Automatisch contacten invoegen in Adresboek (Leopard)

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-02 22:33

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Topicstarter
Hey allemaal,

Aangezien ik het handig vind om alle adressen correct met telefoonnummers en alles in mijn adresboek te hebben wil ik dat gaag invoeren.

Dit is echter een hels karwij om bij iedereen die ik ken te doen daarom vroeg ik mij af of er een soort sjabloom of bestand is wat kan mailen naar mijn contacten en dat zij dat dan ingevuld terug mailen en dat het zich automatisch correct invoegt.

Ik wist niet zo goed of dit bestond en ik kon het niet vinden.

Alvast bedankt,

Verwijderd

Ja, je kan in Addressbook vCards importeren, deze kan je exporteren vanuit ieder respectabel adres programma (dus ook Addressbook en Outlook).

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Als je alles al correct in je telefoon hebt staan kun je met iSync al die gegevens in één keer importeren in je adresboek. Pas wel op dat je de gegevens van je tel en je mac dan 'merged' en niet overschrijft. Anders wist hij alle contacts op je telefoon en vervangt deze door de contacts die je in je adresboek hebt staan.

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Ik heb de adresgegevens nog niet correct. Maar dat wil ik nu juist gaan doen (incusief geboortedata en dergelijke)

Om niet iedereen te hoeven mailen of bellen en dan handmatig de data in te voeren vroeg ik me af of ik een bestandje kan mailen dat ik ingevuld teruggestuurd krijg oid en dan kan importeren.

• .Alex
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2022
Een soort Plaxo.com?

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Nee geen Plaxo. Ik wil geen adressen synchroniseren maar ik moet voor de eerste keer 'correct' invoeren.

Gisteren ben ik een aardige tijd beziggeweest om een adreslijst te maken van het basketballteam waar ik in speel dus leek het mij wel makkelijk dat er een soort bestandje is dat ik hun kan mailen en weer terug krijg met hun data die ik dan kan importeren in Adresboek.

Verder hoef ik het niet te sharen met andere platformen.

Verwijderd

Ik bedoelde ook niet delen met andere platformen, maar je kan mensen vragen om zichzelf in bijvoorbeeld Outlook in het adresboek te zetten, vervolgens kunnen ze dan hun kaartje exporteren naar een vCard, die ze jou toemailen.
code: example.vcf
1
2
3
4
5
6
7
8
BEGIN:VCARD
N:Family;First
BDAY:1980-12-30
ADR:;;Street 1;City;Province;Postalcode;Netherlands
EMAIL:first@hotmail.com
TEL:010-1234567
TEL;TYPE=CELL:06-12345678
END:VCARD

En als er dingen zijn die je niet nodig hebt laat je ze gewoon weg (bijvoorbeeld als je geen provincies wilt opslaan, gewoon ...City;;Postal code... enzo)

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Roadrunner:

Bedankt alleen is dat te ingewikkeld voor de meesten die ik ken. Het gros van mijn contacten heeft alleen hotmail of Gmail.

Het zou mooi zijn als er een simpel bestandje is dat ik opstuur en ingevuld terug krijg.

Verwijderd

Bigg Balls schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:35:
Roadrunner:

Bedankt alleen is dat te ingewikkeld voor de meesten die ik ken. Het gros van mijn contacten heeft alleen hotmail of Gmail.

Het zou mooi zijn als er een simpel bestandje is dat ik opstuur en ingevuld terug krijg.
Laat ze gewoon hun gegevens onder elkaar in een rijtje zetten. In mail kan je deze dan met 1 klik toevoegen aan je adresboek (net als afspraken btw).

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Laat ze gewoon hun gegevens onder elkaar in een rijtje zetten. In mail kan je deze dan met 1 klik toevoegen aan je adresboek (net als afspraken btw).
Idd is ook een oplossing. Alleen werkt dat niet 100% (datadetectors). Bedankt iig
Pagina: 1