Gebruik van component switch

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:20

seninha

god's right foot

Topicstarter
Daar mn nieuwe Panasonic Plasma maar 1 component ingang heeft en ik 2 apparaten heb die hier van gebruik kunnen maken heb ik een switch op het oog.
Deze kan handmattig of via een signaal overschakelen naar de op dat moment in gebruik zijnde apparaat.

Vraag me nu het volgende af.
Onze Panasonic DVB-C ontvanger is via Scart aan een Pioneer HDD recorder aangesloten.Welke dus aan de switch gehangen wordt via component.
Deze ontvanger staat ALTIJD aan.Dus er is altijd een signaal aanwezig.(HDD recorder staat gewoon uit)

Stel ik doe het tweede apparaat aan (een Xbox1), die ook via component aan de switch hangt.
Gaat dit problemen veroorzaken aangezien in feite dus twee active signalen naar de switch gaan :? (waardoor deze dus niet meer weet welke signaal er nou op de TV vertoond moet worden.

Alles is op dit moment via scart aan de TV gehangen. Xbox op AV1 en HDD+ DVB-C via AV2

iRacing Profile Flickr

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:12
Mijn ervaring met een scartswitch is dat als er 2 actieve signalen zijn het beeld gaat storen en zelfs door elkaar gaat lopen (wellicht slechte switch, was ook budgetswitch). Kan je de DVB-C niet gewoon uitschakelen?