spyware, heb een poging gedaan het register wat op te ruimen maar ben dar niet zo'n held in ;) .
Het vreemde aan dit probleem is dat in veilige modus alles wel werkt en binnen korte tijd is opgestart enz. Dus als iemand nog een oplossing zou weten zou het handig zijn.

Specs:
sempron 3200+ @ 2.35 Ghz
2 GB kingston ddr-5300
msi x1950 pro
asus m2npv-vm
XP SP2 met AVG free en Spybot S&D

Verwijderd

Systeemherstel proberen, msconfig laatste tabblad controleren, probeer eens in je apparaatbeheer je printerdrivers te verwijderen,.. :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de printerdrivers al verwijderd, maar dat had geen zin.
En systeemherstel heb ik uitgeschakeld |:( . Dat met MSconfig zal ik later nog proberen te doen.
Maar ik vrees dat ik een herinstallatie moet doen :( .

Verwijderd

Als je 'm normaal start, open dan eens taakbeheer, en klik op iets waarbij 'm gaat hangen. Misschien zie je dan bij taakbeheer een bepaald proces die wazig doet?

Het kan ook geen kwaad eens handmatig alle processen te overlopen en te toetsen aan google, misschien zit er toch ergens een sinister .exe'tje te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in taakbeheer lopen spelen, en als ik een svchost.exe van de netwerkservice dan doet hij het normaal(hij start alles weer gewoon op etc. ) alleen hij sluit dan binnen een minuut af :P . dus dan schiet ik er eigenlijk nog niks mee op. misschien dat iemand hier iets weet tegen de kwaadaardige svchost.exe? (hoor je trouwens 5 keer een svchost.exe proces te hebben?)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Misschien kan je bootvis gebruiken? Weet eigenlijk niet of hier ook Vista versie van is maar waarschijnlijk wel. Je kan hiermee een grafiek maken van de opstarttijd en de inlaadtijden van diverse drivers / programma's.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Microsoft Bootvis, scheelde bij mij 60 seconden op een opstarttijd van totaal 172 seconden. Dan waren alle programma's geladen. Nu 112 seconden. Duurt 15 minuutjes om ff te fixen, en scheelt dus elke keer tijd. Moet wel zo nu en dan eens gebeuren om het op pijl te houden.

En die 5 x is normaal.

[ Voor 4% gewijzigd door NeoMe op 09-01-2008 15:32 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Topicstarter
Bootvis heb ik ook al geprobeerd en dat hielp ook niet. Ik kreeg wel een mooi grafiekje waarin stond dat sommige processen pas na 2000 seconden klaar waren met opstarten...

edit: Na wat meer zoeken in de taskmanager ben ik erachter dat de meeste geheugengebruikende svchost.exe ( degene die 20 mb verbruikt, 4 keer zo veel als de anderen ) zorgt voor het probleem. Als ik dat proces beeindig, dan start alles gewoon op zoals het hoort etc. Dus dan weet ik in ieder geval welk proces het probleem veroorzaakt :) .

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2008 13:32 ]

Pagina: 1