Hallo mede tweakers,
Ik zit met een zeer vervelend en lastig probleem.
Mijn broertje draaide op een amd athlon 2800+ systeem. Nu had ik zelf een download pc staan met betere specificaties dan mijn broertjes pc.
Dacht doe hem een plezier, nam een pci-e videokaart mee van het werk en besloot alles om te bouwen.
AMD systeem gedemonteerd en alles aan de kant gelegd.
Intel systeem gedemonteerd en eveneens aan de kant gelegd. (intel systeem moest in amd kast en andersom)
Nu heb ik het intel systeem met de volgende specs in de oude behuizing geassembleerd.
Intel P4 3,0Ghz S775
Asus P5RD1-VM S775 moederbord
Kingston 512MB DDR1 PC3200 geheugen (2 staafjes)
Huntkey 400Watt voeding
Maxtor 160GB HDD
Nec DVD Brander
Asus DVD Speler
Nu ben ik al de hele avond bezig om het systeem aan de praat te krijgen maar wanneer ik hem probeer aan te doen krijg ik de ene keer wel beeld en start hij door naar windows en de andere keer dan krijg ik geen beeld. Het systeem gaat dan wel aan.
Nu heb ik de volgede dingen al geprobeerd.
- PCI-E videokaart verwijderd en via onboard vga aangesloten.
- Optical Drives los gekoppeld.
- Andere voeding geprobeerd.
- Ander geheugen geplaatst.
- Bios batterij vervangen door een nieuwe.
- Geheugen staafjes omgedraaid.
- Alle losse connectoren (usb, firewire etc) losgekoppeld.
- De aan-uit, reset, speaker, hdd led, powerled kabels losgekoppeld en via schroevendraaier pc aan gezet.
- Rode ringetjes onder moederbord / moederbordschroeven geplaatst. (om kortsluiting te voorkomen)
Bovenstaande acties bieden allemaal geen goed resultaat. De computer blijft soms wel en soms geen beeld geven.
Als ik de stroom kabel van de voeding loshaal, de aanknop paar keer indruk zodat er geen spanning meer op staat en dan weer alles aansluit krijg ik beeld. Doe ik hem dan uit en weer aan, beeld weer weg.
Heb al gekeken naar lekkende elco's maar ook deze zijn er niet.
Ik snap er helemaal niks meer van en het rare is dat het hele systeem in de oude behuizing altijd zonder problemen heeft gedraaid.
Misschien hebben jullie nog tips??
Ik zit met een zeer vervelend en lastig probleem.
Mijn broertje draaide op een amd athlon 2800+ systeem. Nu had ik zelf een download pc staan met betere specificaties dan mijn broertjes pc.
Dacht doe hem een plezier, nam een pci-e videokaart mee van het werk en besloot alles om te bouwen.
AMD systeem gedemonteerd en alles aan de kant gelegd.
Intel systeem gedemonteerd en eveneens aan de kant gelegd. (intel systeem moest in amd kast en andersom)
Nu heb ik het intel systeem met de volgende specs in de oude behuizing geassembleerd.
Intel P4 3,0Ghz S775
Asus P5RD1-VM S775 moederbord
Kingston 512MB DDR1 PC3200 geheugen (2 staafjes)
Huntkey 400Watt voeding
Maxtor 160GB HDD
Nec DVD Brander
Asus DVD Speler
Nu ben ik al de hele avond bezig om het systeem aan de praat te krijgen maar wanneer ik hem probeer aan te doen krijg ik de ene keer wel beeld en start hij door naar windows en de andere keer dan krijg ik geen beeld. Het systeem gaat dan wel aan.
Nu heb ik de volgede dingen al geprobeerd.
- PCI-E videokaart verwijderd en via onboard vga aangesloten.
- Optical Drives los gekoppeld.
- Andere voeding geprobeerd.
- Ander geheugen geplaatst.
- Bios batterij vervangen door een nieuwe.
- Geheugen staafjes omgedraaid.
- Alle losse connectoren (usb, firewire etc) losgekoppeld.
- De aan-uit, reset, speaker, hdd led, powerled kabels losgekoppeld en via schroevendraaier pc aan gezet.
- Rode ringetjes onder moederbord / moederbordschroeven geplaatst. (om kortsluiting te voorkomen)
Bovenstaande acties bieden allemaal geen goed resultaat. De computer blijft soms wel en soms geen beeld geven.
Als ik de stroom kabel van de voeding loshaal, de aanknop paar keer indruk zodat er geen spanning meer op staat en dan weer alles aansluit krijg ik beeld. Doe ik hem dan uit en weer aan, beeld weer weg.
Heb al gekeken naar lekkende elco's maar ook deze zijn er niet.
Ik snap er helemaal niks meer van en het rare is dat het hele systeem in de oude behuizing altijd zonder problemen heeft gedraaid.
Misschien hebben jullie nog tips??